نرخ تقلب در تبلیغات آنلاین به 50 میلیارد دلار میرسد
فهرست مطلب
کلیکهای تقلبی از زمان ایجاد و گسترش تبلیغات آنلاین همواره مشکل بزرگی برای کاربران و فعالان این حوزه بوده است. پیشبینیها نشان میدهد که نرخ تقلب در تبلیغات آنلاین تا دو سال آینده یعنی ۲۰۲۵ به ۵۰ میلیارد دلار میرسد. هر سال آمار تقلب آنلاین نسبت به سال قبل افزایش پیدا میکند و متقلبان راههای جدیدی برای سودجویی از طریق تبلیغات آنلاین امتحان میکنند. بنابراین با توجه به رشد صعودی آمار تقلب، این زیان ۵۰ میلیارد دلاری در آیندهای نه چندان دور کاملا منطقی به نظر میرسد. با این توضیح تصمیم گرفتیم در این خبر گزارشی مختصر و مفید از میزان تقلب از چند سال گذشته تاکنون را ارائه کنیم.
تبلیغات نمایشی در معرض خطر
آمارهای سال ۲۰۱۸ به بعد و همچنین دیتای به دست آمده از سیستمهای کشف تقلب جهانی نشان میدهد که تبلیغات گوگل کمترین میزان تقلب آنلاین را نسبت به نرخ میانگین داشتهاند. شاید مهمترین علت آن این باشد که گوگل ادز به شکلی جدی ورودیهای نامعتبر را زیر نظر میگیرد و تا حد زیادی_البته نه به صورت کامل_ از تقلب کلیکی کم میکند. در این میان تبلیغات نمایشی هدف اصلی متقلبان بودهاند. برآوردها نشان میدهد که 60 درصد از کل بودجه تبلیغات نمایشی به دلیل کلیکهای تقلبی از بین میرود.
کدام صنایع بیشتر در معرض تقلباند؟
Bloomberg در سال ۲۰۱۵ نرخ تقلب در صنایع مختلف را بررسی کرده است. با توجه به این آمار که تاکنون نیز تغییر چندانی نکرده است، امور مالی و صنایع گردشگری بیشترین میزان تقلب را داشتهاند.
کشورهایی با بیشترین کلیکهای تقلبی
کشورهای زیر جزو اصلیترین منابع کلیکهای جعلی بودهاند. اما چه کشورهایی بیشترین آسیب را از کلیکهای تقلبی دیدهاند؟ به ترتیب آمریکا، انگلستان و آلمان.
بالاترین CPC کلمات کلیدی متقلبانه
کلمات کلیدی زیر هزینه بالایی به ازای هر کلیک (cost per click) داشتهاند که علت آن نرخ بالای تقلب در کیووردهای مرتبط با آنهاست. (هر کلمه کلیدی شامل تمام عبارات و اصطلاحات مرتبط است).
منبع:
lunio.ai