پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات مصاحبه‌ها

سینا سنکار: فقدان سرمایه، دلیل اصلی پا نگرفتن DOOH در ایران است

الهه صالحی الهه صالحی
11 مرداد 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سینا سنکار: فقدان سرمایه، دلیل اصلی پا نگرفتن DOOH در ایران است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش دی‌ام برد، تبلیغات DOOH یا همان تبلیغات محیطی دیجیتال در واقع همه تبلیغات دیجیتالی را در برمی‌گیرد که به عبارت بسیار ساده، در خارج از خانه و در محیطی بیرونی در حال اجرا باشد. تبلیغات محیطی دیجیتال به هرگونه نمایش تبلیغاتی دیجیتالی گفته می‌شود که در خیابان‌ها، مکان‌های تجمع عمومی مانند استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز خرید، ایستگاه‌های اتوبوس و…، تعبیه می‌شود.

سینا سنکار: فقدان سرمایه، دلیل اصلی پا نگرفتن DOOH در ایران است 1

اما این نوع تبلیغات هنوز در ایران رواج نیافته و برای عارضه‌یابی این عقب‌ماندگی از بازار تبلیغات در دنیا، به سراغ سینا سنکار، متخصص خلاقیت، تبلیغات و ارتباطات رفتیم.

سینا سنکار در پاسخ به سوال دی‌ام برد پیرامون چرایی این مهم، دلیل اصلی رواج نداشتن تبلیغات DOOH در ایران را نبودن یک سرمایه‌گذاری درست می‌داند. او در این رابطه توضیح می‌‌دهد: «کیفیت و قیمت در اینجا نقش مهمی دارد و چیزی نیست که یک شرکت مستقل از بخش خصوصی توانش را داشته باشد که چنین رسانه‌ای را راه اندازی کند. از سوی دیگر نیز به ارتباطات زیادی با سازمان‌های مرتبط شهری نیازمند است. بنابراین اصلی‌ترین دلیل پا نگرفتن چنین فضایی در ایران را می‌توان عدم سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی یا نیمه دولتی دانست.»

سنکار با اشاره به اینکه بخش دیگر موضوع تولید محتواست، ادامه می‌دهد: «اگر چنین رسانه‌هایی وجود داشته باشند، باید محتوای با کیفیتی در حد یک ویدیوی تلوزیونی برای آن تولید شود و اینها از یک سو نیازمند هزینه زیادی است و از سوی دیگر وقت و انرژی زیادی می‌برد.»

او می‌گوید: «در نتیجه اگر حتی چنین رسانه‌هایی هم در ابعاد بسیار کوچک مانند تلوزیون‌های سطح شهر وجود داشت، در حد Stream imageهایی که روی بیلبوردهای معمولی وجود داشت، از آنها استفاده می‌شد و به نظر من کمتر مشتریانی مایل به هزینه کردن برای آن بودند.»

سنکار در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه نوع تبلیغاتی از جنس در ایران وجود دارند، می‌گوید: «اغلب تبلیغات از این جنس در ایران، دور زمین فوتبال هستند. البته یکی دو تلوزیون نیز در نقاطی از شهر تهران مانند تجریش و پارک‌وی وجود دارد. بدیهی است که اگر چنین رسانه‌ای راه‌اندازی شود، کیفیت تبلیغات بسیار بالاتر می‌رود و شما می توانید قلاب را خیلی سنگین‌تری برای مخاطب بیندازید و مخاطبان جذاب‌تری را جذب کنید؛ چرا که در چنین شرایطی شما می‌توانید محتوای خوش آب و رنگ‌تری را برای مخاطب خود تولید کنید و شانس درگیر شدن مخاطب و اثرگذاری تبلیغ نیز بالاتر می‌رود.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک