
مدیرعامل کلودفلر: هوش مصنوعی در حال نابودی مدل کسبوکار وب است

متیو پرینس، مدیرعامل کلودفلر اخیرا گفته است که گوگل و open AI با دادن پاسخ مستقیم به کاربران، ترافیک ورود کاربر به سایتها را بسیار کاهش دادهاند و این موضوع در حال از بین بردن مدل کسبوکار وب است.
به گزارش دیام برد، متیو پرینس، مدیرعامل کلودفلر، اخیرا در یکی از گفتوگوهای خود نسبت به خطر از بین رفتن مدل کسبوکار وب ابراز نگرانی جدی کرده است. پرینس در این رابطه گفته است که ۱۰ سال قبل گوگل به ازای هر دو صفحهای که scraped میشد، یک بازدیدکننده برای سایت میفرستاد و این برای صاحبان وبسایتها و تولیدکنندگان محتوا، یک مدل کسبوکار بود اما حالا این عدد به جای دو صفحه، به شش صفحه افزایش یافته است و این کاهش نشاندهنده افزایش جستجوهای بدون کلیک است که زمانی اتفاق میافتد که جستجوگران مستقیماً در صفحه جستجوی گوگل به پاسخها میرسند.
او اشاره کرده است که در حال حاضر ۷۵ درصد از جستوجوها بدون اینکه کاربر از گوگل خارج شده و وارد وبسایتی شود، پاسخ داده میشوند.
پرینس با بیان اینگه هوش مصنوعی قرار است مدل کسبوکار وب را اساساً تغییر دهد، گفته است: مدل کسبوکار وب در ۱۵ سال گذشته جستجو بوده است اما در حال حاضر، کاربران با جستوجو کردن یک سوال در گوگل، در همان صفحه اول پاسخ خود را دریافت کرده و میزان بازدید کاربران از وبسایتها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است.
او همچنین هشدار داده است که مدل کسبوکار وب نمیتواند دوام بیاورد مگر اینکه تغییری ایجاد شود، زیرا پاسخ به سوالاتی که کاربران میپرسند، آنها را به منبع و سایت اصلی هدایت نمیکند و اگر تولیدکنندگان محتوا نتوانند از کاری که انجام میدهند ارزشی به دست آورند، محتوا تولید نخواهند کرد.
مطالب پیشنهادی
