پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

کمپین تبلیغاتی 360 درجه دیجی‌کالا در تبریز

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
18 تیر 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کمپین تبلیغاتی 360 درجه دیجی‌کالا در تبریز
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کمپین ۳۶۰ درجه دیجی‌کالا در تبریز برگزار شد. این کمپین، مجموعه‌ای از روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغات شهری در دو مدل ATL و BTL، پروموتینگ و هانتینگ، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی و کمپین ارتباطات رسانه‌ای-خبری را شامل می‌شد. همچنین، دو رویداد حضوری در زمان اجرای این کمپین برگزار شد که این رویدادها، در قالب گردهمایی، نشست تخصصی و بیش از ۱۰۰ دیدار حضوری تخصصی و عمومی بودند.

 هدف این کمپین که از سوم تا هفتم تیر ماه در تبریز برگزار شد، تقدیر از شرکای تجاری دیجی‌کالا در این شهر بود. به گفته مدیران دیجی‌کالا، برگزاری کمپین ۳۶۰ درجه، قدردانی از تبریزی‌هایی بود که در این پلتفرم، پنل‌های فروشگاهی دارند و برای نگه‌داشت، افزایش رضایت‌مندی و تحکیم وفاداری مشتریان با آن‌ها همکاری می‌کنند. از دیگر اهداف مطرح‌شده در خصوص این کمپین تبلیغاتی، می‌توان به معرفی مزایای فعالیت در بستر یک بازارگاه آنلاین ایرانی برای بازرگانان علاقه‌مند و افزایش آگاهی‌ و جذب مشتریان اشاره کرد.

 تبریز، به‌عنوان شهر اولین‌ها شناخته می‌شود و برگزاری اولین دوره «بازارگان» در این شهر، منطقی به‌نظر می‌رسد. با این حال، اولین بودن تنها دلیل برگزاری اولین دوره «بازارگان» در این شهر نبوده‌است. براساس آمار و نتایج به‌دست آمده از بررسی‌های انجام‌شده در مورد پتانسیل رشد این شهر، تبریز ظرفیت بسیار بالایی در مسیر رشد و توسعه تجارت الکترونیک دارد.

گمرک استان آذربایجان شرقی یکی از ۵ گمرک برتر کشور است که رشد اقتصادی آن در سال گذشته ۶/۳ درصد بوده‌است. تبریز، همچنان در رتبه سوم رشد اقتصادی و فضای کسب و کار را در اختیار دارد و یکی از ۱۰ شهر برتر در شاخص رقابت‌پذیری اقتصادی است.

کمپین تبلیغاتی 360 درجه دیجی‌کالا در تبریز 1

 

تبریزی‌ها و دیجی‌کالا

درآمد سالانه پرفروش‌ترین فروشنده از بین ۲۵۰۰ فروشنده فعال دیجی‌کالا در تبریز، ۱۳۰ میلیارد تومان است. فروشندگان تبریزی دیجی‌کالا در دسته‌بندی‌های کالایی مختلفی فعالیت می‌کنند. طبق آمار موجود، موبایل و لوازم الکترونیک مصرفی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و ابزار و خودرو، کالاهای پرفروش فروشندگان تبریزی بوده‌اند.

شرکای تجاری دیجی‌کالا در آ‌ذربایجان شرقی، رتبه پنجم ارزش‌آفرینی و فروش کالا و رتبه سوم سودآوری را به دست آورده‌اند اما تنها ۶ درصد فروشندگان از این استان هستند.

کمپین تبلیغات شهری

در بخش تبلیغات شهری ۹ بیلبورد در پرترددترین نقاط شهر تبریز از جمله چهارراه آبرسان اکران شد. این بیلبوردها با محتوای داده‌محور، در راستای ارزش شفافیت و با هدف ارائه اطلاعات واقعی از مزایا و امکانات فروش در دیجی‌کالا طراحی شده‌اند و به معرفی پرفروش‌ترین دسته‌بندی‌های کالایی فروشندگان تبریز به سراسر ایران می‌پردازند.

کمپین پروموتینگ و هانتینگ

بخشی از کمپین ۳۶۰ درجه دیجی‌کالا، مربوط به اجرای کمپین پروموتینگ و هانتینگ می‌شد که این کمپین، خود با یک کمپین گوریلا مارکتینگ همراه بود. برای اثربخشی بهتر این کمپین تبلیغاتی، یک تیم پروموتر به بازار بزرگ تبریز و پاساژ‌های شناخته‌شده این شهر رفته و در مورد چگونگی فروش محصولات در دیجی‌کالا و نحوه ثبت‌نام در سایت به‌عنوان فروشنده، با مردم این شهر صحبت کردند.

در ادامه این کمپین تبلیغاتی، افراد متخصص در دسته‌بندی‌های کالایی لوازم خانگی، پوشاک به طور ویژه کیف و کفش و محصولات چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی و ابزار و قطعات خودرو، به مراکز تخصصی فروش، کارخانه‌ها و تولیدی‌ها سر زده و به جذب هدفمند بازرگانان و تولیدکنندگان پرداختند.

دید و بازدیدها

 بخش دیگری از فعالیت‌های این کمپین تبلیغاتی به ارتباطات رو در رو با فروشندگان مربوط می‌‌شد. مجموعه‌ای از دیدارها با هدف قدردانی از فروشندگان و تبریک سالگرد دیجی‌کالایی شدن آن‌ها انجام شد. در این دیدارها که شامل ۱۰۰ ملاقات تخصصی و عمومی می‌شد، درباره مباحث مختلفی چون راهکارهای تخصصی در حوزه عملیات و لجستیک، تجربه فروشندگی و دریافت بهتر خدمات پشتیبانی و تبلیغاتی صحبت شد.

کمپین تبلیغاتی 360 درجه دیجی‌کالا در تبریز 2

رویدادها

یکی از بخش‌های مهم کمپین ۳۶۰ درجه، رویدادهای متنوع آن بود. نشست «گفت‌وگو و هم‌فکری» به شیوه «گروه تمرکز»، یکی از رویدادهای این کمپین تبلیغاتی بود. نشست «گفت‌وگو و هم‌فکری» با حضور ۳۰ فروشنده تبریزی دیجی‌کالا، به عنوان مرحله‌ای از فرایند تحقیق بازار و با هدف سنجش رضایت و آگاهی از برند برگزار شد. گردهمایی «بازارگان، رویداد بازرگانان مدرن ایران» نیز یکی دیگر از رویدادهای این کمپین بود که با حضور ۴۰۰ نفر از فروشندگان انجام شد؛ این گردهمایی، شامل بخش‌های متنوعی چون سخنرانی مدیران کل و ارشد دپارتمان‌های بازرگانی، بازاریابی دیجیتال و دیجی‌کالا بیزینس و ارائه داستان موفقیت فروشندگان برتر می‌شد. در پایان گردهمایی «بازارگان، رویداد بازرگانان مدرن ایران»، از فروشندگان برگزیده دیجی‌کالا در تبریز تقدیر شد.

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک