پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش شش ماه اول سال دیما

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
11 دی 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش شش ماه اول سال دیما
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیش از 2.5 میلیارد نمایش تبلیغ در ماه منتشر شده و روزانه بیش از 100 هزار اپلیکیشن توسط کاربران نصب شده است. طبق گزارشی که شبکه تبلیغاتی دیما از بهار و تابستان 99 منتشر کرده، تعداد کل دفعات نمایش تبلیغات در این شبکه در نیم‌سال اول 99 نسبت به سال گذشته، 30 درصد رشد کرده است. همچنین تعداد کل دفعات کلیک روی تبلیغات در شبکه‌ی دیما نسبت به نیمسال اول 98، رشدی 17.13 درصدی داشته است. این رشد طبق آمارهای ارائه شده از اسفند 98 تا شهریور 99، روند صعودی را تجربه کرده است. به نظر می‌رسد علت این موضوع شیوع بیماری کرونا و افزایش استفاده از دستگاه‌های هوشمند باشد.

گزارش شش ماه اول سال دیما 1

نرخ کلیک به معنی درصد دفعات کلیک روی تبلیغات است که در شبکه‌ی دیما از اسفند 98 تا شهریور 99 به طور کل رشد داشته است. در برخی از کمپین‌ها نرخ کلیک به عنوان سنجه‌ی میزان موفقیت به کار برده می‌شود.

طبق آمارهای ارائه شده از رفتار کاربران در دو فصل بهار و تابستان، بیشترین میزان بازدید تبلیغات در ساعات 12 ظهر تا 12 شب است که در ساعت 3 بعدازظهر به اوج خود می‌رسد. همچنین نرخ کلیک توزیع همگن‌تری دارد اما در ساعات 3 بعدازظهر و 3 صبح در بیشترین مقدار است.

گزارش شش ماه اول سال دیما 2

در این گزارش آمده است که بیشترین ترافیک به اشتراک گذاشته شده توسط اپراتور همراه اول با 55.47 درصد بوده است و ایرانسل و رایتل با ترافیک تبلیغاتی 41.7 و 3.04 در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. ترافیک تبلیغات در موبایل 98.36 و در تبلت 1.64 درصد محاسبه شده است.

بخوانید  بلوبانک و وینیتو؛ جذاب‌ترین ویدیو‌های تبلیغاتی آذر و دی ماه پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس

گزارش شش ماه اول سال دیما 3

طبق گزارش دیما، برند سامسونگ بیشترین ترافیک تبلیغاتی را با 68.50 درصد دارد. برندهای هواوی با 11.52درصد و شیائومی با 5.33 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. برندهای دیگری چون آنر با 3.80درصد، لنوو با 3.54 درصد، ال‌جی، ردمی، سونی و نوکیا هم مشارکت کمتری در ترافیک تبلیغاتی دارند.

گزارش شش ماه اول سال دیما 4

 

گزارش دیما از ترافیک تبلیغاتی موبایل به تفکیک نسخه‌ی اندروید نشان می‌دهد که اندروید 9، با 34.03 درصد ترافیک بیشتری نسبت به اندروید 10 با 20.93 درصد دارد. همچنین جالب است بدانید رتبه سوم و چهارم به اندروید 6 با 13.16درصد و اندروید 8.1 با 8.93 درصد تعلق دارد.

گزارش شش ماه اول سال دیما 5

آمار مربوط به درآمد ناشران در دیما نشان می‌دهد که آن‌ها از اسفند 98 تا فروردین 99 ؛ افزایش درآمد داشته است و این رشد تا تیر سال جاری ادامه داشته است، در این ماه کمی با افت درآمد موجه می‌شوند. طبق نمودار توزیع درآمد ناشران در اپلیکیشن‌ها، بیشترین بخش درآمدی را دسته‌های سرگرمی با 57.29 درصد، استراتژی با 19.25 درصد، رانندگی با 7.04 درصد دارند و کمترین دسته درآمدی هم مربوط به ابزارها، آموزش‌، کتاب و موسیقی است.

گزارش شش ماه اول سال دیما 6

گفتنی است که آژانس تبلیغات دیما خدماتی چون تبلیغات نتیجه‌مجور برای محصولات دیجیتال، برنامه‌ریزی، تبلیغات برندآگهی، رسانه و زیرساخت اختصاصی تبلیغات ویدئویی، بنری و همسان، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، اجرا و بهینه‌سازی کمپین‌های دیجیتال ارائه می‌دهد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک