پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ایلان ماسک توییتر را با 44 میلیارد دلار خرید!

زهرا محبی زهرا محبی
6 اردیبهشت 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایلان ماسک توییتر را با 44 میلیارد دلار خرید!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمتر از یک ماه پیش بود که خبر شوکه‌کننده خریداری 9.2 درصد از سهام توییتر توسط ایلان ماسک منتشر شد و حالا خبر حتی بزرگ‌تری در رابطه با این خرید وجود دارد. پس از اینکه ایلان ماسک سهامدار توییتر شد، مجددا پیشنهادی را به هیئت مدیره توییتر ارائه کرد؛ اما این‌بار، در خصوص خرید کامل این شبکه اجتماعی! پس از فکر کردن و مذاکره، بالاخره هیئت مدیره توییتر این پیشنهاد را قبول کرد و نهایتا، ماسک شبکه اجتماعی توییتر را با مبلغ 44 میلیارد دلار صاحب شد!

کمتر از 12 ساعت پیش، خبر مذاکره میان ایلان ماسک و مدیران توییتر منتشر شد که با توجه به آن به نظر می‌رسید خبرهای بزرگی در رابطه با توییتر در راه است. پس از تایید این خبر، این واقعیت هم که حالا توییتر از آن ایلان ماسک است بیشتر رنگ واقعیت گرفت. در کمتر از شش ماه، ایلان ماسک که لقب ثروتمندترین فرد جهان را به دوش می‌کشد، از یک کاربر فعال توییتر به سهامدار آن و سپس صاحب آن تبدیل شد. قابل توجه است که در ابتدا، هیئت مدیره توییتر با انجام شدن این معامله موافقت نداشتند اما به نظر می‌رسد 44 میلیارد به اندازه کافی توانسته است نظر آن‌ها را عوض کند.

توییتر در مدیریت ماسک!

از نکات جالبی که در خصوص توییتر و ایلان ماسک وجود دارد، دغدغه‌هایی است که او چه زمانی که تنها یک کاربر با فالوئر بالا بود و چه زمانی که به زمره سهامداران این شبکه اجتماعی اضافه شد داشته است. مثلا توییت زیر که همین دیروز توسط او منتشر شده است مضمون جالبی در خصوص «آزادی بیان» دارد که اتفاقا قبلا هم ماسک به عدم وجود آن در توییتر اشاره کرده بود.

ایلان ماسک

او در این توییت گفته است: «امیدوارم حتی بدترین منتقدان من هم در توییتر بمانند؛ چرا که همین معنای آزادی بیان است.» به نظر می‌رسد آزادی بیان یکی از دغدغه‌های جدی ماسک محسوب می‌شود. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این خرید بزرگ و تاریخی فقط برای چنین هدفی بزرگ‌تری پشت این خرید نیست؟ مثلا خبر امکان ویرایش توییت‌ها هم دقیقا بعد از خرید سهام توسط ماسک منتشر شد. اما ما فکر می‌کنیم به جز این تغییرات جزئی، ایلان ماسک برنامه‌های بزرگ‌تر و اساسی‌تری برای این اپ در نظر دارد. او هم‌اکنون صاحب یک شبکه اجتماعی پرسروصدا و همیشه در صحنه است و بعید است که این 44 میلیارد فقط و صرفا برای اعمال تغییراتی کوچک هزینه شده باشد.

بخوانید  آپدیت الگوریتم لینک‌های اسپم گوگل آغاز شد!

شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما باید منتظر خبرهای بزرگ‌تری درباره شبکه اجتماعی توییتر باشیم؟

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک