پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟

سحر ملکی گاوگانی سحر ملکی گاوگانی
25 اسفند 1400
زمان مطالعه: 8 دقیقه
چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

کمپین تبلیغاتی، مجموعه تبلیغاتی است که روی یک پیام واحد تمرکز دارند. تبلیغات در یک کمپین تبلیغاتی با هدف برآوردن اهداف خاص تجاری انجام می‌شود. کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند افزایش آگاهی از برند، معرفی یک محصول یا خدمت جدید را هدف بگیرند، یا فروش یک محصول یا خدمت خاص افزایش‌ داده یا مشتریان را ترغیب کنند که در فهرست ایمیل‌ها ثبت‌نام کنند یا از سایر پیشنهاد‌های رایگان برخوردار شوند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که کمپین تبلیغاتی مفهومی فراتر از ساخت یک تبلیغ چشم‌گیر و انتشار آن در صفحات مختلف اینترنتی است. شاید عده‌ای از صاحبان کسب‌وکارها و تبلیغ‌دهندگان مفهوم کمپین تبلیغاتی را با یک تبلیغ اشتباه می‌گیرند. اگر بخواهید کمپین تبلیغاتی شما موفق باشد باید یک سری مسیر سازماندهی‌شده را طی کنید.

راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی با گروه تبلیغات دیجیتال دیما

شاید در نگاه اول راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی ساده باشد، اما توصیه می‌شود با کارشناسان خبره‌ای که به‌طور خاص در عرصه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند همراه شوید. آغاز همکاری با گروه تبلیغات دیجیتال دیما برای ایجاد کمپین تبلیغاتی موجب می‌شود تا هم هزینه‌های تبلیغات خود را کنترل کنید و هم معیارهای خود را در رابطه با فعالیت‌هایی که به تبلیغات کسب‌وکارتان مرتبط می‌شود ارتقا دهید.

گروه تبلیغات دیجیتالِ دیما که از دانش و تجربه‌ی راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی متفاوتی برخوردار است، جدیدترین فناوری‌های حوزه‌ی تبلیغات را به صاحبان کسب‌وکار ارائه می‌دهد. آنچه گروه تبلیغات دیجیتال، دیما را از سایر آژانس‌های تبلیغاتی جدا می‌کند، نتیجه‌گرایی، طیف گسترده‌ی فرمت‌های تبلیغات و همکاری با ناشران است. صاحبان کسب‌وکار چه یک برند مشهور و محبوب را در اختیار داشته باشند که خواستار راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای آن باشند و چه ناشر دیجیتال باشند، می‌توانند از پیشنهادهای جذاب، کاربردی و تأثیرگذار دیما سود ببرند.

کمپین‌های تبلیغاتی موفق گروه تبلیغات دیجیتال دیما

نمونه‌های بسیار متعدد هستند که ذکر تمام موارد آن‌ها مجالی بیش از این می‌طلبد. بنابراین به ذکر دو نمونه از کمپین‌های تبلیغاتی ترخینه و دامستوس اشاره می‌کنیم.

ترخینه

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟ 1

آمار تبلیغات نمایشی وب و موبایل کمپین ترخینه

کمپین تبلیغاتی نوروزی ترخینه شروعی بود برای حضور هرچه بیشتر این برند باسابقه در فضای بازاریابی دیجیتال. همکاری تنگاتنگ تیم‌های بازاریابی ترخینه و تیم مدیریت کمپین و ارتباط با مشتریان دیما، به کسب نتایج موردنظر این برند کمک زیادی کرد. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین نتایج این کمپین افزایش تعاملات کاربران شبکه‌های اجتماعی با این برند بود که در درازمدت تأثیر خود را بر فروش و برند آگاهی نیز خواهد گذاشت.

بخوانید  تضمین امنیت دارایی‌ مزیت رقابتی صرافی ارز دیجیتال «تبدیل»

دامستوس

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟ 2

نمایش ویدیوهای تبلیغاتی کمپین دامستوس

کمپین تبلیغاتی دامستوس یکی از صدها کمپین تبلیغات دیجیتال اجرا شده توسط دیما برای برندهایی با محصولات فیزیکی بود که به موفقیت‌های بسیار خوبی دست‌یافت و خوشبختانه مدیران بازاریابی این برند را به اهداف خود از اجرای آن رساند. کمپین به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شد که ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای در لابه‌لای اپلیکیشن‌های موبایل به کاربران نشان داده‌شد و سپس از آن‌ها دعوت شد که روی لینک موجود در تبلیغ کلیک کنند و برای خرید محصولات دامستوس به فروشگاه اینترنتی ایسام بروند.

چرا کمپین تبلیغاتی مهم است؟

اهمیت کمپین تبلیغاتی در نقطه‌ای مشخص می‌شود که صاحبان مشاغل می‌خواهند یک بخش خاص از کسب‌وکار خود را برجسته کنند، این‌جاست که مسئله‌ی بازاریابی و تبلیغات مطرح می‌شود. پرواضح است که هدف از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی ضربه زدن به سایر کسب‌وکارهایی که در حوزه‌ی مشابه فعالیت می‌کنند نیست، بلکه یافتن افرادی است که بتوانند بیشترین بهره را از کسب‌وکار تبلیغ‌دهنده ببرند. بدین معنا که کسب‌وکارها برای شناسایی و حفظ کاربران اینترنتی که ممکن است از محصولات و یا خدمات آن‌ها سود ببرند وارد عمل می‌شوند و تلاش می‌کنند آن‌ها را به مشتریان بلندمدت و حتی همیشگی خود تبدیل کنند.

همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ترافیک زیاد یک سایت و بازدید از یک پست تبلیغاتی درصورتی‌که از سوی مخاطب واقعی نباشد، هیچ معنایی دربر ندارد. تعداد مشتریان زمانی اهمیت پیدا می‌کند که تبلیغ‌دهنده در اندازه و موفقیت خود تغییر ایجاد کند. به خاطر داشته باشید که کمپین تبلیغاتی ابزار مؤثری برای برقراری ارتباط با مخاطب درست است.

مسئله این نیست که کسب‌وکاری که خواستار راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی است، بزرگ باشد یا کوچک، مسئله‌ی مهم اینجاست که ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موجب می‌شود در ذهن مخاطبان بمانید. تفاوتی ندارد که کسب‌وکار بزرگ یا کوچکی را اداره می‌کنید، توصیه‌ی کارشناسان این است که برای هرکدام تبلیغ کنید. ایجاد کمپین تبلیغاتی تنها به این خاطر نیست که کاربران بیشتری شما را بشناسند، بلکه باعث می‌شود در ذهن افراد باقی بمانید.

بخوانید  صفحه نتایج گوگل در دسکتاپ بصورت پیوسته قابل Scroll کردن خواهد بود

چگونه می‌توان یک کمپین تبلیغاتی موفق راه‌اندازی کرد؟

برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق باید مراحل کلیدی را اجرا کنید تا تأثیرگذاری کمپین تبلیغاتی تضمین شود. این مراحل دربرگیرنده‌ی تعیین هدف کمپین، شناسایی مخاطب هدف، تفکیک مخاطب و انتخاب بهترین ابزار برای تبلیغات است.

تعیین هدف کمپین

باید با موضوعات پایه شروع کرد. حتی اگر ایده‌ی یک کمپین تبلیغاتی بسیار عالی در ذهن دارید، درصورتی‌که هدف اصلی کمپین را تعیین نکرده باشید، در واقع هیچ‌چیز ندارید. کمپین تبلیغاتی باید برای کارآمد بودن هرچه بیشتر هدف داشته باشد.
اگر از اهداف خاص خود مطمئن نیستید، نگران نباشید. متداول‌ترین اهداف کمپین تبلیغاتی به دست آوردن مشتریان جدید، ترویج محصولات، ارائه‌ی محصولات و خدمات جدید و بهبود آگاهی از برند است. اگر می‌خواهید با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی به هر هدف دیگری برسید، اطمینان حاصل کنید که پیش از آغاز کمپین تبلیغاتی این اهداف را شناسایی کرده‌اید.

شناسایی مخاطب هدف

شما با راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی قصد دارید مخاطب خاص خود را هدف بگیرید. شناسایی این مخاطب و نیاز وی برای تحقق و دست‌یابی به اهدافتان ضروری است. با جزئیات واضح مخاطبی را که سعی دارید از طریق کمپین‌های تبلیغاتی هدف بگیرید تعریف کنید. برای مثال فاکتورهایی مثل سن، جایگاه اجتماعی، جنس، وضعیت تأهل، عادات، علاقه‌مندی‌ها، عدم علاقه‌مندی‌ها، سطح تحصیلات، سرگرمی‌ها را در نظر بگیرید تا ایده‌ی کاملی در مورد این که چه کسی از کسب‌وکار شما بیشترین بهره را می‌برد به دست آورید.

تفکیک مخاطبان

وقتی می‌دانید قرار است که با کمپین تبلیغاتی خود کدام مخاطبان را هدف قرار دهید، می‌توانید گروه مخاطبان را تفکیک‌شده‌تر در نظر بگیرید و آن‌ها را برای اهداف بعدی خردتر کنید. از این کار با عنوان تفکیک مخاطبان یاد می‌کنند. شما صرفاً می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس محصول/ خدماتی که می‌خواهید به فروش برسانید، دسته‌بندی کنید. عواملی چون سن، وضعیت تأهل، عادات، سطح تحصیلات، علایق و امثال آن می‌تواند به شما کمک کند که دسته‌ی بزرگ مخاطبان را به گروه‌های کوچک تقسیم کنید.

بهترین ابزار را برای کمپین تبلیغاتی انتخاب کنید.

نحوه‌ی تبلیغ به‌اندازه خود  تبلیغات مهم است. وقتی درباره‌ی تبلیغات آنلاین صحبت می‌کنیم، گزینه‌های زیادی برای نحوه‌ی تبلیغات در دسترس است و انتخاب مورد درست برای کسب‌وکار شما به چندین عامل بستگی دارد، محصولات یا خدمات شما و این‌که مخاطبانتان چگونه وقت خود را در اینترنت می‌گذرانند.

بخوانید  50 اینفلوئنسر برتر جهان و تعداد فالور آنها در رسانه‌های اجتماعی!

برخی از متداول‌ترین انواع تبلیغات ازاین‌قرارند:

رسانه‌های اجتماعی

اگر جمعیت‌شناسی مخاطبان شما از نوجوانان، بزرگسالان جوان، بزرگسالان، والدین، افراد حرفه‌ای جوان تشکیل‌شده، تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند کارآمد و مؤثر واقع شود. این گروه از افراد به‌ احتمال‌ زیاد از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس‌بوک، تویتر، لینکدین و … استفاده می‌کنند. می‌توانید محتوای کمپین تبلیغاتی خود را در این رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید، با فالوورهای خود تعامل داشته باشید و همه‌چیز را بر اساس برند خود شخصی‌سازی کنید. مسئله‌ی دیگر این است که مخاطبان به‌سادگی می‌توانند از طریق این پلتفرم‌ها با شما در ارتباط باشند. رسانه‌های اجتماعی وسیله‌ی خوبی برای ارتباط با مخاطب به شمار می‌رود.

ایمیل

تبلیغات از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ راه سودمندی برای رسیدن به مسیرهای جدید و احتمالاً ایجاد ارتباط‌های جدید است. در اختیار داشتن ایمیل افرادی که از سایت شما دیدن می‌کنند، به این معناست که آن‌ها به کسب‌وکار شما علاقه‌مند هستند. دنبال کردن ایمیل‌ها درباره محصولات یا خدمات شما به‌احتمال‌زیاد به خرید توسط مخاطبان در آینده و افزایش نرخ تبدیل منتهی خواهد شد.

سئو و تبلیغات در موتورهای جستجو

اقداماتی که برای بهینه‌سازی جستجو، در موتورهای جستجو انجام می‌شود و بازاریابی موتور جستجو دو مفهوم جداگانه هستند که با اهداف مشابه اجرایی می‌شوند. SEO(بهینه‌سازی موتور جستجو) زمانی است که شما وب‌سایت و وبلاگ کسب‌وکار خود را بهینه‌سازی می‌کنید تا رتبه‌ی بهتری در موتورهای جستجو بگیرد. از سوی دیگر تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM) به تمام بهینه‌سازی‌های غیر رایگان گفته می‌شود. مثل تبلیغاتی که در شبکه‌های موتورهای جستجو نظیر گوگل ادز نمایش‌‌داده‌ می‌شود، یا مدل پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) یا هر نصب اپلیکیشن.

راهکارهای به‌روز گروه تبلیغات دیجیتال دیما برای کمپین‌های تبلیغاتی

گروه تبلیغات دیجیتال دیما باتجربه‌ای چندین ساله در صنعت تبلیغات بازار ایران می‌تواند راهکارهای به‌روز، کارآمد و مؤثری را برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی به شما و کسب‌وکارتان ارائه دهد. تیم‌های دیما در حوزه‌های متعدد تخصص دارند و متخصص اجرای انواع تبلیغات دیجیتال هستند. اگر فعالیت‌های گروه تبلیغات دیجیتال دیما را سازگار با اهداف کسب‌وکار خود می‌دانید با ما تماس بگیرید تا در زمینه‌ی اجرای کمپین تبلیغاتی حرفه‌ای همکاری نزدیکی را آغاز کنیم.

گام اجرایی

وقتی پای کمپین‌های تبلیغاتی به میان می‌آید باید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید و چرا کمپین تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است. پیش از اجرای کمپین تبلیغاتی باید مطمئن باشید که وب‌سایت شما کاملاً آماده است. بدین معنا که محتوای وبلاگ به‌روزرسانی می‌شود، صفحات محصولات واضح و آموزنده هستند و دعوت به اقدام‌ها (CTA) به‌راحتی قابل‌درک هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با گروه تبلیغات دیجیتال دیما تماس بگیرید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سحر ملکی گاوگانی
سحر ملکی گاوگانی
نظرات

اسمارتک