یکتانت ایبوک جدید خود را منتشر کرد: (38 درصد مدیران مارکتینگ در سال جدید روی وبسایت سرمایهگذاری میکنند)
فهرست مطلب
پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت در ماههای پایانی سال ۱۴۰۱ گزارشی تهیه کرد از برخی مدیران مارکتینگ این حوزه که اخیرا نتیجه این گزارش را تحت عنوان ایبوکی گردآوری و منتشر کرده است. این پلتفرم در مورد نحوه انتخاب شرکتکنندگان در این گزارش گفته است مشتریان بزرگ به صورت تصادفی و از حوزه های مختلف مثل گردشگری، رمز ارز، فروشگاههای آنلاین و آموزشی انتخاب شده است.
این نظرسنجی شامل سوالاتی مانند زیر بوده است:
- از کدام کانالهای تبلیغاتی در سال ۱۴۰۱ استفاده کردید؟
- بیشترین بازدهی را از کدام کانال تبلیغاتی در سال ۱۴۰۱ داشتید؟
- بیشترین بودجه مارکتینگی را با چه هدفی هزینه کردید؟
- در سال ۱۴۰۲ ،بیشترین بودجه را روی کدام کانالها میگذارید؟
- کدام کانالهای تبلیغاتی را غیرمفید میدانید؟
- از کدام تبلیغات یکتانت در سال ۱۴۰۱ استفاده کردید؟
- از کدام تبلیغات یکتانت در سال ۱۴۰۲ استفاده خواهید کرد؟
- بیشترین بازدهی را در بین کمپینهای یکتانت، از کدام کمپین داشتید؟
- سهم تولید چه نوع محتوایی در سال ۱۴۰۱ در کسبوکار شما بیشتر بود؟
- معیار شما برای اندازهگیری تاثیر سوشال مدیا چیست؟
- معیار شما برای اندازهگیری موفقیت ایمیل مارکتینگ چیست؟
این نظرسنجی در مرحله اول برای ۶۰ نفر ارسال شد که ۵۰ درصد مدیران مارکتینگ (۳۰ نفر) به آن پاسخ دادند. هر مدیر مارکتینگ بهطور میانگین ۲۱ دقیقه برای پرکردن نظرسنجی صرف کرده است.
در این ایبوک، یکتانت برای اتخاذ استراتژی بهتری در زمینه تبلیغات نتایج نظرسنجی را منتشر کرده است که برخی از بخشهای آن را در ادامه میخوانیم. نسخه کامل آن را میتوانید از اینجا دانلود کنید.
از کدام کانالهای تبلیغاتی در سال ۱۴۰۱ استفاده کردید؟
کسبوکارهای بزرگ در سال ۱۴۰۱ حداقل از طریق ۳ کانال مختلف تبلیغ کردهاند تا به اهداف خود برسند. در این بین، وبسایتها، صفحه نتایج جستوجوی گوگل و پیامک بیشترین سهم را در سبد تبلیغاتی آنها داشتهاند.
کدام کانال تبلیغاتی بیشترین بازدهی را داشته است؟
بازدهی تبلیغات پیامکی بیشتر از تبلیغات کلیکی در وبسایتها بوده است که میتواند ۲ دلیل داشته باشد:
- ارسال پیامک به افراد ساکن منطقه ۱ تهران (مثلا اجرای کمپینهای هدفمند در تبلیغات پیامکی )
- ارزان بودن تبلیغات پیامکی
بیشترین بودجه بازاریابی را با چه هدفی هزینه کردهاند؟
در سال ۱۴۰۲ روی چه کانالهایی بیشتر سرمایهگذاری خواهند کرد؟
مشتریان یکتانت از کدام سرویسها بیشتر استفاده کردهاند؟
حدود ۵۰ درصد مشتریان طبق نتایج نظرسنجی از تبلیغات همسان و بنری به شکلهای مختلف (عادی، هدفمند و ریتارگتینگ) استفاده کردهاند. ۲ سرویس تبلیغات ریتارگتینگ محصول و محتوا محور محصول مخصوص فروشگاههای آنلاین است.
چه نوع محتوایی را بیشتر تولید کردهاند؟
نظرسنجی نشان میدهد اغلب آنها روی بلاگ سرمایهگذاری کردند تا بتوانند در کنار تبلیغات کلیکی، ترافیک ارگانیک و رایگان جذب کنند. از طرفی، ۳۲ درصد آنها به قدرت ویدئو مارکتینگ پی بردند.
برای اندازهگیری تاثیر سوشال مدیا چه معیاری دارند؟
از آنجایی که افزایش آگاهی از برند مهمترین کاربرد سوشال مدیاست، اولین معیار کسبوکارها، ایمپرشن و بازدید بوده است. پس از آن، ۳ معیار مهم دیگر را میبینیم: لایک و کامنت، لید جنریشن (جذب مشتری راغب) و فروش. فقط ۱۲ درصد آنها روی هدایت افراد به وبسایت حساب کردند.
برای اندازهگیری موفقیت ایمیل مارکتینگ چه معیاری دارند؟
Rate Conversion (نرخ تبدیل) در صدر جدول قرار گرفته است، چون آنها انتظار دارند لیدهای جذب شده از طریق ایمیل مارکتینگ بهمرور زمان به مشتری تبدیل شوند. پس از آن Rate Click (نرخ کلیک) بهعنوان معیار در نظر گرفته شده است.
Rate Open که درصد تعداد ایمیلهای بازشده را نشان میدهد، در جایگاه سوم قرار گرفته است.
برخی از کسبوکارهایی که در نظرسنجی یکتانت شرکت کردند:
نسخه کامل این ایبوک را از اینجا میتوانید دانلود کنید.