پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

با سرور اختصاصی قدرت کسب و کار خود را چند برابر کنید

سحر ملکی گاوگانی سحر ملکی گاوگانی
17 فروردین 1401
زمان مطالعه: 8 دقیقه
با سرور اختصاصی قدرت کسب و کار خود را چند برابر کنید
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در بین کسب و کارهای اینترنتی و وب‌سایت‌های پرطرفدار، رقابت حرف اول را می‌زند. این سایت‌ها به سرعت بارگذاری (لود) سایت خودشان اهمیت بالایی می‌دهند و می‌دانند که اگر این سرعت افت کند، هم مخاطبان خود را از دست می‌دهند و هم گوگل ترجیح می‌دهد که سایت‌های دیگری را به مخاطبان خود پیشنهاد دهد. از این رو است که سرور اختصاصی اهمیت بالایی دارد و می‌تواند نگرانی این بیزینس‌ها را از جهت سرعت بالای سایت، حفظ شدن پایداری اطلاعات و ارتقای امنیت سایت برطرف کند. در این مقاله به آشنایی با مفهوم سرور اختصاصی پرداخته شده است، مزایای این نوع سرور بررسی شده و در نهایت یک پیشنهاد خوب برای خرید سرور اختصاصی معرفی شده است.

سرور اختصاصی چیست؟
سرور اختصاصی (Dedicated Server)، یک سرویس اختصاصی است که به شما این امکان و اختیار را می‌دهد تا کنترل و مدیریت بیشتری روی سرورهای خود داشته باشید. سرورها، کامپیوترهای بزرگ و قدرتمندی هستند که به صورت تمام‌وقت به اینترنت جهانی متصل هستند و از طریق آن می‌توانید درخواست‌های خود را ارسال و دریافت کنید.

زمانی که شما یک سایت یا کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی می‌کنید، نیاز به یک فضای ذخیره‌سازی دارید تا اطلاعات سایت خود را در آن قرار دهید. زمانی که فعالیت شما حرفه‌ای می‌شود، نیاز به یک سرور اختصاصی دارید تا سرعت سایت شما افت نکند و محل ذخیره‌سازی اطلاعات سایتتان امن باشد.

وقتی شما از یک شرکت ارائه‌دهنده سرور، سرور اختصاصی خریداری می‌کنید، در واقع یکی از سرورهای آن مجموعه را اجاره می‌کنید. آن شرکت نیز وظیفه دارد که با دریافت یک هزینه مشخص، سرور مورد نظر را برای شما آماده و از آن نگهداری کند. خدماتی که شرکت طرف قرارداد برای شما ارائه می‌دهد، شامل CPU، RAM و فضای دیسک است. این سرویس برای آن دسته از سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی که به سرعت بارگذاری، امنیت اطلاعات و دسترسی آسان کاربران به صفحات سایت نیاز دارند، خیلی مهم است.

سرور اختصاصی معمولاً توسط شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌هایی که به سرعت سایت و امنیت اطلاعات خود اهمیت می‌دهند، از این نوع سرور استفاده می‌کنند. این نوع سرور در ایران و در مناطق مختلف جهان وجود دارد. در بین سرورهایی که اختصاصی هستند، سرور اختصاصی اروپا و سرور اختصاصی ایران معروف هستند.

مزایای سرور اختصاصی
سرور مورد بحث مزایای مختلفی برای بیزینس‌ها و سازمان‌ها دارد که در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره شده است:

بخوانید  با امکان جدید اینستاگرام، می‌توانید فقط Reels اکانت‌هایی که فالو کرده‌اید را ببینید

امنیت و کنترل بالایی دارد
یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قابلیت‌هایی که سرور مورد بحث به کاربران خود ارائه می‌دهد، امنیت بالاتر برای اطلاعات است. از طرفی با این سرور، کنترل ما روی اطلاعات هم بیشتر است. در صورتی که در یک صنعت حساس فعالیت می‌کنید و اطلاعاتی که کاربران به شما می‌دهند حساس است، بهتر است که از سرورهای مدل اختصاصی استفاده کنید.

یکی از مزایای سرورهایی که اختصاصی هستند این است که ما این سرور را به صورت کامل در اختیار خودمان داریم و به صورت اشتراکی با دیگران، از آن استفاده نمی‌کنیم؛ چون ما در هنگام خرید سرور اختصاصی اروپا یا ایران باید مراقب این نکته باشیم که شرکت‌های دیگر به هیچ عنوان نباید به اطلاعات ما نزدیک شوند.

وقتی از نوع اختصاصی سرور استفاده کنیم، سایت ما نیز یک آدرسIP اختصاصی پیدا می‌کند؛ ولی در سرورهای اشتراکی، IP آدرس سایت ما با یک سایت دیگر مشترک می‌شود. حال اگر سایتی که IP آدرسش با ما یکسان است، اسپم شناخته شود، سایت ما نیزاز نظر سئو به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در واقع مدل اختصاصی به ما این امکان را می‌دهد که کنترل همه چیز را در دست داشته باشیم و به هیچ منبع دیگری وابسته نباشیم.

با سرور اختصاصی قدرت کسب و کار خود را چند برابر کنید 1

در سرورهای اختصاصی، منابع سرور هم اختصاصی خواهد بود
وقتی سرور اشتراکی خریداری کنید، منابع سرور مثل CPU، RAM و فضای دیسک هم در اختیار سایر سازمان‌هایی که از این سرور استفاده می‌کنند قرار می‌گیرد و زمانی که یکی از سازمان‌ها، اطلاعات نامناسبی را در سرور ذخیره کند و کاری کند که مموری سرور تحت فشار قرار بگیرد، سرعت سایت شما هم ضعیف می‌شود. از طرفی اگر سایت‌ها به صورت ناگهانی و همزمان، ترافیک بالایی را تجربه کنند، سرعت همه سایت‌ها افت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

حال در یک سروری که اختصاصی است، دیگر چنین مسائل و مشکلاتی وجود ندارد و تمام منابع سرور به صورت اختصاصی در اختیار سایت شما خواهد بود. در نتیجه به هیچ مسئله و مشکلی برنخواهید خورد. اصلاً فرقی ندارد که این سرور مربوط به اروپا یا ایران باشد.

سرور نوع اختصاصی، سرعت سایت شما را بالا می‌برد
وقتی سرور سایت شما اختصاصی باشد، منابع و امکانات سرور هم اختصاصی است و تنها سایت شما است که از این منابع استفاده می‌کند. در نتیجه سایت، فضای بی‌نظیری در اختیار دارد و می‌تواند به بهترین شکل ممکن در این فضا مانور دهد. یکی از مزایای مهمی که سرورهای اختصاصی دارند این است که سرعت سایت را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهند و زمانی که ترافیک سایت شما بالا می‌رود، دیگر هیچ نگرانی از بابت کاهش یافتن سرعت سایت خود نخواهید داشت.

بخوانید  گزارش سئولب از وضعیت عملکرد سایت‌های ایرانی در گوگل لایت‌هاوس

با سروری که اختصاصی است، سئو سایت‌تان هم بهتر می‌شود
مطالعات نشان می‌دهد که زمان ایده‌آل برای بارگذاری سایت، 2 ثانیه است و اگر زمان بارگذاری سایت شما بیشتر از 2 ثانیه طول بکشد، میزان ورود به سایت شما 40 درصد کاهش می‌یابد. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که 47 درصد کاربران سایت‌های دسکتاپ انتظار دارند که این سایت‌ها ظرف 2 ثانیه یا حتی کمتر بارگذاری شوند.

سرورهای اختصاصی اروپا و سرورهای اختصاصی ایران آمده‌اند تا این دغدغه را برطرف کنند و سرعت بارگذاری سایت شما را بالا ببرند. زمانی که سرعت بارگذاری سایت افزایش پیدا کرد و در اثر ترافیک بالا، کاهش نیافت، گوگل و سایر موتورهای جستجو هم به شما اعتماد می‌کنند و بهترین رتبه‌های خود را به شما اختصاص می‌دهند. با این کار هم برندتان معروف‌تر می‌شود و هم فروش بالاتری خواهید داشت.

سرورهای اختصاصی انواع و مدل‌های مختلفی دارد
سرورهای اختصاصی هم در داخل ایران و هم در اروپا وجود دارند. سرورهای اختصاصی ایران با دو سیستم لینوکس و ویندوز در مراکز معتبر کشور ارائه می‌شود. قیمت این نوع سرور، تقریباً با مدل‌های اروپایی برابر است؛ ولی از مدل‌هایی که در آمریکا و کانادا است، خیلی مناسب‌تر است.

