پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار مصاحبه‌ها

مدیرمارکتینگ فیلم‌نت: کمتر از ۲۰درصد مخاطبان، محتوای VODها را از پلتفرم‌های اصلی تماشا می‌کنند

کیمیا منصوری کیمیا منصوری
18 شهریور 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرمارکتینگ فیلم‌نت: کمتر از ۲۰درصد مخاطبان، محتوای VODها را از پلتفرم‌های اصلی تماشا می‌کنند

آرش اسکونژاد، مدیر مارکتینگ شرکت فیلمنت، در حاشیه نشست ارتباطات بازاریابی که توسط دی‌ام بُرد برگزار شد، به بررسی وضعیت تبلیغات در پلتفرم‌های VOD پرداخت. او براین باور بود که برای تبلیغات در پلتفرم‌های VOD شناخت دقیق مخاطبان هدف اهمیت بالایی دارد. او اشاره کرد که ۸۰ درصد از تماشاگران این محتواها از طریق کانال‌های غیررسمی این محتواها را تماشا می‌کنند.

به گزارش دی‌ام‌برد، آرش اسکونژاد با طرح این سوال که آیا تبلیغات در پلتفرم‌های VOD برای همه برندها مناسب است یا خیر، به اهمیت شناخت دقیق مخاطبان هدف اشاره کرد. به گفته او، عمده مخاطبان پلتفرم‌های VOD بین ۳۰ تا ۴۵ سال دارند و اغلب از اقشار بالای جامعه هستند. اما او تأکید کرد که برندها نباید تنها به این اطلاعات اکتفا کنند.

طبق گفته اسکونژاد، کمتر از ۲۰ درصد مخاطبان محتواهای اختصاصی VOD را مستقیماً از طریق پلتفرم‌های اصلی تماشا می‌کنند. او افزود: «حدود ۸۰ درصد از تماشاگران این محتواها از طریق کانال‌های غیررسمی مانند تلگرام یا ویدئوکلوب‌ها به تماشای این محتوا می‌پردازند.»

اسکونژاد با اشاره به روندی جدید گفت: «این روند در تلگرام، تبلیغات مشابه با آنچه در پلتفرم‌های VOD نمایش داده می‌شود، بدون سانسور و به صورت کامل پخش می‌شود. این موضوع می‌تواند بر میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی تأثیر بسزایی داشته باشد.»

اسکونژاد با اشاره به اهمیت پروداکت پلیسمنت (Product Placement) در تبلیغات، توضیح داد: «بهترین روش برای اجرای پروداکت پلیسمنت در پلتفرم‌های VOD، از مرحله فیلم‌نامه تا تولید و اجرای آن است. برندها باید فردی را داشته باشند که فیلمنامه را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که برند مورد نظر توانایی بازخورد مناسب را با توجه به پلیسمنتی که انتخاب کرده دارد.»

او تأکید کرد: «برندها باید به‌طور هوشمندانه و بومی برند خود را در محتوای ویدیویی قرار دهند. بهتر است برندها پیش از شروع ساخت سریال، به فکر نحوه ورود برند به محتوا باشند و جلساتی با تهیه‌کننده و کارگردان برای گنجاندن برند در دل محتوا داشته باشند. درخواست‌های پروداکت پلیسمنت بعد از تولید محتوا معمولاً تأثیرگذاری کمتری دارند.»

اسکونژاد به برندها توصیه کرد که در انتخاب پلتفرم‌های تبلیغاتی دقت بیشتری به خرج دهند و مخاطبان خود را با دقت بیشتری بشناسند تا بتوانند بازدهی بهتری از تبلیغات خود داشته باشند.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
هنرهای دراماتیک را دوست داشتم و خواندم، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای را انتخاب کردم و حالا خبر می‌نویسم. دی‌ام برد فرصتی است تا دنیای بازاریابی دیجیتال را روایت کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی