اولین گزارش ایونت مارکتینگ در ایران توسط فیناپ منتشر شد
فهرست مطلب
اولین گزارش ایونت مارکتینگ توسط فیناپ منتشر شد. فیناپ در رویداد خود با موضوع ایونت مارکتینگ از این گزارش رونمایی کرد.
این رویداد ۵شنبه ۱۴ تیر در سالن همایشهای برج آزادی برگزار شد و در آن جمعی از فعالان صنعت و اصحاب رسانه حضور داشتند و در ادامه رویداد فیناپ از گزارش تحلیلی خود درباره «تاثیر رویدادها بر کسبوکارها» رونمایی کرد.
این گزارش که طی پنج ماه تهیه شده است، تصویری روشن از جایگاه رویدادها در کسبوکارهای ایرانی ارائه میدهد. تحقیقات این گزارش در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ انجام شده است، بنابراین هر جا عبارت «سال آینده» آمده است، به سال ۱۴۰۳ اشاره دارد. در بخش دیگر این گزارش «قصه فیناپ» و آماری از ۷ سال فعالیت این تیم روایت شده است.
شبکهسازی اولین هدف رویدادها
در جواب این سوال که «چه رویدادهایی را برای رسیدن به اهداف سازمان خود مفیدتر میدانید؟» ۲۶ درصد از پاسخدهندگان رویدادهای شبکهسازی و ۲۴ درصد همایشها و کنفرانسها را انتخاب کردند.
ایدهپردازی و محل برگزاری، چالش اصلی رویدادها
برگزارکنندگان رویداد چالشبرانگیزترین بخش آن را ایدهپردازی میدانند. انتخاب محل برگزاری و انتخاب و آماده کردن سخنرانان به ترتیب در رتبه دوم و سوم بخشهای چالشبرانگیز رویداد قرار میگیرند.
پذیرایی و پخش آنلاین کمترین چالش را برای برگزارکنندگان دارد.
بودجه حمایت از رویدادها
مودار زیر میزان بودجهای که کسبوکارها در یک سال اخیر به حمایت از رویدادها اختصاص دادهاند را نمایش میدهد.
ارتباط موضوع با رویداد با کسبوکار مهمترین دلیل برای اسپانسری
از پاسخدهندگان به پرسشنامه خواسته شد مواردی را که بر تصمیم آنها برای حمایت از یک رویداد تأثیر دارد، بر اساس اهمیت رتبهبندی کنند. ۶۷ درصد معیار «ارتباط موضوع رویداد با کسبوکار شما» را مهمترین عامل دانستند. دومین عامل مهم، ارتباط شرکتکنندگان رویداد با کسبوکار بود. ۴۹ درصد از شرکتکنندگان معیار مقیاس برگزاری رویداد و تعداد شرکتکنندگان آن را به عنوان سومین عامل در تصمیمگیری برای حمایت از رویدادها اعلام کردند.
درونسازمانی یا برونسپاری؛ انتخاب ترکیبی از تیم داخلی و خارجی سازمان برای تیم اجرایی
کسبوکارها به روشهای مختلف تیمهای برگزاری رویداد را ساماندهی میکنند. ۴۵/۱٪ از ترکیب تیمهای داخلی و خارجی استفاده میکنند. ۳۸٪ برای برگزاری رویدادها تیم داخلی دارند. ۱۶/۹٪ برگزاری رویدادها را برونسپاری میکنند. تفاوت حدود ۷ درصدی بین استفاده از تیم داخلی و ترکیبی برای برگزاری رویداد وجود دارد. این نشان میدهد که بیشتر سازمانها ترجیح میدهند تا برای برگزاری رویدادها از ترکیب تیمهای داخلی و یا ترکیبی از تیم داخلی و خارجی استفاده کنند، زیرا این روش انعطافپذیری و کارایی بیشتری دارد.
عمده ظرفیت رویدادها در بازه ۵۰ الی ۱۰۰ نفر قرار دارد
۳۳/۶ درصد از شرکتها رویدادهای خود را با ظرفیت ۵۰ تا ض۰۰ نفر برنامهریزی میکنند. رویدادهای بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر در جایگاه دوم قرار دارند و ۲۳/۸ درصد از کسبوکارها رویدادهای خود را با این ظرفیت برگزار میکنند.
در مجموع، شرکتها رویدادهای با ظرفیت کمتر از ۳۰۰ نفر را ترجیح میدهند.
پخش آنلاین؛ ضعف اینترنت و عدم کیفیت مطلوب مهمترین چالش پخش آنلاین رویدادها
۴۴/۲ درصد از برگزارکنندگان در سال گذشته در هیچ رویدادی پخش آنلاین نداشتهاند. ۳۱/۸ درصد از برگزارکنندگان همۀ رویدادهای خود را به صورت آنلاین هم پخش کردهاند.
چالش اصلی که ۴۵/۲ درصد از برگزارکنندگان رویداد در پخش زندۀ رویداد داشتند، ضعف اینترنت و به سبب آن کیفیت نامطلوب پخش بود. انتخاب پلتفرم مناسب برای پخش آنلاین دومین چالش برگزارکنندگان رویداد بود.
در صورت تمایل برای مطالعه کامل گزارش اینجا کلیک کنید.