پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

خدمات پرداخت الکترونیک چگونه موجب رشد کسب‌وکار شما می‌شود

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
30 دی 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خدمات پرداخت الکترونیک چگونه موجب رشد کسب‌وکار شما می‌شود
زمان مطالعه: 5 دقیقه

خدمات پرداخت الکترونیک قطعه پازل مهمی است که چرخه خدمت رسانی تجارت الکترونیک را کامل می‌کند. ابزارها و محصولات پرداخت الکترونیک به وسیله Embedded Finance یا فن‌آوری‌مالی تعبیه‌شده با تاثیر بر بهبود تجربه‌مشتری رشد چشم‌گیر تجارت الکترونیک را موجب شده است . فن‌آوری مالی‌ تعبیه‌شده با حل مسائل پرداخت کسب‌وکارهای دیجیتال توانسته‌است یک مسیر امن، سریع و ارزان برای امکان دریافت پول بابت خدمات و کالا را ایجاد کند.

خدمات‌پرداخت الکترونیک چیست؟

پرداخت الکترونیک می‌تواند هر نوع تراکنشی که به‌وسیله اینترنت انجام می‌شود را در بر گیرد. این نوع خدمات باعث می‌شود تا پرداخت هزینه به راحتی توسط مشتری انجام شود. سهولت، سرعت و امنیت سه شرطی هستند که برای کسب‌وکارها و مشتریان بیشترین اهمیت را دارند و خدمات پرداخت الکترونیک توانسته با تحقق این شروط جای خود را در تجارت الکترونیک باز کند. امروز هر سایت یا اپلیکیشنی که می‌خواهد امکان پرداخت را در خود ایجاد کند باید به سراغ این تکنولوژی برود. با توسعه اینترنت و پرطرفدار شدن خدمات آنلاین، پرداخت الکترونیک هم نیاز داشت تا در شکلی تازه خدمات خود را هماهنگ با ساختار توسعه یافته ارائه دهد. Embedded Finance که آن را امورمالی تعبیه‌شده ترجمه کرده‌اند شکلی تازه برای خدمات پرداخت الکترونیک است که در ادامه بیشتر درمورد آن و تاثیرش بر رشد کسب‌وکارهای آنلاین صحبت می‌کنیم.

امورمالی تعبیه‌شده یا Embedded Finance چیست؟

Embedded finance با ایجاد کمترین تداخل در روال ارائه محصول یا مواجهه کاربر با آن، خدمات مالی  را  در سفر مشتری می‌گنجاند. امور مالی تعبیه شده در واقع در ظاهر روند سفر مشتری قابل مشاهده نیست بلکه خدمتی است که در درون محصولی دیگر مثل اپلیکیشن یا سایت خدمت گیرنده قرارمی‌گیرد و امکاناتی مناسب نوع پرداخت یا خدمات مالی مورد نظر کسب‌وکار، ارائه می‌دهد.

سهم Embedded Finance از تجارت الکترونیک و دیگر پلتفرم‌ها ۲/۶تریلیون دلار یا تقریباً ۵ درصد از کل تراکنش‌های مالی ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ است و تا سال ۲۰۲۶ از ۷ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت. این آمار به ما می‌گوید این صنعت چقدر توانایی دارد و تا کجا می‌تواند رشد کند. به همین ترتیب، در ایران رشد تجارت الکترونیک بدون امورمالی تعبیه‌شده ممکن نبود. در‌حال‌حاضر پرداخت‌یارها با ارائه خدماتی مثل درگاه‌پرداخت و ابزارهای متفاوت دیگر، پرداخت را به امری سهل تبدیل می‌کنند.

برای رونق کسب‌وکارهای نو به سراغ روش‌های نوین بروید

عوامل زیادی در رشد یک کسب‌وکار و جذب  مشتریان تاثیرگذارهستند اما کسب‌وکارهای آنلاین درطول مسیر خود دریافتند همه آن چیزی که برای جذب مشتریان و ایجاد وفاداری در آنها نیاز دارند تحت عنوان تجربه مشتری و بهبود مداوم آن معنا پیدا می‌کند. در ادامه دو نمونه موفق جهانی که با کمک فن آوری مالی تعبیه شده تجربه کاربری خود را بهبود بخشیدند و در سایه این روش توانستند به رشد چشم‌گیری دست پیدا کنند را معرفی می‌کنیم.

شین و تغییر استراتژی پرداخت

فروشگاه آنلاین مد و پوشاک شین (Shein)  کار خود را در سال 2008 با فروش لباس عروس آغاز کرد. این فروشگاه تصمیم گرفت با ایجاد تنوع در روش‌های پرداخت خود یک مزیت ویژه نسبت به سایر رقبایش ایجاد کند و همین امر باعث شد تا مشتریان بیشتری را جذب کند. درواقع خرده‌فروشی‌های آنلاین رقیب، در زمینه پرداخت کند بودند و از سوی دیگر روش‌های پرداخت محدودی داشتند اما شین این مسئله را در کسب‌وکار خود تغییر داد و مشتریان او می‌توانستند از انواع روش‌های پرداخت مثل خرید با کارت‌های اعتباری، خرید از طریق کیف‌پول‌های متنوع و … استفاده کنند.

از سوی دیگر شین با نگاه تخصصی به مسئله پرداخت همه آن‌چیزی که برای استفاده از تکنولوژی پرداخت نیاز داشت را به شرکت آدین به عنوان یک شرکت خدمات پرداخت سپرد تا از جدیدترین فن‌‌آوری‌ها استفاده کند و همواره در این زمین جلوتر از دیگران باشد. برون‌سپاری این بخش باعث شد تا صاحبان شین خیالشان از امنیت و مدرن بودن خدمات پرداخت راحت باشد و تمرکز بیشتری بر کار خود داشته باشند.

کلارنا و استفاده از یک روش پرداخت جدید

 احتمالا اسم الان بخر و بعدا پرداخت کن (BNPL) را  این روزها زیاد به گوشتان خورده باشد. کلارنا از این روش برای بهبود تجربه مشتریان خود استفاده کرد و توانست به موفقیت‌های قابل توجهی برسد. کلارنا یک بازارگاه سوئدی است که حالا بیشتر از 12 میلیون کاربر فعال در ماه دارد. این شرکت با استفاده از BNPL این امکان را ایجاد می‌کرد تا مشتریان وفادار بتوانند پول خرید خود را بعدا پرداخت کنند. در واقع با این روش‌ پرداخت، پول کالا را با فروشندگان تسویه می‌کرد تا هم فروشندگان این بازارگاه به موقع هزینه کالا را دریافت کنند و هم تجربه یک خرید جذاب را برای مشتریان خود رقم بزند. علاوه بر این استفاده از روش‌های دیگر پرداخت مثل دایرکت دبیت، پرداخت امن، پرداخت با کارت یا پرداخت‌های اختصاصی باعث می‌شد تا مشتریان کلارنا بیشتر به خرید فکر کنند تا مسائل مربوط به پرداخت هزینه. علاوه برآن ایجاد خدمات یکپارچه پرداخت باعث می‌شد تا فروشندگان تمایل زیادی برای فروش اجناسشان در کلارنا داشته باشند زیرا می‌دانستند در این بازارگاه امکانات و ابزار متنوعی برای فروش و تسویه دارند و از سوی دیگر مشتری هم این خدمات را مزیتی می‌داند که در کلارنا به آن دسترسی دارد. در ایران وندار یکی از معدود شرکت‌های ارائه دهنده خدمات یکپارچه پرداخت است که به کسب‌وکارهای مختلف خدمات پرداخت الکترونیک را براساس نیازشان ارائه می‌دهد.

خدمات پرداخت الکترونیک چگونه موجب رشد کسب‌وکار شما می‌شود 1

چگونه می‌توان در ایران به خدمات پرداخت الکترونیک دسترسی پیدا کرد؟

اگر کسب‌وکاری اینترنتی دارید احتمالا تا این لحظه از امکاناتی مثل درگاه پرداخت برای فروش محصولات خود استفاده کرده‌ باشید. شرکت‌های متنوعی وجود دارند که در حال حاضر این خدمات را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند اما داشتن همه ابزارهای پرداخت روی یک‌ میز گزینه‌ای است که همه این خدمت‌دهندگان نمی‌توانند آن را برای شما محیا کنند. وندار به عنوان ارائه دهنده خدمات جامع پرداخت، محصولات و ابزارهای فراوانی دارد که می‌تواند گزینه مناسبی برای دریافت خدمات پرداخت الکترونیک باشد. این شرکت خدمات خود را در سه دسته ارائه می‌دهد:

راهکارهای پرداخت
راهکارهای تسویه
راهکارهای مدیریتی

اما هر کدام از این راهکارها چه کمکی به شما می‌کنند؟

راهکارهای پرداخت

این خدمات هر ابزاری که برای پرداخت در کسب‌وکار آنلاین نیاز هست را در اختیار قرار می‌دهد. درگاه پرداخت، فرم پرداخت (لینک پرداخت)، پرداخت خودکار (دایرکت دبیت) مهمترین ابزارهایی هستند که می‌توانند راهی امن، سریع و آسان را برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ایجاد کنند.

راهکارهای تسویه

حجم بالای تراکنش‌هایی که کسب‌وکارها در طول روز به آن نیاز دارند باعث شده تا امکان انتقال پول به ذینفعان، همکاران و مشتریان یک کسب‌وکار امری دردسرساز باشد. ابزارهایی مثل تسویه آنی و گروهی و بازگشت وجه این مسئله را به راحتی حل می‌کند.

راهکارهای مدیریتی

داشتن گزارش‌هایی دقیق از روند هزینه و درآمد یک کسب‌وکار به مدیران تصویر روشنی از وضعیت می‌دهد. وندار با ابزارهایی مثل گزارش‌مالی و کردار یا مشتریان این امکان را به‌جود آورده تا نیاز مدیریت مالی کسب‌وکار برای بررسی کلیه تراکنش‌های روزانه با ابزار گزارش‌های مالی تامین شود. از سوی دیگر با گزارش‌های تحلیلی نمودار محور کردار صاحبین کسب‌وکار بینشی بر مبنای داده از وضعیت خود داشته باشند. مشتریان نیز به صورت مشخص رفتار مالی هر مشتری را قابل ردیابی می‌کند تا اعتبار او برای کسب‌وکار روشن باشد.

وندار با توجه به نیاز کسب‌وکارهای آنلاین خدمات جامعی را برای رفع نیاز‌های متنوع آنان به‌وجود آورده که ‌می‌توانید با استفاده از آن زمینه رشد کسب‌وکار خود را به‌وجود آورید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک