دیوار برای نابینایان و کمبینایان کمپین دیجیتال برگزار کرد
فهرست مطلب
دیوار در آذرماه امسال کمپین دیجیتالی را با عنوان «بشنو و بگرد» برای کاربران نابینا و کمبینا اجرا کرد. هدف از این کمپین، بهبود دسترسیپذیری دیوار برای این کاربران بود. طبق اعلام دیوار، ۱۴۰۰ کاربر در این کمپین شرکت کرده و ۱۳۰ نفر از آنها، نزدیک به ۳۰۰ پیشنهاد برای بهبود دسترسیپذیری پلتفرم دیوار ارائه دادند.
به گزارش دیام برد و به نقل از روابطعمومی دیوار، این پلتفرم به مناسبت ۴ ژانویه روز جهانی خط بریل، یک کمپین دیجیتال برای نابینایان و کمبینایان طراحی و اجرا کرد. طبق اعلام دیوار، هدف از این کمپین، اطلاعرسانی درباره دسترسیپذیری وبسایت و اپلیکیشن دیوار برای کاربران نابینا و کمبینا، ایجاد تجربهای مثبت و خوشایند از تعامل با پلتفرم دیوار برای این کاربران و جمعآوری و تحلیل بازخوردهای آنها بوده است.
کمپین «بشنو و بگرد» به همت تیم «گوناگونی و فراگیری» دیوار طراحی و اجرا شده و مؤسسه رعد، انجمن نابینایان ایران، روزنامه ایران سپید، برنامه رادیویی شش نقطه و تعدادی از وبسایتها و کانالهای تلگرامی در اطلاعرسانی این رویداد برای جامعه نابینایان مشارکت داشتند که منجر به آگاهیرسانی درباره این کمپین به بیش از ۲۰ هزار کاربر نابینا و کمبینا در تمام کشور شد.
۱۴۰۰ کاربر به لندینگ پیج کمپین مراجعه کردند
طبق اعلام دیوار در این کمپین ۲۰ روزه (از ۷ تا ۲۷ آذرماه)، حدود ۱۴۰۰ کاربر با مراجعه به لندینگ طراحی شده برای کمپین، در سه بخش اصلی شامل مأموریتها، سؤالات روزانه و ارائه بازخورد دسترسیپذیری شرکت کردند و به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شد. ۱۳۰ نفر از شرکتکنندگان نیز نزدیک به ۳۰۰ پیشنهاد برای بهبود دسترسیپذیری پلتفرم دیوار ارائه دادند.
در بخش مأموریتهای این کمپین، کاربران باید پنج آگهی را با استفاده از فیلترهای مختلف پیدا میکردند و به پرسشهای موجود در چت مربوط به آن آگهی پاسخ میدادند. همچنین با گوشدادن به فایلهای صوتی آموزشی که فرایند ثبت آگهی در دیوار را توضیح میدادند، به سؤالات مرتبط پاسخ داده و در صورت مواجهه با مشکل دسترسیپذیری، آن را گزارش میکردند.
نتایج این کمپین نشان داد که جامعه نابینایان و کمبینایان کشور علاقهمند به استفاده از خدمات دیجیتال هستند و با فراهمشدن زیرساختهای مناسب میتوانند به شکل مؤثری از این خدمات بهرهمند شوند. همچنین آمارهای سایت دیوار نیز نشان میدهد که این پلتفرم در هفته، میزبان ۱۲۰۰ کاربر نابینا و کمبینا است که از خدمات آن استفاده میکنند.