در سرورهای اختصاصی، امکان شخصی‌سازی وجود دارد
در صورتی که بخواهید از سرور اشتراکی استفاده کنید، تنها می‌توانید از گزینه‌هایی استفاده کنید که پیش از این برای پیاده‌سازی روی تمامی سایت‌ها طراحی شده‌اند؛ ولی در گزینه اختصاصی، امکان شخصی‌سازی وجود دارد و می‌توانید سرور خود را به گونه‌ای پیکربندی کنید که با نیازهای سایت شما همخوانی و سازگاری داشته باشد. تا به اینجای کار با مزایای سرور اختصاصی آشنا شدیم. در بخش بعدی مقاله می‌خواهیم به تفاوت‌هایی که بین سرورهای اختصاصی ایران و اروپا وجود دارد، بپردازیم.

با سرور اختصاصی قدرت کسب و کار خود را چند برابر کنید 2

تفاوت سرور اختصاصی ایران با سرور اختصاصی اروپا
سرورهای اختصاصی ایران و اروپا از چند جهت قابل مقایسه هستند. در ادامه به چهار مورد از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین این دو مدل سرور اختصاصی اشاره خواهیم کرد:

پینگ تایم
پینگ تایم دستوری است که میزان فاصله دو دستگاه در شبکه و مدت زمان مورد نیاز برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر را مشخص می‌کند. وقتی سرور داخل ایران باشد، فاصله کامپیوتر بازدیدکننده و سرور کمتر از زمانی است که سرور در خارج از کشور قرار گرفته است. از این رو سرعت پینگ تایم سرورهای ایرانی پایین‌تر و در نتیجه سرعت بارگذاری اولیه بالاتر است.

بخوانید  4 آپدیت جذاب و مهم سال 2022 برای کاربران توییتری

پایداری و در دسترس بودن سایت
در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و سایت شما در زمان نیاز کاربر در دسترس نباشد، آسیب‌های اقتصادی شدیدی به بیزینس شما وارد می‌شود. وقتی سرور اختصاصی ما داخل ایران باشد، در زمان تحریم یا عدم دسترسی به اینترنت بین‌المللی دیگر نگرانی نخواهیم داشت و سایت‌ ما در دسترس کاربران خواهد بود.

معیار سئو
دو موضوع برای سئو سایت اهمیت دارد: یکی در دسترس بودن و پایداری سایت و دیگری دسترسی آسان ربات‌های موتورهای جستجو به صفحات سایت ماست. سرورهای ایرانی از این نظر نیز مطلوب هستند؛ چون امکان ضبط یا توقیف سرور وجود ندارد و قابلیت اطمینان آن بیشتر است. از طرفی ربات‌های موتورهای جستجو تفاوتی میان سایت‌هایی که از سرور ایرانی یا خارجی استفاده می‌کنند، قائل نمی‌شود.

ایران سرور؛ برندی ماندگار و بی‌نظیر در حوزه ارائه سرور اختصاصی
در این مقاله تلاش کردیم که ابتدا با مفهوم سرور اختصاصی آشنا شویم و پس از آن مزایای این نوع سرور را بیان کنیم. همچنین به صورت کوتاه و مختصر به تفاوت‌هایی که بین سرورهای اختصاصی ایران و اروپا وجود دارد، اشاره کردیم. اکنون زمان آن است که یک مجموعه بی‌نظیر که در زمینه سرورهای اختصاصی فعالیت می‌کند، به شما معرفی کنیم.

برند ایران سرور، نامی آشنا و قدرتمند در حوزه سرور اختصاصی است که تاکنون برندهای معروف و معتبری از جمله بانک‌های مختلف کشور، برند دیوار، سایت دیجی کالا، اسنپ و غیره با این مجموعه همکاری کرده و رضایت خود را از خدمات این مجموعه اعلام کرده‌اند.

در صورتی که شما هم برای بیزینس خود به سرورهای اختصاصی نیاز دارید و می‌خواهید خاطر خود را از بابت سرعت سایت، پشتیبانی 24 ساعته و ارائه بهترین خدمات در حوزه سرور آسوده کنید، مجموعه ایران سرور می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. در صورتی که تمایل دارید با خدمات این مجموعه آشنا شوید یا برای خرید سرور اختصاصی ویندوز یا لینوکس اقدام کنید، کافی است به صفحه سرور اختصاصی سایت ایران سرور به نشانی https://www.iranserver.com/dedicated-server/ مراجعه کنید

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سحر ملکی گاوگانی
سحر ملکی گاوگانی
نظرات

اسمارتک