پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی به ایستگاه تصویب رسید
پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد راهبردی فضای مجازی، نهایی و جهت تصویب تحویل مرکز ملی فضای مجازی شد.
به گزارش دیام برد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی فضای مجازی، پیشنویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد اقدامات کلان، تحت عنوان «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» با هدف ساماندهی و نظارت بر تبلیغات تجاری در فضای مجازی، جهت بررسی و تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد.
بررسی های تکمیلی این سند در حال حاضر در معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی انجام شده و به زودی اولین جلسه بررسی نهایی آن در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور برگزار میشود.
متولی تدوین این سند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به دنبال ساماندهی و نظام مندسازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی و در راستای ارتقای اعتماد و اطمینان، رعایت ارزشهای اسلامی و ایرانی و به ویژه، حفظ حقوق مصرف کنندگان و مردم است. تنظیمگری تبلیغات در فضای مجازی، منجر به سالمسازی و شفافسازی اقدامات شده و این اقدام، انگیزه کسبوکارها برای فعالیت در پیامرسانها و سکوهای داخلی را با توجه به وجود آمدن فضایی امن و قانونمند، تقویت خواهد کرد.
براساس این پیش نویس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول پیگیری تخلفات و اعلام آنها خواهد بود و در صورت عدم همکاری متخلفان، وزارت ارشاد میتواند از طریق مراجع قانونی برای برخورد با آنها اقدام کند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صدا و سیما، وزارت صمت، سازمان ثبت و املاک کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، صنوف مرتبط، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادستان کل کشور و دیگر ارگانهای مربوط نسبت به تهیه پیشنویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی اقدام کرده است.