پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

یک پنجم CMO کسب‌وکارهای B2C یک سال یا کمتر در سمت خود باقی می‌مانند

مهسا طاهری مهسا طاهری
10 اردیبهشت 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک پنجم CMO کسب‌وکارهای B2C یک سال یا کمتر در سمت خود باقی می‌مانند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط شرکت مشاوره مدیریت اسپنسر استوارت در سال ۲۰۲۳، بیش از یک پنجم مدیران ارشد بازاریابی (CMO) در بخش B2C که مستقیماً با مصرف‌کنندگان در ارتباط هستند، تنها یک سال یا کمتر در سمت خود باقی مانده‌اند. این در حالی است که میانگین دوره تصدی CMOها در شرکت‌های بزرگ Fortune 500 در همان سال، ۴.۲ سال یا ۵۰ ماه بوده است، که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

در مقایسه، میانگین دوره تصدی برای CMOهای B2B در سال ۲۰۲۳، چهار سال و نیم بوده که نشان‌دهنده فاصله‌ای معنادار بین دو بخش است. علاوه بر این، میانگین دوره تصدی برای CMOها در ۱۰۰ شرکت برتر تبلیغاتی ایالات متحده به ۳.۱ سال یا ۳۷ ماه کاهش یافته است، که حتی کمتر از میانگین ۳.۲ سال ثبت شده در سال ۲۰۲۲ است.

تحقیقات اسپنسر استوارت همچنین مسیرهای CMOها را برای تبدیل شدن به بازاریاب برتر در سازمانشان ترسیم می‌کند. تقریباً سه نفر از هر پنج نفر (۵۸٪) از CMOهای برتر از داخل سازمان‌های خود ارتقاء یافته‌اند، که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲، چهار درصد افزایش داشته است.

در شرکت‌های B2B، ارتقاء داخلی برای مدیران بازاریابی (CMOs) رایج‌تر بود، به طوری که تقریباً دو سوم (۶۳٪) از رهبران بازاریابی در این کسب‌وکارها از درون سازمان ارتقاء یافته‌اند.

این داده‌ها همچنین یک نقطه عطف را برای زنان نشان می‌دهد، به طوری که نیمی از نقش های CMO در شرکت‌های Fortune 500 در سال 2023 در اختیار زنان قرار گرفته است، که از ۴۷ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

با این حال، تنوع نژادی در میان CMOها کاهش یافته، از ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۳ رسیده است. در میان ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر ایالات متحده، ۵۲ درصد از CMOها زن بودند که کاهش جزئی نسبت به ۵۳ درصد در سال ۲۰۲۲ و کمی کمتر از یک پنجم (۱۹ درصد) از CMOها از گروه‌های نژادی و قومیتی بودند، که نسبت به ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش کمی داشته است.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مهسا طاهری
مهسا طاهری
نویسنده محتوا با 13 سال سابقه تدریس، عاشق چالش‌ و پیشرفت هستم. همیشه به دنبال یادگیری و به‌روز شدن در زمینه‌های مختلف برای ارتقاء مهارت‌ها و توانمندی‌هایم هستم. از تجربه‌های تدریسم، ارزش آموزش و افزودن ارزش به زندگی دیگران را درک کرده‌ام. علاقه دارم تا با توانمندی در نوشتن، دانش و تجربیاتم را با دیگران به اشتراک بگذارم و از این راه به موفقیت و تغییر مثبت در زندگی افراد کمک کنم.
نظرات

اسمارتک