پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل تب کانورژن را در «گوگل آنالیتیکس 4» و «گوگل ادز» یکپارچه‌سازی می‌کند

زهرا محبی زهرا محبی
23 اسفند 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوگل تب کانورژن را در «گوگل آنالیتیکس 4» و «گوگل ادز» یکپارچه‌سازی می‌کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل امروز خبر از یکپارچه‌سازی تنظیمات کانورژنِ گوگل آنالیتیکس 4 و گوگل ادز در 31 مارس (11 فروردین) داد؛ این به این معناست که از این تاریخ به بعد، نمی‌توان تنظیمات تب کانورژن را به صورت مستقل و مجزا در هرکدام از این سرویس‌ها دنبال کرد.

گوگل هدف از این کار را اطمینان از گزارش‌دهی منسجم و منظم عنوان کرده است و گفته که برای رسیدن به چنین هدفی، باید این دو پلتفرم در بخش کانورژن یکپارچه‌سازی می‌شدند. البته از آنجایی که ممکن است برخی از کاربران این تغییر را خوشایند ندانند، می‌توانند با پشتیبانی گوگل تماس بگیرند و مشمول این تغییر نشوند، اما از آنجایی که تمرکز گوگل روی گزارش‌دهی‌های دقیق و یکپارچه مبتنی بر داده است، این کار آنچنان توصیه نمی‌شود.

پس از تاریخ 31 مارس، تبلیغ‌کنندگانی که از گوگل آنالیتیکس 4 و گوگل ادز استفاده می‌کنند، دیگر نمی‌توانند تنظیمات بخش کانورژن را به طور مستقل پیکربندی کنند؛ چرا که از این تاریخ گوگل ادز صرفا از تنظیمات تب کانورژن گوگل آنالیتیکس 4 استفاده خواهد کرد و با آن یکپارچه‌سازی خواهد شد. تنظیمات Conversion Window درواقع اشاره به یک دوره زمانی دارد؛ دوره‌ای که طی آن، پس از یک تعامل تبلیغاتی (مانند کلیک یا بازدید از ویدیو)، یک کانورژن برای تبلیغ‌دهنده ثبت می‌شود.

در حال حاضر، تنظیماتذکانورژن را می‌توان به طور مستقل در هر دو سرویس گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس 4 ست کرد که منجر به اختلاف در گزارش عملکرد بین دو سرویس می‌شود. برای حل این مشکل، گوگل به طور خودکار تنظیمات تب کانورژن را برای کانورژن‌های واردشدۀ گوگل آنالیتیکس 4 در گوگل ادز به‌روزرسانی می‌کند و نهایتا، گزارش منسجمی متشکل از هر دو سرویس می‌سازد. اگر اکانت شما دارای کانورژن‌هایی با تنظیمات پنجره کانورژنی متناقض و غیرهمسان در این دو سرویس باشد، ممکن است ایمیلی مشابه ایمیل دریافتی چارلز فارینا دریافت کنید:

گوگل ادز

در این ایمیل آمده است:

«ما در 31 مارس 2023 به‌طور خودکار تنظیمات پنجره کانورژن شما را برای تبدیل‌های واردشدۀ گوگل آنالیتیکس 4 در گوگل ادز به‎‌روزرسانی می‌کنیم تا تنظیمات هر دو سرویس با هم مطابقت داشته باشد. پس از 31 مارس 2023، می‌توان تنظیمات تب کانورژن را در رابط کاربری گوگل آنالیتیکس 4 ایجاد کرد. این به‌روزرسانی قرار است به کاهش سردرگمی کاربران کمک کند، اما با این همه، برخی از تبلیغ‌کنندگان ممکن است دیرتر به این مسئله عادت کنند. به همین دلیل، این دسته از کاربران می‌توانند با پشتیبانی گوگل تماس گرفته و مشمول این تغییر شدن انصراف دهند.»

پس از 31 مارس، گوگل ادز صرفا از تنظیمات کانورژن گوگل آنالیتیکس استفاده خواهد کرد. این تغییر بینش دقیق‌تری ارائه می‌دهد و به مارکترها کمک می‌کند تا کمپین‌های خود را به طور موثرتری بهینه‌سازی کنند. گزارش عملکرد دقیق در تصمیم‌گیری‌های داده‌محور ضروری است؛ به همین دلیل گوگل به تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌کند که تنظیمات پنجره کانورژن را در گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس بررسی کنند تا مطمئن شوند که با اهداف کمپین همسو هستند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک