یکتانت
اخبار

چارگون از لوگو و هویت بصری جدید خود رونمایی کرد

الهه صالحی الهه صالحی
آبان ۵, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چارگون از لوگو و هویت بصری جدید خود رونمایی کرد

شرکت نرم‌افزاری چارگون در مراسمی با حضور خبرنگاران و فعالان حوزه فناوری از هویت بصری و برند جدید خود رونمایی کرد؛ تغییری که مدیران این شرکت آن را نشانه‌ای از «تداوم در مسیر تحول» و «ورود به فصل تازه‌ای از رشد» می‌دانند. طراحی جدید بر پایه چهار دایره شکل گرفته که الهام‌گرفته از چهار بنیان‌گذار اولیه چارگون است و حالا با نگاهی تازه به چهار بازار هدف این شرکت یعنی کسب‌وکارهای کوچک، متوسط، بزرگ و کلان طراحی شده است.

به گفته مدیران این مجموعه، تغییر فرم از دایره به مربع نیز بیانگر «استواری و قدرت» است و قرار است بازتابی از بلوغ برند و تثبیت جایگاه آن در بازار نرم‌افزارهای سازمانی باشد. آنها تأکید کردند که ری‌برند چارگون صرفاً یک تغییر لوگو نیست، بلکه تعریف رویکرد جدیدی برای برند است که در تمامی سطوح از طراحی محصولات تا مارکتینگ و ارتباط با مشتری قابل لمس خواهد بود.

رنگ اصلی برند چارگون نیز از قرمز به سبز تغییر کرده است؛ تغییری که مدیران چارگون آن را نماد «رشد، نوآوری و تکامل» می‌دانند.

چارگون از لوگو و هویت بصری جدید خود رونمایی کرد 1

ظاهر هم باید بازتابی از تمایل به تغییر باشد

شاهین طبری، رئیس هیئت مدیره چارگون در این رویداد گفت: «ما از جایی شروع کردیم که قابلیت‌های نرم‌افزار را خودمان تعریف می‌کردیم، اما حالا مسیر را از نگاه کاربر می‌رویم.» او «همدلی» را کلید آینده سازمان‌ها دانست و تأکید کرد: «همدلی فقط یک ویژگی انسانی نیست، یک مهارت سازمانی است. سازمان می‌تواند همدل باشد، محصول همدل خلق کند و تصمیمات همدلانه بگیرد. وقتی با همدلی نگاه می‌کنی، خروجی دیگر یک ابزار نیست؛ ادامه‌ خود انسان است.»

چارگون از لوگو و هویت بصری جدید خود رونمایی کرد 2

فرزاد رحمانی، مدیرعامل چارگون نیز در ادامه این رویداد این حرکت را هم‌راستا با تغییر جهانی مفهوم «محصول» دانست و گفت: «نسل جدید به دنبال مالکیت نیست، به دنبال دسترسی است. دارایی اصلی ما نیز تجربه این سال‌هاست و پاسخ ما به این تغییرات، ارائه دسترسی به بهترین تجربه ممکن برای کاربر است.» 

 او ادامه داد: «وقتی از درون مدل‌های ذهنی، ساختار و رویکردمان را تغییر می‌دهیم، طبیعی است که ظاهرمان هم باید بازتابی از این تغییر باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در هویت بصری و برند نیز نوسازی ایجاد کنیم.»

چارگون از لوگو و هویت بصری جدید خود رونمایی کرد 3

 هویت بصری جدید: انعکاس استراتژی در طراحی

آرین اوهانیان، مشاور برندینگ و برندپرداز چارگون، در بخشی دیگر از این رویداد با بیان اینکه شخصیت برند چارگون بر دو شاکله اصلی «دقیق (Precise)» و «مدرن» بنا شده است، گفت: «لوگوی جدید که از چهار دایره با اندازه‌های مختلف در یک قالب مربعی تشکیل شده، مفاهیم متعددی را در خود جای داده است: از چهار نقطه در تایپوگرافی فارسی و چهار شکل دایره‌ای در نوشتار انگلیسی کلمه «چارگون» گرفته تا اشاره به چهار طیف مشتریان این شرکت (سازمان‌های کوچک، متوسط، بزرگ و نوپا). دایره به عنوان کامل‌ترین شکل هندسی، نمادی از یکپارچگی و جامعیتی است که چارگون در اکوسیستم جدید خود به دنبال آن است.»

به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

آسان‌پرداخت