دیما استریم؛ پلتفرم هوشمند تبلیغات در تلویزیون‌های اینترنتی ایران

⏱زمان مطالعه: 4 دقیقه

آژانس تبلیغات دیجیتال دیما از پلتفرم جدیدی به نام «دیما استریم» رونمایی کرد

به گفته روابط عمومی آژانس تبلیغات دیجیتال دیما، برندها می‌توانند در برنامه‌های تلویزیونی اینترنتی، برای تبلیغات ویدیویی از دیما استریم استفاده کنند. این پلتفرم هوشمند، امکاناتی از جمله انتخاب کانال، انتخاب برنامه، هدفگیری مخاطبان و … دارد که به برندها برای افزایش برندآگاهی در میان مخاطبان کمک می‌کند.

پلتفرم دیما استریم ابزاری برای برقراری ارتباط برندها و آژانس‌های تبلیغاتی با شبکه‌های تلویزیون اینترنتی است. با افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور، بسیاری از افراد ساعات قابل توجهی از روز خود را به تماشای فیلم و ویدیو در پلتفرم‌های تلویزیون اینترنتی می‌گذرانند که این ساعات پس از شیوع کرونا به شدت افزایش داشته است. با استفاده از پلتفرم دیمااستریم، برندها و آژانس‌های تبلیغاتی می‌توانند به سادگی و با هر میزان بودجه‌ای به این مخاطبان تیزرهای ویدیویی خود را نمایش دهند.

تلویزیون اینترنتی چیست و چرا تبلیغات در تلویزیون‌های اینترنتی مهم است؟

تلویزیون اینترنتی به شبکه‌ها یا پلتفرم‌های پخش ویدیو گفته می‌شود که بر بستر اینترنت فعالیت می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر بسیاری از مخاطبان شبکه‌های تلویزیون سنتی به تلویزیون‌های اینترنتی رو آورده‌اند. کاربران دنیای دیجیتال تمایل دارند که در مصرف محتوا حق انتخاب زمانی، مکانی و موضوعی داشته باشند و شبکه‌های تلویزیون اینترنتی به خوبی این امکانات را برایشان فراهم می‌کنند.

مهاجرت مصرف‌کنندگان به تلویزیون‌های اینترنتی فرصتی بی‌همتا برای تبلیغ‌کنندگان جهت دستیابی به مخاطبان هدفشان است. تبلیغات در تلویزیون‌های اینترنتی از طریق پلتفرم دیما استریم به برندها و آژانس‌های تبلیغاتی این امکان را می‌دهد که شبکه‌ها یا برنامه‌های مرتبط با هدف خود را انتخاب کنند و سفارش نمایش تبلیغ ویدیویی را در آن‌ها بدهند. این پلتفرم سلف‌سرویس و هوشمند است و گزارش‌های تحلیلی دقیقی از کمپین‌های اجراشده در اختیار تبلیغ‌دهندگان قرار می‌دهد.

همچنین این روزها مدیران و صاحبان بسیاری از صنایع و برندها با توجه به شرایط اقتصادی تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا مجبور به کم کردن هزینه‌های تبلیغات خود شده‌اند. بنابراین شرکت‌ها نوع تبلیغات خود را از تبلیغات محیطی مانند تبلیغات بیلبوردی، تلویزیون‌های شهری، رسانه‌های کاغذی، روزنامه و مجلات به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های پخش آنلاین ویدیو تغییر جهت می‌دهند. از مهم‌ترین مزایای تبلیغات در پلتفرم دیما استریم امکان مدیریت هزینه‌ی تبلیغات ویدیویی برای برندهاست که باعث می‌شود با هر بودجه‌ای بتوانند به مخاطبان هدف خود تیزرهای ویدیویی نمایش دهند.

رشد روزافزون مخاطبان تلویزیون‌های اینترنتی

براساس آمار معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، هم‌اکنون حدود ۱.۸میلیون نفر مشترک فعال (با پرداخت حق عضویت) و حدود ۳میلیون نفر بیننده (بدون پرداخت حق عضویت)، از سامانه‌های دیداری و شنیداری اینترنتی استفاده می‌کنند و البته از آن مهم‌تر طعم «حق انتخاب» را در عرصه‌ی محتوا تجربه می‌کنند.

طبق گزارش وزارت ارتباطات، ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت در کل کشور اعم از روستاها و شهرها به ۹۰٪ رسیده است. وزارت ارتباطات اعلام کرده است برای رشد تلویزیون‌های اینترنتی و استفاده‌ بیشتر مردم از آن‌ها برنامه‌هایی اجرا کند و امیدوار است که تا انتهای سال 99 تا ۵ میلیون خانوار بتوانند این خدمت را تجربه کنند.

خلاصه اخبار حوزه بازاریابی دیجیتال در هفته گذشته (17-23 خرداد)

آمارهای جهانی نیز حاکی از افزایش روزانه تبلیغات در پلتفرم‌های اینترنتی پخش ویدیو است. نمودار زیر پیش‌بینی مؤسسه‌ مارکتینگ چارتز را از روند تغییرات بودجه‌های تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات ویدیویی دیجیتال نمایش می‌دهد. همان‌طور که در نمودار مشخص است، هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی در سراسر جهان کاهش یافته و جای خود را به تبلیغات ویدیویی آنلاین می‌دهد.

مزایای تبلیغات ویدیویی در پلتفرم دیما استریم

  • هزینه‌ پایین‌تر در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات در شبکه‌ی دیما استریم از نظر عملکرد و میزان تأثیرگذاری مشابه تبلیغات تلویزیونی است، اما بودجه‌ی آن کاملاً انعطاف‌پذیر است. با استفاده از دیما استریم، برندها و آژانس‌های تبلیغاتی می‌توانند تبلیغ ویدیویی خود را در پلتفرم‌های تلویزیون اینترنتی در ابتدا، میانه یا پایان فیلم‌ها و سریال‌ها و برنامه‌های اینترنتی مورد نظر خود به مخاطبان خود نمایش دهند.

  • امکان هدف‌گیری مخاطبان

مزیت دیگر شبکه‌ی تبلیغاتی دیما استریم امکان هدف‌گیری مخاطبان در آن است. با استفاده از این پلتفرم، برندها و آژانس‌های تبلیغاتی می‌توانند برنامه‌هایی را که با موضوع تبلیغشان هم‌راستا هستند یا مخاطبانی مشابه دارند، انتخاب کرده و به این ترتیب کاربران را هدف‌گیری کنند. با توجه به نوع شبکه و برنامه می‌توان مخاطبان را بر اساس سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … هدف‌گیری کرد.

  • نرخ تکمیل بازدید بالا

از آن‌جا که مخاطبان تلویزیون‌های اینترنتی در انتخاب برنامه‌ها و فیلم‌ها و سریال‌ها حق انتخاب دارند، نسبت به تبلیغات نیز واکنش بهتری نشان می‌دهند و آمادگی پذیرش بالاتری دارند. آمارها نشان می‌دهد که مخاطبان تلویزیون‌های اینترنتی در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات ویدیویی نه‌تنها توجه بیشتری به تبلیغات دارند، بلکه تمایل دارند که آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری تماشا کنند.

  • صرفه‌جویی در زمان

با استفاده از پلتفرم دیما استریم برندها و آژانس‌های تبلیغاتی دیگر نیاز به مذاکره با تک‌تک پلتفرم‌های پخش فیلم و ویدیو نخواهند داشت. کاربران می‌توانند در این پلتفرم ثبت‌نام و سپس شبکه‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند. تبلیغ آن‌ها به صورت اتوماتیک به مخاطبان مورد نظرشان نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب صرفه‌جویی قابل توجهی را در زمان و هزینه تجربه خواهند کرد.

شاید شما هم این جمله‌ی معروف در میان تبلیغاتچی‌ها را شنیده باشید که می‌گویند: «من می دانم که نیمی از هزینه‌هایی که صرف تبلیغات می‌کنم به هدر می رود، اما مشکل این‌جاست که نمی‌دانم کدام نیمه!». این معضل همیشگی تبلیغات‌چی‌ها در فضای تبلیغات آفلاین و سنتی بوده است. خوشبختانه در دنیای تبلیغات دیجیتال این مشکل برطرف شده است و تبلیغ‌دهندگان در پلتفرم‌هایی نظیر دیما استریم می‌توانند به خوبی آمار بازدیدهای کمپین‌های خود را داشته باشند و به این ترتیب تبلیغاتی هدفمند و مؤثر اجرا کنند.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این پلتفرم و ساز و کار آن دارید، می‌توانید با کارشناسان آژانس تبلیغات دیجیتال دیما در ارتباط باشید.

 

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید