پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

در رویداد «بر مدار دانایی» مطرح شد: نرخ استفاده از نرم‌افزار CRM در ایران ۸۵٪ کمتر از نرخ جهانی‌ست

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
28 بهمن 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در رویداد «بر مدار دانایی» مطرح شد: نرخ استفاده از نرم‌افزار CRM در ایران ۸۵٪ کمتر از نرخ جهانی‌ست
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش دی‌ام برد، در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، رویداد «بر مدار دانایی» با محوریت ارائه راهکارهای نوین بازاریابی و فروش برای ورود به سال ۱۴۰۳ توسط مجموعه داناپرداز در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

رویداد «بر مدار دانایی» با محوریت راهکارهای نوین بازاریابی و فروش برای ورود به سال ۱۴۰۳ با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و صاحبان کسب و کار برگزار شد. در بخش نخست این رویداد سخنرانی‌هایی در خصوص بازاریابی و فروش ایراد شد و در بخش دوم و پایانی آن پنلی با حضور مدیران‌عامل مجموعه‌های ماتی لوس، پادرو، لیمومی و ایسمینار در خصوص به‌اشتراک‌گذاری تجارب فروش، راهکارها و پیش‌بینی وضعیت سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

در رویداد «بر مدار دانایی» مطرح شد: نرخ استفاده از نرم‌افزار CRM در ایران ۸۵٪ کمتر از نرخ جهانی‌ست 1

هدف اصلی برگزاری رویداد «بر مدار دانایی»، کسب دانش و انتقال تجربه است

نخستین سخنران این رویداد، میرسعید باقری، مدیرعامل و بنیان‌گذار داناپرداز بود. باقری ابتدا به توصیف تاریخچه فعالیت‌های داناپرداز پرداخت. او در ادامه بیان داشت: «امروزه داناپرداز بیش از ۸۰۰ مشتری در حوزه فناوری اطلاعات و بیش از ۱۰۰۰ مشتری در حوزه مدیریت کسب‌وکار دارد.»

باقری اهداف اصلی برگزاری این رویداد را توسعه و رشد دانش مارکتینگ و فروش و ایجاد مجالی برای به‌اشتراک‌گذاری تجارب عنوان کرد. مدیرعامل داناپرداز در آخر از اهداف سال جدید این مجموعه سخن گفت و از راه‌اندازی آکادمی داناپرداز خبر داد.

در رویداد «بر مدار دانایی» مطرح شد: نرخ استفاده از نرم‌افزار CRM در ایران ۸۵٪ کمتر از نرخ جهانی‌ست 2

میرسعید باقری، مدیرعامل و بنیان‌گذار داناپرداز

نرخ استفاده از نرم‌افزارهای CRM در ایران، ۸۵ درصد کمتر از نرخ جهانی آن است

پس از باقری، مجید مجیدی، عضو هیئت علمی مدرسه عالی کسب و کار ماهان به ارائه پرداخت. عنوان ارائه وی «دانش فروش: بررسی تغییرات فروش در دنیای نوین» بود. مجیدی در این ارائه عنوان داشت که تغییرات دنیای کسب‌وکارها سبب شده است تا دنیای مارکتینگ نیز تغییر کند. او برخی از این تغییرات را در دنیای کسب‌وکارها چنین عنوان کرد: «افزایش جمعیت سال‌خوردگان، حرکت به سمت دوقطبی فقیر و غنی در جامعه، مسائل و مشکلات اقلیمی و حرکت به سمت نسل زد.»

وی در ادامه بر لزوم و اهمیت استفاده از نرم‌افزار‌های CRM تاکید کرد و بیان داشت که نرخ استفاده از نرم‌افزار‌های CRM در جهان ۹۰ درصد است که این نرخ برای کسب‌وکارهای ایرانی زیر ۵ درصد است.

در رویداد «بر مدار دانایی» مطرح شد: نرخ استفاده از نرم‌افزار CRM در ایران ۸۵٪ کمتر از نرخ جهانی‌ست 3

مجیدی در آخر برخی از موثرترین روش‌های بازاریابی را برشمرد که یکی از آنها بازریابی آموزش‌محور بود. او این شیوه را شیوه‌ای مؤثر برای بازاریابی و فروش عنوان داشت؛ چراکه مشتریان برای خرید یک محصول به صورت طبیعی مقاومت می‌کنند، اما در برابر یادگیری رایگان مقاومتی ندارند.

پس از مجیدی، امیر سودبخش، بنیان‌گذار پادکست رخ در خصوص زندگی حرفه‌ای استیو جابز به ارائه پرداخت.

در رویداد «بر مدار دانایی» مطرح شد: نرخ استفاده از نرم‌افزار CRM در ایران ۸۵٪ کمتر از نرخ جهانی‌ست 4

امیر سودبخش

آخرین ارائه این رویداد توسط مجید برقی، مشاور و مدرس حوزه مدیریت ارتباط با مشتری صورت پذیرفت. عنوان ارائه برقی «معجزه بازاریابی بازگشتی: راهکارهای نوین برای کاهش ریزش مشتری» بود. برقی در این ارائه بر اهمیت بازاریابی بازگشتی تاکید کرد و از روش‌هایی برای محاسبه نرخ ریزش مشتری، ارزش سفارش و ارش دوره عمر مشتری سخن گفت.

در رویداد «بر مدار دانایی» مطرح شد: نرخ استفاده از نرم‌افزار CRM در ایران ۸۵٪ کمتر از نرخ جهانی‌ست 5

مجید برقی

سال ۱۴۰۳، سال ابهام است

در بخش دوم و پایانی این رویداد پنلی با حضور حسن سیرانی (مدیر عامل ماتی لوس)، پشوتن پورپزشک (هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پادرو)، مهدیار خرامان (مدیرعامل و موسس لیمومی) و مانوئل اوهانجانیانس (بنیان‌گذار و مدیرعامل ایسمینار) با راهبری آرش سروری برگزار شد.

در رویداد «بر مدار دانایی» مطرح شد: نرخ استفاده از نرم‌افزار CRM در ایران ۸۵٪ کمتر از نرخ جهانی‌ست 6

به ترتیب از چپ به راست: آرش سروری، حسن سیرانی، پشوتن پورپزشک، مهدیار خرامان و مانوئل اوهانجانیانس

ابتدا پنلیست‌ها از تجارب فروش در مجموعه‌هایی که در آن فعالیت داشته‌اند سخن گفتند و پس از آن در خصوص پیش‌بینی و راهکارهایی که برای فروش در سال ۱۴۰۳ می‌توان داشت به گفت‌وگو پرداختند. حسن سیرانی سال ۱۴۰۳ را سال ابهام خواند وبیان داشت که کسب‌وکارها باید بسیار بااحتیاط عمل کنند. در ادامه پشوتن پورپزشک گفت:‌ «در سال گذشته تصور داشتیم که سال ۱۴۰۲ سال بسیار سختی خواهد بود؛ ولی حقیقت امر این است که ۱۴۰۲ تمرینی برای سال ۱۴۰۳ بوده است.» پورپزشک با بیان دشواری‌هایی که سال ۱۴۰۳ می‌تواند برای کسب‌وکارها به ارمغان بیاورد تاکید داشت که باید مراقب بود تا خطاهای تکرای در کسب‌وکارها رخ ندهد.

مهدیار خرامان با اشاره به اینکه کانال‌های فروش در سال‌ گذشته گران‌تر شده است بیان داشت: «من فکر می‌کنم چاره‌ای نداریم که ما، فعالین و کسب‌وکارها، با همکاری یکدیگر به بیزینس خود ادامه دهیم. بنابراین با این تعریف، سال ۱۴۰۳ سال B2B خواهد بود.»

در رویداد «بر مدار دانایی» مطرح شد: نرخ استفاده از نرم‌افزار CRM در ایران ۸۵٪ کمتر از نرخ جهانی‌ست 7

در پایان، مانوئل اوهانجانیانس در راستای لزوم همکاری کسب‌وکارها با یکدیگر، با خرامان در خصوص کمپین‌های مشترک موافق بود اما آن را بسیار سخت و چالش‌برانگیز خواند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

اسمارتک