پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

مدیرعامل کوکاکولا: «بیش از ۶۰ درصد از سرمایه‌گذاری ما در کانال‌های دیجیتال است.»

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
9 آبان 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل کوکاکولا: «بیش از ۶۰ درصد از سرمایه‌گذاری ما در کانال‌های دیجیتال است.»
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته James Quincey، مدیرعامل کوکاکولا، این کمپانی مارکتینگ را در حاشیه استراتژی قرار نمی‌دهد، بلکه آن را بخشی از استراتژی برای دستیابی به فرصت‌های رشد می‌بیند.

به گزارش MarkrtingWeek، در نتایج سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ این شرکت نوشیدنی، که در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، کوکاکولا اعلام کرد که در این دوره، سرمایه‌گذاری در مارکتینگ را افزایش داده است. این شرکت در این سه‌ماهه درآمد ارگانیک را افزایش داده است، اما تأثیر بر حاشیه سود عملیاتی، تا حدی با افزایش بودجه مارکتینگ جبران شده است.

به گفته مدیرعامل کوکاکولا، سیاست و استراتژی این کمپانی در دوره بعد از کووید، تمرکز بر مناطقی بوده است که می‌توانند از طریق مارکتینگ به رشد دست پیدا کنند. همچنین کوکاکولا در ادامه قصد دارد بر این سیاست پافشاری کند. وی در ادامه گفت که سال ۲۰۲۴ احتمالاً شگفتی‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت و اظهار داشت که برای این شرکت مهم است که در هزینه‌های مارکتینگ خود چابک باشد تا با این تغییرات سازگار شود. او مارکتینگ را موتور محرک برای دست یافتن به نتایج مالی دانست.

وی به‌صورت کلی اشاره کرد که کوکاکولا فرصت‌های زیادی برای رشد می‌بیند و برای بهره‌برداری کامل از این فرصت‌ها «انگیزه» دارد. او به موفقیت تغییر و تحول در ساختار مارکتینگ (Mrketing Transformation) این کمپانی، در مرتبط‌تر کردن برندهایش با مصرف‌کنندگان اشاره کرد. این Marketing Transformation شامل افزایش استفاده از کانال‌های دیجیتال برای دسترسی به مصرف‌کنندگان، مخصوصاً نسل Z بوده است. در سال ۲۰۱۹، کوکاکولا کمتر از ۳۰ درصد از کل هزینه رسانه‌ای خود را در کانال‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد. ولی در حال حاضر، این شرکت بیش از ۶۰ درصد از سرمایه‌گذاری خود را در کانال‌های دیجیتال هزینه می‌کند. James Quincey ادعا کرد که بازده سرمایه‌گذاری بالاتری از این کانال‌های دیجیتال مشاهده می‌کند.

در آخر مدیرعامل کوکاکولا درباره هوش مصنوعی گفت: «هوش مصنوعی مولد (Generative AI) در فعالیت‌های رودررو با مصرف‌کننده و غیرمصرف‌کننده نقش بیشتری ایفا می‌کند. به عنوان مثال، ماه گذشته کوکاکولا طعم جدیدی را راه‌اندازی کرد که بخشی از آن توسط هوش مصنوعی طراحی شده است. کوکاکولا به صورت داخلی از هوش مصنوعی مولد برای فعالیت‌هایی مانند تحقیقات و بینش بازار استفاده می‌کند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات