پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
9 تیر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی» با هدف آگاهی‌بخشی درباره سرویس کسب درآمد روبیکا از تاریخ ۱۲ اسفند آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه داشت.

سرویس کسب درآمد یکی از امکان‌هایی است که سوپراپلیکیشن روبیکا به کاربران خود می‌دهد تا در ازای دیده شدن محتوای کانال‌ها و صفحه‌هایشان، پول دریافت کنند. درآمد کسب شده در این سرویس، بر اساس تعداد اعضا و حجم ترافیک مصرفی محاسبه می‌شود؛ به عبارتی هر چقدر اعضای یک کانال بیشتر باشد و مخاطبان آن ترافیک مصرفی بالاتری داشته باشند، صاحب کانال درآمد بیشتری خواهد داشت.

شعار و گرافیک کمپین؛ مبنای کار بر سادگی بود

به گزارش روابط عمومی روبیکا، کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی» باتوجه به هدفی که دنبال می‌کرد از طراحی گرافیکی و شعارهای پیچیده پرهیز کرد و سادگی را مبنای کار خود قرار داد. در طراحی گرافیکی و ویدیوی تبلیغاتی این کمپین نیز تلاش شد تا از کسانی که در منزل فعالیت می‌کنند یا درآمد ثابتی ندارند دعوت شود تا از این خدمات استفاده کنند.

گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟ 1 گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟ 2

کانال‌های تبلیغاتی؛ از روبینو تا کانال‌های پیام‌رسان

این کمپین تبلیغات خود را از دو کانال درون برنامه و خارج از برنامه دنبال کرد. در سوپراپلیکیشن روبیکا یک لندینگ در صفحه اصلی وجود داشت که توضیحات لازم به کاربران ارائه می‌شد و آن‌ها را به سمت ایجاد کانال و صفحه در روبیکا راهنمایی می‌کرد. در صفحات روبینو و کانال‌های پیام‌رسان نیز پست‌ها و استوری‌هایی در راستای آشنایی کاربران با این سرویس به اشتراک گذاشته شد.

تبلیغات خارج از برنامه «کمپین زندگی رویایی، درآمد روبیکایی» نیز به سه دسته دیجیتال، محیطی و تلویزیونی تقسیم ‌شدند.

گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟ 3

گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟ 4

۷ درصد بودجه کمپین به تبلیغات دیجیتال اختصاص یافت

۷ درصد از بودجه این کمپین به تبلیغات دیجیتال اختصاص یافت که شامل سوشال مدیا، تبلیغ ویدیویی، همسان، بنری، پری‌رول و پوش نوتیفیکیشن بود. ۴۲ درصد بودجه نیز به تبلیغات محیطی اختصاص داشت و بیلبوردهای این کمپین در اتوبان‌ها و معابر اصلی شهر به نمایش درآمد. ۵۱ درصد هزینه‌ تبلیغات این کمپین نیز صرف تبلیغات تلویزیونی شد که مربوط به پخش تیزر تبلیغاتی سرویس کسب درآمد روبیکا بود.

گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟ 5

گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟ 6

گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟ 7

رشد ۹۰ درصدی پس از اجرای کمپین

بر اساس آمار ارائه شده از روابط‌عمومی روبیکا، بهترین معیار برای بررسی میزان تاثیرگذاری کمپین، اندازه‌گیری میزان رشد کانال‌ها و صفحات جدید در این سوپراپلیکیشن است. از زمان آغاز کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی» ایجاد کانال کسب درآمد در روبیکا رشد ۱۰۰ درصدی داشت. البته این عدد پس از پایان کمپین ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما ایجاد کانال کسب درآمد در روبیکا، همچنان با رشد ۹۰ درصدی نسبت به پیش از آغاز کمپین، به کار خود ادامه می‌دهد.

گزارش کمپین «زندگی رویایی، درآمد روبیکایی»؛ اثربخشی گرافیک ساده و پرهیز از پیچیدگی در این کمپین چگونه بود؟ 8

روابط عمومی روبیکا درباره تغییرات درآمد کسب شده توسط کاربران و میزان اثربخشی این کمپین گفت: «برای سنجیدن تاثیرات این کمپین بر مجموع میزان درآمد کسب شده کاربران، نیاز به زمان بیشتری است؛ زیرا این کمپین باعث ایجاد کانال‌های کسب درآمد جدید شده است و زمان می‌برد تا این کانال‌ها به درآمدزایی برسند. آمار ارائه شده بیان‌گر آن است که علی‌رغم استفاده از شعار مستقیم، طراحی ساده و پرهیز از خلاقیت و پیچیدگی، روبیکا توانسته کمپین موفقی را اجرا کند. شاید جذابیت سرویسی که امکان کسب درآمد در منزل را به کاربران می‌دهد، برای جذب مخاطب به تنهایی کافی است و هرگونه اضافه‌گویی و پیچیدگی ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.»

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اشاره