پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گزارش پلتفرم وفادارسازی مشتری داپ‌اپ: جذب سازمانی، اصلی‌ترین کانال جذب مشتری داپ‌اپ با سهم ۵۳ درصدی

الهه صالحی الهه صالحی
23 مرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گزارش پلتفرم وفادارسازی مشتری داپ‌اپ: جذب سازمانی، اصلی‌ترین کانال جذب مشتری داپ‌اپ با سهم ۵۳ درصدی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آمارهای اختصاصی داپ‌اپ برای دی‌ام برد نشان می‌دهد که ۵۳.۵ درصد از کاربران این پلتفرم از کانال سازمانی جذب شده‌اند و سهم وب‌سایت در جذب کاربر تنها  ۰.۱ درصد بوده است.

به گزارش دی‌ام برد، پلتفرم لندتکی داپ‌اپ اولین مجموعه فعال در حوزه کش‌بک یا پاداش خرید نقدی است و با بیشتر از ۱۹ هزار کسب‌وکار در سراسر ایران همکاری می‌کند. داپ اپ مدتی پیش سه سالگی خود را جشن گرفت. مدیران داپ اپ در مراسم تولد خود از خدمات جدید داپ اپ در حوزه فین‌تک و BNPL رونمایی کردند. در همین رابطه داپ‌اپ اخیرا آمارهایی اختصاصی از رشد خود در سال‌های اخیر به دی‌ام برد ارائه کرده است که به موضوعات مختلفی از جمله تعداد و رشد کسب‌وکارها در سه سال گذشته، پراکندگی کسب‌وکارها در استان‌های مختلف و رفتار کاربران در بازپرداخت اعتبار پرداخته اشاره کرده است.

این مجموعه آمارهایی را در اختیار دی‌ام برد قرار داده است که نشان می‌دهد از تیر ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۲ تعداد کاربران این پلتفرم، بیشتر از ۲ میلیون بوده است و مقایسه این آمار با تیر ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که تعداد کاربران در این بازه زمانی حدودا ۵ برابر شده است.

گزارش پلتفرم وفادارسازی مشتری داپ‌اپ: جذب سازمانی، اصلی‌ترین کانال جذب مشتری داپ‌اپ با سهم ۵۳ درصدی 1

داپ اپ در بخش دیگری از این آمار به نمودار نرخ تبدیل از کاربر به مشتری وفادار پرداخته است و براساس آن از بین کاربرانی که با شماره موبایل خود در داپ‌اپ ثبتنام کرده‌اند تنها ۲.۵ درصد تبدیل به مشتری وفادار شده‌‌اند و حداقل ۵ تراکنش داپ‌اپی را به ثبت رسانده‌اند.

گزارش پلتفرم وفادارسازی مشتری داپ‌اپ: جذب سازمانی، اصلی‌ترین کانال جذب مشتری داپ‌اپ با سهم ۵۳ درصدی 2

این پلتفرم در ادامه کانال‌های خود و سهم هرکدام را از جذب مشتری اعلام کرده است که براساس آن کانال سازمانی با سهم ۵۳.۵ درصدی در صدر قرار دارد. کانال‌هایی مانند وب‌سایت و اس‌ام‌اس مارکتینگ نیز با سهم یک دهم درصدی در قعر قرار دارند.

تعداد کسب‌وکارها نیز در فاصله بین تیر ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۲ به ۱۷ هزار و ۵۵۸ رسیده است و مقایسه آن با تیر ۱۳۹۸ تا خرداد ۱۳۹۹ رشد واضحی را نشان می‌دهد.

گزارش پلتفرم وفادارسازی مشتری داپ‌اپ: جذب سازمانی، اصلی‌ترین کانال جذب مشتری داپ‌اپ با سهم ۵۳ درصدی 3

این آمارها همچنین نشان می‌دهد که در بخش تعداد تراکنش، فروشگاه‌های خرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ترتیب سهمی ۶۶ و ۳۴ درصدی به خود اختصاص داده‌اند و سوپرمارکت‌ها با سهم ۵۸ درصدی در صدر پرمخاطب‌ترین کسب‌وکارها به لحاظ تعداد تراکنش بوده‌اند. اما به لحاظ مبلغ تراکنش سهم آنها ۳۹ درصد بوده‌ است.

علاوه براین آمارهای داپ اپ نشان می‌دهد که در بخش تعداد و مبلغ تراکنش‌ها به تفکیک حضوری یا اینترنتی بودن فروشگاه‌ها، فروشگاه‌های حضوری نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی با اختلاف زیاد پیش‌تازتر هستند و سهم بسیار بیشتری از تعداد و مبلغ تراکنش‌ها دارند.

حضور پررنگ تهران

داپ اپ در بخش دیگری به میزان عضویت فروشگاه‌های تهران و سایر استان‌ها طی ۴ سال فعالیت خود پرداخته که نشان می‌دهد هرچند در ابتدای فعالیت این مجموعه، عضویت فروشگاه‌های سایر شهرستان‌ها در داپ‌اپ بسیار کم بوده، در طی این ۴ سال رشد قابل توجهی یافته است.

گزارش پلتفرم وفادارسازی مشتری داپ‌اپ: جذب سازمانی، اصلی‌ترین کانال جذب مشتری داپ‌اپ با سهم ۵۳ درصدی 4 عضویت فروشگاه‌های تهران و سایر استان ها طی چهارسال فعالیت

داپ‌اپ در ادامه به پراکندگی کسب‌وکارها در استان‌های مختلف پرداخته است و براساس آن این مجموعه با ۱۷۵۵۸ کسب‌وکار همکاری می‌کند که از این تعداد ۱۱۵۱۸ کسب‌وکار در تهران و ۲۲۰۹ کسب‌وکار در سایر استان‌ها سکونت دارند.

شهریور ۱۴۰۱ و صفر شدن تعداد تراکنش‌ها

داپ‌اپ در بخش دیگری از آمارهای خود به تعداد و مبلغ تراکنش‌ مشتریان از طریق وام و اعتبار خرید به تفکیک هر ماه در فاصله بین شهریور ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ پرداخته است و به نظر می‌رسد که در شهریور ۱۴۰۱ خریدها چه به لحاظ تعدادی و چه به لحاظ مبلغی در کمترین میزان خود بوده‌اند اما در اسفند ماه ۱۴۰۱ به بالاترین میزان در این بازه زمانی رسیده‌اند.

گزارش پلتفرم وفادارسازی مشتری داپ‌اپ: جذب سازمانی، اصلی‌ترین کانال جذب مشتری داپ‌اپ با سهم ۵۳ درصدی 5 تعداد و مبلغ تراکنش مشتریان از طریق وام و اعتبار خرید به تفکیک ماه

این مجموعه در بخش دیگری رفتار مشتریان در بازپرداخت اعتبار دریافت شده را مورد بررسی قرار داده است و این آمارها نشان می دهد که ۴۸ درصد از مشتریان اعتبار را در بازه ۳ روز پس از سر رسید پرداخت کرده‌اند، ۲۷ درصد دیرتر از این بازه ۳ روزه اعتبار را برگردانده‌اند، ۱۸ درصد زودتر از موعد مقرر اعتبار را بازگردانده‌اند و ۷ درصد نیز در روز سررسید بدهی خود را پرداخت کرده‌اند.

گزارش پلتفرم وفادارسازی مشتری داپ‌اپ: جذب سازمانی، اصلی‌ترین کانال جذب مشتری داپ‌اپ با سهم ۵۳ درصدی 6 نمودارهای درصد تعداد و مبلغ تراکنش‌های وام به تفکیک گروه صنفی

داپ اپ در پایان به تعداد و مبلغ تراکنش‌های انجام شده براساس گروه صنفی کسب‌وکارها پرداخته است و آمارهای این بخش نشان می‌دهند که دو گروه کسب‌وکارهای فروش موبایل و لوازم خانگی برقی بیشترین سهم در این حوزه را داشته‌اند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات