دی ام برد
اخبار
علی‌رغم اینکه ۸۵ درصد از شرکت‌ها ادعا می‌کنند بازارمحورند،

تنها ۳۰ درصد از شرکت‌ها واقعا مصرف‌کننده محور هستند

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
اسفند ۱, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تنها ۳۰ درصد از شرکت‌ها واقعا مصرف‌کننده محور هستند

رویداد شانزدهم دی‌ام برد با موضوع بازارمحوری برگزار شد. مصی مقدسی، مدیر مارکتینگ هلدینگ زرین‌ رویا، در این رویداد درباره تعریف و مزایای رویکرد مصرف‌کننده محوری سخنرانی کرد. همچنین به تشریح رویکرد و استراتژی مای‌لیدی برای تبدیل‌شدن از یک محصول به یک برند پرداخت.

شانزدهمین رویداد رسانه دی‌ام برد با موضوع بازارمحوری (Market Orientation) با حضور ۱۶۰۰ متخصص، ۳۰ بهمن‌ماه در سالن ضرغام برگزار شد. مصی مقدسی، مدیر مارکتینگ هلدینگ زرین‌ رویا در این رویداد گفت: «بازار محوری فقط یک استراتژی نیست، در واقع یک فرهنگ کسب‌وکار است که مصرف‌کننده را در اولویت قلب سازمان قرار می‌دهد. مصرف‌کننده محوری یعنی در قلب همه تصمیمات، ترجیحات و نیازهای مصرف‌کننده شناخته شود. نکته مهم این است که فقط واحد مارکتینگ مسئول این رویکرد نیست و این دیدگاه باید در کل سازمان رواج پیدا کند.»

دانلود فایل ارائه مصی مقدسی

تنها ۳۰ درصد از شرکت‌ها واقعاً بازار محورند

مقدسی ادامه داد:« ما در مای‌لیدی یک مثلث صورتی برای رویکرد مصرف‌کننده محوری خود طراحی کردیم. رویکرد روان‌شناختی، تجربه‌محوری بیشتر از محصول‌محوری و نوآوری مبتنی بر همدلی، سه ضلع این مثلث بودند. این جمله معروف که همیشه حق با مشتری است، بیشتر یک کلیشه است؛ اما حق همیشه با مشتریانی بوده که برای سازمان ما ارزشمندتر و استراتژیک هستند. در حال حاضر ۸۵ درصد از شرکت‌ها خودشان را مصرف‌کننده محور می‌دانند؛ اما در اصل تنها ۳۰ درصد از آنها واقعاً در این دسته قرار می‌گیرند.»

تنها ۳۰ درصد از شرکت‌ها واقعا مصرف‌کننده محور هستند 1
مصی مقدسی

مقدسی در پاسخ به این سؤال که چرا مصرف‌کننده محوری مهم است، دلایل زیر را بیان کرد:

باعث وفاداری بالا مشتریان می‌شود.

باعث درآمد و رشد بالاتر می‌شود.

منجر به تناسبت بهتر محصول و بازار می‌شود.

ارزش طول عمر مشتری (CLV) بالاتر می‌رود.

شهرت برند بهتر می‌شود.

تجربیات شخصی‌سازی شده بهتری ارائه می‌دهیم.

مزیت رقابتی بهتر نسبت به رقبا را رقم می‌زند.

مخاطبان خود را به ۲ گروه استراتژیک تقسیم کردیم

مقدسی با طرح پرسش «چگونه مای‌لیدی از یک محصول به برند تبدیل شد؟» گفت: «از ۶ سال پیش، ما رویکرد خود را تغییر داده و مصرف‌کننده محور شدیم. در ابتدا مصرف‌کنندگان خود یعنی خانم‌های ۱۰ تا ۵۰ سال و بازار بهداشت بانوان را شناختیم. به دلیل آنکه تعداد این افراد بسیار بالا بود، از روش‌های پیشرفته و داده‌محور برای تحقیقات خود بهره بردیم. در نهایت به نتیجه رسیدیم و مصرف‌کننده‌های خود را به ۵ بخش تقسیم کردیم. همچنین سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در اطلاع‌رسانی و آگاهی افراد از بهداشت پریود داشتیم و سپس سعی کردیم محصولات خود را همیشه در دسترس قرار دهیم.»

او ادامه داد: «همان‌طور که ذکر شد نمی‌توان به همه گروه‌های مخاطبین، خدمات خود را ارائه داد و به همین منظور ما مخاطبین را به ۲ گروه استراتژیک تقسیم کردیم.»

دانلود فایل ارائه مصی مقدسی

افراک
به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات
افراک