پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

فورد به دنبال ثبت تجاری ایده نمایش تبلیغات هدفمند در خودروها با استفاده از داده‌های رانندگان

کیمیا منصوری کیمیا منصوری
24 شهریور 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فورد به دنبال ثبت تجاری ایده نمایش تبلیغات هدفمند در خودروها با استفاده از داده‌های رانندگان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت Ford اخیرا درخواستی برای ثبت ایده جمع‌آوری داده‌های راننده در زمینه مکان، مقصد، سرعت و اطلاعات ترافیک، برای استفاده‌های تبلیغاتی داخل خودرو و نمایش تبلیغات به سرنشینان خودرو ثبت کرده است.  به گفته این مجموعه، این سیستم می‌تواند گفت‌وگوی بین سرنشینان را رصد کرده تا بهترین زمان را برای نمایش تبلیغات انتخاب کند. البته فورد تنها حق این ایده را ثبت کرده است تا از استفاده آن توسط دیگر شرکت‌ها جلوگیری کند و هنوز مشخص نیست که این ایده به یک محصول تجاری تبدیل خواهد شد یا نه.

به گزارش دی‌ام برد به نقل از Fortune این خودروساز درخواست پتنتی (مالکیت معنوی اختراع به معنای حق انحصاری برای تولید، استفاده یا فروش یک اختراع جدید) ثبت کرده است که داده‌های راننده را نظارت و جمع‌آوری می‌کند تا تبلیغاتی را ایجاد کند که روی صفحه‌های مختلف خودرو نمایش داده شوند. از جمله اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود، مکان شما، مقصد، سرعت و اطلاعات ترافیک است. درصورت ثبت این ایده، می‌توان فورد را اولین و تنها شرکتی دانست که از این فناوری استفاده و از آن درآمد کسب می‌کند.

این سیستم همچنین می‌تواند گفتگوی بین سرنشینان را نظارت کند تا نحوه تعامل آنها را ببیند و به تعیین بهترین زمان برای نمایش تبلیغات کمک کند. به طور مثال، این سیستم می‌تواند گفتگوی سرنشینان را رصد کرده تا تبلیغات را در زمانی به آنها نمایش دهد که مشغول گفت‌وگو با یکدیگر نیستند تا به این ترتیب هم مزاحمتی برای گفت‌وگوی سرنشینان ایجاد نکند و هم عملکرد تبلیغ کاهش پیدا نکرده و به درستی به مخاطب نمایش داده شود. از سوی دیگر این تبلیغات زمانی که خودرو در حال حرکت است نمایش داده نمی‌شود تا حواس راننده پرت نشود.

این شرکت در بیانیه‌ای به Fortune اشاره کرده است که درخواست ثبت ایده، بخشی از یک کسب‌وکار بزرگ است و از ایده‌های جدید محافظت می‌کند ارائه درخواست‌های پتنت بخشی عادی از هر کسب‌وکار قوی است زیرا این فرآیند از ایده‌های جدید محافظت می‌کند. صرف نظر از آنچه که درخواست پتنت بیان می‌کند، ما همیشه مشتری را در تصمیم‌گیری پشت توسعه و بازاریابی محصولات و خدمات جدید در اولویت قرار می‌دهیم.»

پتنت یا  مالکیت معنوی اختراع به معنای حق انحصاری برای تولید، استفاده یا فروش یک اختراع جدید است. به عبارت دیگر، وقتی یک شخص یا شرکت یک ایده جدید و کاربردی را ابداع می‌کند، می‌تواند برای آن پتنت ثبت کند. با ثبت پتنت دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند بدون اجازه صاحب پتنت، از آن ایده استفاده کند؛ در مورد پتنت فورد، اگرچه این شرکت این ایده را ثبت کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این ایده به محصول تجاری تبدیل خواهد شد یا خیر. فورد در بیانیه خود گفته است که ثبت پتنت به معنای تولید محصول نیست و ممکن است این ایده هرگز به مرحله اجرا نرسد.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

پلاتین