پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

امکان دانلود ریلزها به‌صورت مستقیم در اینستاگرام فراهم شد

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
5 آذر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امکان دانلود ریلزها به‌صورت مستقیم در اینستاگرام فراهم شد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اینستاگرام در روز ۱ آذر ماه اعلام کرده است که امکان دانلود ریلزهایی که به‌صورت پابلیک به‌ اشتراک گذاشته شده‌اند، برای تمام کاربران فراهم شده است. این امکان از ماه ژوئن به‌صورت محدود، فقط برای کاربران آمریکایی فعال شده بود.

آدام ماسری، رئیس اینستاگرام، می‌گوید که گزینه دانلود ریلزهایی که به‌صورت عمومی منتشر شده‌اند، از ۲۲ نوامبر  برای همه کاربران در حال اجراست. همانطور که در عکس‌های نمونه زیر مشاهده می‌کنید، اکنون گزینه “Download” جدیدی را در صفحه Share مشاهده خواهید کرد، البته اگر سازنده ویدیو امکان دانلود ریلزهای خود را فعال کرده باشد. ریلزهای پست‌شده به‌صورت عمومی به‌طور پیش‌فرض قابل دانلود خواهند بود، ولی سازندگان ریلزها می‌توانند آن را خاموش کنند و از دانلود محتواهای خود جلوگیری کنند.

امکان دانلود ریلزها به‌صورت مستقیم در اینستاگرام فراهم شد 1

نکته قابل توجه دیگر در این امکان جدید اینستاگرام، نمایش لوگوی اینستاگرام و نام کاربری سازنده ریلز دانلودشده در آن است؛ چیزی شبیه به ویدیوهای تیک‌تاک. پیش‌بینی می‌شود همان‌طور که پست‌هایی منتشرشده در تیک‌تاک به اینستاگرام راه پیدا کرده بودند، این اتفاق در تیک‌تاک نیز رخ بدهد. اگرچه که الگوریتم TikTok دامنه دیده‌شدن پست‌هایی که دارای برندگذاری اولیه هستند (همانند لوگوی IG) و خارج از پلتفرم تیک‌تاک تولید شده‌اند را کاهش می‌دهد.

این امکان جدید اینستاگرام، یک تغییر انقلابی نیست، اما سبب مشارکت بیشتری در تولید محتوا از سوی سازندگان ویدیو می‌شود، چراکه می‌تواند به افزایش پتانسیل دیده‌شدن سازندگان ریلزها کمک کند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات