پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آیا هشدارهای توییتر در خصوص ارسال پاسخ‌های توهین‌آمیز موثر است؟

زهرا محبی زهرا محبی
24 خرداد 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا هشدارهای توییتر در خصوص ارسال پاسخ‌های توهین‌آمیز موثر است؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه

توییتر با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند توهین‌آمیز بودن یا نبودن پیام یا توییت کاربر را تشخیص دهد و برای او یک هشدار مبنی بر ارسال نکردن این پیام حاوی توهین بفرستد. حالا توییتر یافته‌های خود را در خصوص عملکرد و تاثیر این هشدار به اشتراک گذاشته است.

توییتر اخیرا تحقیقات جدیدی در مورد اثربخشی پیام‌های هشدار خود برای توییت‌ها و منشن‌های توهین‌آمیز انجام داده است. این پیام‌های هشدار، ابتدا در سال 2020 به برنامه اضافه شدند و سپس، سال گذشته مجددا با بهبودها و تغییراتی، در سیستم توییتر پیاده شدند. این پیام‌ها همچون موانعی برای ایجاد اصطکاک و تفکر دوباره در خصوص محتوای توییت‌ها طراحی شده‌اند. پیام‌های هشدار توییتر از تشخیص خودکار برای دریافت هرگونه عبارت توهین‌آمیز احتمالی در توییت‌های ارسالی استفاده می‌کنند و با فرستادن این هشدار به کاربر، تلاش در ایجاد لحظه‌ای تردید در او دارند.

توییتر

توییتر در ماه فوریه یافته‌های خود را از اثربخشی این هشدارها منتشر کرد. در این گزارش آمده بود که در 30 درصد مواردی که کاربران این هشدار را دریافت کرده‌اند، درواقع پاسخ‌های خود را تغییر داده یا حذف کرده‌اند تا از سوءتعبیر یا توهین احتمالی جلوگیری شود. اکنون، توییتر برای تعیین ارزش واقعی هشدارها به بررسی عمیق‌تری در این فرآیند پرداخته است و نتایج آن را به اختصار در زیر خواهید دید. توییتر در این خصوص گفته است:

«در حالی که برای ما واضح بود که درخواست‌ها باعث می‌شوند مردم در پاسخ‌های خود تجدید نظر کنند، اما می‌خواستیم درباره اینکه بعد از دیدن یک هشدار، چه اتفاقات دیگری در مسیر توییت کردن فرد رخ می‌داد بدانیم. برای درک این موضوع، تجزیه و تحلیل‌های بیشتری انجام دادیم تا تاثیر این هشدارها را در طولانی‌مدت بفهمیم. ما پس از یک مطالعه بازبینی‌شده از بیش از 200,000 هشدار ارسال‌شده در اواخر سال 2021، متوجه شدیم که این هشدارها (که در بالا تصویر آن آورده شده است) اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت مختلفی بر فضای توییتر می‌گذارند. مثلا فهمیدیم افرادی که در معرض دریافت یک هشدار قرار می‌گیرند، احتمال کمتری دارد که پاسخ‌های توهین‌آمیزی در آینده بنویسند.»

بخوانید  نتیجه یک تحقیق در امریکا: محتوای هوش مصنوعی بهتر از محتوای انسانی است

جالب توجه است که با اضافه شدن یک مرحله ساده بین فکر و توییت کردن، چه تغییر بزرگی می‌تواند رخ دهد. طبق تحقیقات توییتر، به ازای هر 100 موردی که این پیام‌های هشدار نمایش داده می‌شوند، به طور متوسط:

توییتر

توییتر اظهار کرده است که با وجود اینکه تنها 30 درصد از افراد با گرفتن این پیام‌های هشدار در محتوای اولیه توییت و پاسخ خود تجدید نظر کرده‌اند، اما این عدد با در نظر گرفتن جمعیت بالای فعال در توییتر، یک عدد بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

نظر شما در خصوص این آمار و یافته‌ها چیست؟ به نظر شما با گسترش این پیام‌های هشدار به زبان فارسی و دیگر زبان‌ها، می‌توان توییتر را به فضای سالم‌تر و امن‌تری تبدیل کرد؟

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک