پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلک‌فرایدی

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
18 دی 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلک‌فرایدی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سهم فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات کسب‌وکارها قابل چشم‌پوشی نیست و بر اساس همین موضوع پلتفرم دیتاک تحلیل و بررسی‌ای داشته به رفتار کسب‌وکارهای ایرانی در این فضا و پیرو آن گزارشی منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

این گزارش توسط دیتاک تهیه شده است و بر مبنای بیش از ۶۰ میلیون کلان‌داده رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و با تمرکز بر تبلیغات برندها در این فضا است.

همچنین این مجموعه اعلام کرده است این نمونه گزارش به تازگی و از بستر تلگرام شروع شده و دیتاک قصد دارد در ماه‌های آتی، گزارش را جامع‌تر کرده و تبلیغات بسترهای اینستاگرام و توییتر را نیز به آن اضافه کند.

مقایسه کمپین‌های بلک فرایدی و یلدا در تلگرام

کاهش تعداد پست و بازدید محتوای یلدایی کسب‌وکارها نسبت به بلک‌فرایدی

گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلک‌فرایدی 1

  • تبلیغات کسب‌وکارها تقریبا ۱٪ بازدید تلگرام فارسی است.
  • بخش زیادی از این پست‌ها مربوط به کسب‌وکارهای کوچک و فروشگاهی است.
  • این پست‌ها لزوما تبلیغاتی نبوده و ممکن است محتوای کانال برندها باشند.
  • کسب‌وکارهای ایرانی استقبال کمتری از یلدا کردند. پی در پی بودن مناسبت‌های بلک‌فرایدی و یلدا، باعث کاهش فعالیت و کمپین‌ها و در نتیجه بازدید پست‌های برندهای ایرانی در یلدا شده است.

انواع دسته‌بندی کانال‌های تلگرامی چه سهمی از تبلیغات برندها را به خود اختصاص داده‌اند؟

گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلک‌فرایدی 2

  • بیشترین بازدید تک پست تبلیغاتی در ماه گذشته مربوط به کانال ورزشی varzesh3 است.
  • کانال‌های خبری، اولویت برندها در تبلیغات است و به طور میانگین ۵۷٪ بازدید بیشتری نیز داشته‌اند.

تعطیلات بازار تبلیغات تلگرامی را کساد کرده است

گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلک‌فرایدی 3

  • تعداد پست برندها نسبت به بازه زمانی مشابه سال پیش (منتهی به شب یلدا) ۷۳٪ افزایش یافته است.

تبلیغات برندها از چند روز پیش از یلدا آغاز شد؟

گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلک‌فرایدی 4

پربازدیدترین تبلیغ آذر ماه را کدام برندها منتشر کرده‌اند؟

گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلک‌فرایدی 5

CTA برندها در تبلیفات چیست؟

گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلک‌فرایدی 6

محتوای کمپین‌های تبلیغاتی برندها با چه فرمتی منتشر شده‌اند؟

گزارش دیتاک از عملکرد تلبلیغات تلگرامی برندهای ایرانی در آذرماه؛ باخت سنگین یلدا به بلک‌فرایدی 7

خوشحال می‌شویم اگر نظرات خود را درباره گزارش با ما در میان بگذارید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک