پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

دیجی‌اکسپرس به مناسبت هفته حمل‌ونقل از سرویس دراپ شیپینگ (Drop Shipping) رونمایی می‌کند

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
28 آذر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیجی‌اکسپرس به مناسبت هفته حمل‌ونقل از سرویس دراپ شیپینگ (Drop Shipping) رونمایی می‌کند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از مهم‌ترین ارکان تجارت الکترونیک موضوع حمل و نقل و ارسال بسته از فروشندگان به خریداران است. امروزه بسیاری از کسب‌وکارها با آسان‌تر شدن ایجاد فروشگاه‌های آنلاین یا پیوستن به بازارگاه‌های تجارت الکترونیک توانسته‌اند با مشتریان جدیدی از اقصی نقاط جهان ارتباط برقرار کنند.

فروشگاه‌های آنلاین در ابتدای فعالیت تنها کالاهای خود را می‌فروختند اما به مرور زمان و با پیشرفت خدمات لجستیکی و خلق مارکت‌پلیس (Marketplace)، این امکان فراهم شد که لزوماً پلتفرم فروش کالا در فضای آنلاین مالک آن کالا نباشد. از زمانی که کسب‌وکارهای آنلاین به صورت واسط بین فروشنده و خریدار به وجود آمدند تا فرآیند خرید و ارسال تسهیل گردد، مفهومی به نام دراپ شیپینگ در e-commerce به خلق شده است. به صورت ساده می‌توان گفت که پلتفرم آنلاینی که کار دراپ شیپینگ انجام می‌دهد، ویترینی از محصولات خود و دیگر فروشندگان به وجود می‌آورد که موجود در انبار خود یا انبار دیگران است و به ازای هر سفارش که مشتری نهایی ایجاد می‌کند، یک سیستم هوشمند لجستیکی به صورت خودکار کالاها را از انبارهای مختلف جمع‌آوری کرده، پردازش و ارسال می‌کند.

دیجی‌کالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌ها و مارکت‌پلیس‌های آنلاین کشور توانسته است سهم بزرگی از بازار تجارت الکترونیک ایران را از آن خود نماید و بخش بزرگی از این توسعه را همواره مرهون لجستیک تکنولوژی‌محور خود بوده است. این شبکه لجستیکی با به وجود آمدن مارکت‌پلیس دیجی‌کالا بیش از پیش گسترده شد و به جایگاه پردازش و ارسال میلیون‌ها مرسوله در سال رسید.

دیجی‌اکسپرس با رونمایی از سرویس‌های لجستیکی خود، امکان دراپ شیپینگ (drop shipping) را برای تمام فعالان e-Commerce تسهیل می‌کند. این مجموعه عنوان کرده است فروشندگان آنلاین با استفاده از سرویس‌های دیجی‌اکسپرس دیگر دغدغه ارسال کالا را نخواهند داشت چرا که دیجی‌اکسپرس می‌تواند هر کالایی را از هر نقطه ایران تحویل گرفته و حداکثر طی ۳ روز به هر نقطه‌ی دیگری در ایران تحویل دهد.

دیجی‌اکسپرس به مناسبت هفته حمل‌ونقل از سرویس دراپ شیپینگ (Drop Shipping) رونمایی می‌کند 1

دیجی‌اکسپرس، شرکت لجستیک گروه دیجی‌کالا گزارش کرده است از آغاز تأسیس در ۱۳۹۹ بر آن بوده است تا این توسعه را نه تنها برای خود بلکه برای کل فضای تجارت الکترونیک کشور فراهم آورد. با توجه به این موضوع، دیجی‌اکسپرس سرویس‌های جدیدی را به مناسبت هفته حمل‌ونقل به جامعه کسب‌وکارهای الکترونیک کشور معرفی می‌کند. این سرویس‌ها از تحویل فوری گرفته تا تحویل در روزهای آتی به دسته‌های عمده زیر تقسیم می‌گردد:

  • تحویل ۴۵ دقیقه‌ای با پیک موتوری
  • تحویل فوری (Same-day) در همان روز در تهران و کرج
  • تحویل روز بعد (Next-day) از تهران به مراکز استان‌ها
  • تحویل زمان‌بندی شده به سراسر کشور
  • تحویل مرسوله‌ها در کمدهای هوشمند (گنجه) و مراکز تحویل حضوری (PUDO)

کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند با اتصال به رابط برنامه‌نویسی (API) دیجی‌اکسپرس و همچنین با استفاده از پنل کاربری از این خدمات استفاده کنند. گفته می‌شود هدف از توسعه این تکنولوژی، کمک به رشد تجارت الکترونیک و سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال در کشور است. با توجه به این که خدمات دیجی‌اکسپرس به صورت تحویل درب منزل (Door-to-door) یا در کمدهای هوشمند (گنجه) و مراکز تحویل حضوری (PUDO) انجام می‌شود، کسب‌وکارهای الکترونیک به راحتی می‌توانند مسئله لجستیک را از صفر تا صد به دیجی‌اکسپرس بسپارند تا بالاترین کیفیت ارسال را برای خریداران خود به وجود آورند.

دیجی‌اکسپرس به مناسبت هفته حمل‌ونقل از سرویس دراپ شیپینگ (Drop Shipping) رونمایی می‌کند 2

دیجی‌اکسپرس در گزارش خود به دی‌ام برد گفته است در آینده قصد دارد خدماتی هم چون انبارداری (Warehousing)، بسته‌بندی (Packaging)، مبادلات (Sortation)، توزیع (Distribution) و خدمات ارزش افزوده لجستیکی (Value-added Services) را نیز به لیست خدمات خود اضافه کند تا در گسترش عرصه تجارت الکترونیک کشور نقش مهمی را ایفا نماید. این مجموعه همچنین ورود به عرصه بین‌المللی ارسال بسته را نیز در برنامه‌های خود دارد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک