پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار
فیل فیدیبو به میدان آمد

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد

کیمیا منصوری کیمیا منصوری
28 شهریور 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

کتابخانه و فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تلاش می‌کند بستری بسازد تا همه بتوانند با موبایل، تبلت یا کامپیوترشان کتاب‌ها را قانونی بخوانند. به هزاران کتاب صوتی و متنی در موضوعات متنوع دسترسی داشته باشند. کتاب دیجیتال را بخرند یا از اشتراک ویژه فیدی‌پلاس استفاده کنند و حالا امروز، فیدیبو برای رسیدن به قابلیت‌های بزرگ‌تر قدم‌های تازه‌ای برداشته و از هویت بصری جدید خود رونمایی کرده است.

به گزارش دی‌ام برد، هویت بصری جدید برند فیدیبو درست شبیه فیل است؛ فیلی سفید در زمینه سیاه که اشکال هندسی به آن حالتی ساختاریافته و امروزی داده که نشان‌دهنده دیدگاه مدرن برنده فیدیبو به دنیای کتاب و کتابخوانی است. در عین حال فرم‌های غیر هندسی و منعطف، خلاقیت و ارتباط انسانی را یادآوری می‌کند. این حکایت فیل در تاریکی فیدیبو و لوگوی جدید این برند است. مریم خدادوستان مدیر برند فیدیبو در این‌باره می‌گوید: «در طراحی لوگو جدید فیدیبو، ما فیل را انتخاب کردیم زیرا ویژگی‌های خاصی از جمله هوش، آگاهی، امیدواری، خردمندی، و فروتنی را به خوبی نمایان می‌سازد. فیل‌ها حافظه قوی دارند، باهوش هستند و زندگی اجتماعی دارند که به خوبی با اهداف و ویژگی‌های برند ما همخوانی دارد.»

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 1

 

نوشتار دست‌نویس، لوگوتایپ فیدیبو

در پی انتقال همان حس خلاقیت و ارتباط انسانی فیدیبو لوگوتایپ فارسی و انگلیسی خود را کاملا تغییر داده است. لوگوتایپ فارسی و انگلیسی فیدیبو با الهام از خطوط دست‌نویس طراحی شده است. فیدیبو از طراحی این لوگوتایپ قصد داشته در کنار نشانه فیل، ترکیبی محکم و متعادل را برای بیننده ایجاد کند.

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 2

بازی فیدیبو با رنگ‌های کاغذ و جوهر

تغییر هویت بصری فیدیبو به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ سیستم رنگی فیدیبو که در هویت بصری آن به کار رفته است، عمدتاً از دو رنگ مشکی به عنوان نماد جوهر و یک رنگ بژ روشن به عنوان نماد کاغذ استفاده می‌کند. علاوه بر این، سیستم رنگی فیدیبو شامل یک پالت رنگی با چهار نقش؛ رنگ‌های مدرن، رنگ‌های تار، رنگ‌های هایلایت و رنگ‌های کاغذ است. جوهر و کاغذ نشانه‌های ظاهری و اصلی یک کتاب هستند. فیدیبو به طور غالب از این دو رنگ استفاده می‌کند.

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 3

تایپوگرافی فیدیبو، آشنا و صمیمی

فونت فارسی کهربا که آشنا و متداول‌ترین فونت حروف‌چینی کتاب‌های فارسی در چشم بیننده است به عنوان فونت فیدیبو انتخاب شده تا تناسب لازم با لحن این برند را داشته باشد و بتواند پیام‌های روزانه این برند را مطابق با شخصیتش منتقل کند. فونت کهربا به فیدیبو این امکان را می‌دهد تا از نسخه‌های متنوع آن برای اهداف مختلف استفاده کند.

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 4

چشم‌های فیل نماد  شخصیت تصویرسازی

تصویرسازی‌های تازه فیدیبو که در جای‌جای سایت به کار رفته‌اند و نماینده احوالات فیدیبو و مخاطب هستند، با نماد چشم‌های فیل طراحی شده‌اند. چشم‌های حیوانی که یکی از هوشمندترین حیوانات کره زمین است و به صورت اجتماعی زندگی می‌کند. تصویرسازی فیدیبو فقط چشم دارد، همه احوالاتش از مسیر چشم‌های فیلی منتقل می‌شود. نماد اکانت فیدی‌پلاس هم همین چشم‌های ستاره‌ای است. تصویرسازی‌های فیدیبو خیالی و دور از واقعیت هستند تا بتوانند ارتباط خوبی با مخاطبان امروزی در دنیای مدرن برقرار کنند.

فیدیبو در موشن‌گرافی هم از همین تصویرسازی‌ها استفاده کرده تا در عین سادگی، حرکات طبیعی و قابل باور باشند. از سوی دیگر این حرکات خشک و خطی نیستند. احساس صمیمیت و انعطاف‌پذیری از شاخصه‌های اصلی برند فیدیبو به عنوان یک پلتفرم آنلاین است که حس روزمرگی و روحیه فرهنگی را به همراه دارد.

مریم خدادوستان اشاره می‌کند: «ستاره‌ای بودن چشم فیل لوگو و شخصیت تصویرسازی فیدیبو نمادی از جادوی کتاب و برقی است که موقع خواندن کتاب در چشم افراد ظاهر می‌شود. این نماد از لذت و هیجان خواندن کتاب الهام گرفته شده است.»

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 5

محصول فیدیبو هماهنگ و مطابق با فونت کهربا

در سیستم رنگی فیدیبو از طیف رنگی خاکستری گرم استفاده شده است تا یادآور صفحات کتاب‌های کلاسیک با جوهر تیره باشد. فیدیبو در تمام مراحل تغییر هویت بصری خود به دنبال دو عنصر آرامش و سادگی بوده است. در طراحی آیکون‌ها فیدیبو هماهنگی و تطابق با فونت کهربا را به گونه‌ای طراحی کرده است که نه تنها از لحاظ بصری با فونت کهربا هم‌خوانی داشته باشد بلکه از نظر فرمی هم با گلیف‌های این فونت مشابه باشد.

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 6

فیدیبو با امکانات تازه به میدان می‌آید

در ریبرندینگ فیدیبو شاهد افزوده شدن چهار امکان تازه به محصول فیدیبو هستیم که تجربه مخاطب را جذاب‌تر و آسان‌تر می‌کند. فیدیبو برای تشویق بیشتر مخاطبان به مطالعه فیدی‌کلاب را راه‌اندازی کرده است تا مخاطبان با مطالعه بیشتر بتوانند با افزایش مجموع امتیازات خود، جایزه بگیرند.

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 7

مریم خدادوستان می‌گوید: «برای ریبرندینگ، همه امکانات جدید را همزمان معرفی نکردیم، اما استارت فیدی کلاب را زدیم تا کاربران کتابخوان انگیزه بیشتری برای مطالعه داشته باشند و بر اساس میزان مطالعه‌شان از فیدیبو جوایز دریافت کنند. هدف این است که فیدی کلاب به یک باشگاه تعاملی برای کتابخوان‌ها تبدیل شود تا کاربران بیشتر با هم ارتباط برقرار کنند.»

در بخش مطالعه من کاربران می‌توانند آمار مطالعه خود را مشاهده کنند و تخمین بزنند با مطالعه پیوسته چند کتاب را می‌توانند تمام کنند.

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 8

فیدیبو محیط زیست و درختان باارزش بلوط را فراموش نکرده است و با بخش سبز‌خوانی برای کابران با مطالعه مستمر و مخاطبانی که دغدغه محیط زیست و قطع شدن درختان برای تولید کاغذ و چاپ کتاب را دارند، درخت بلوط واقعی با پلاکی به اسم خودشان می‌کارد.

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 9

 مدیر برند فیدیبو در این باره می‌گوید: «هر کاربری که به جای خرید کتاب چاپی، کتاب الکترونیکی مطالعه کند، به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. ما طرح سبزخوانی را اضافه کردیم تا کاربران بیشتری به سمت مطالعه کتاب‌های صوتی و الکترونیکی سوق داده شوند. وقتی کاربر در پلتفرم فیدیبو لاگین کند، می‌تواند روند رشد درختی که به ازای مطالعه او در جنگل‌های بلوط سوخته حوالی استان فارس کاشته شده، مشاهده کند.»

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید فیدیبو بخش «راوی» است که سیستم هوشمند تبدیل متن به گفتاری است (TTS) که در دسترس کاربران قرار گرفته است تا با کمک هوش مصنوعی، کتاب‌های متنی را به صورت صوتی بشنوند.

فروشگاه کتاب دیجیتال فیدیبو ریبرندینگ کرد 10

مریم خدادوستان افزود: «این سرویس برای کتاب‌های الکترونیکی متنی فیدیبو طراحی شده و روی حدود ۵۰۰۰ کتاب کار می‌کند. حتی بسیاری از این کتاب‌ها قبلاً نسخه صوتی دارند. این قابلیت برای آن دسته از کاربران است که می‌خواهند نسخه صوتی کتاب را همزمان با متن آن گوش دهند.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

پلاتین