پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

موشکافی مفهوم «وب معنایی» در رویداد بیست و هفتم کندو

جمال احمدی جمال احمدی
22 خرداد 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موشکافی مفهوم «وب معنایی» در رویداد بیست و هفتم کندو
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رویداد بیست و هفتم  کندو  با موشکافی مفهوم «وب معنایی» برگزار شد

در بیست و هفتمین رویداد کندو، علیرضا شیراوند تیم لید سئو ایرانیکارت به ارائه محتوا پرداخت. رویداد کندو را باید یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای حوزه سئو به شمار آورد. 

موشکافی مفهوم «وب معنایی» در رویداد بیست و هفتم کندو 1

علیرضا شیراوند سعی در انتقال مفاهیم متنوعی در مورد وب معنایی، entitleها، topical authority و اهمیت نیاز مخاطب در تولید محتوا داشت. 

در ارائه‌ای که صورت گرفت تفاوت entitle و keyword در سئو بر شمرده شد و نحوه پیدا کردن entitle ها توسط chat gpt مورد اشاره قرار گرفت. در این بخش مدرس از حضار در مورد معنی entitle پرسید و رنگ و بوی رویداد به صورت تعاملی جلو رفت. entitle به معنی کلمات معرف یک موجودیت معرفی شدند برای مثال سیب یا علی دایی جزو entitleها به شمار می‌روند.

سه مفهوم ترمینولوژی، آنتولوژی و تکسونومی نیز مورد اشاره قرار گرفت. ترمینولوژی به عنوان راهی معرفی شد که چطور میتوان entitle ها را از طریق کلمات به خوانندگان معرفی کرد. آنتولوژی راهی برای ساختار دادن به موضوع و همینطور کلاستربندی و یا اسکیما برشمرده شد. تسکونومی نیز به عنوان راهی برای کلاستربندی میکرو و ماکرو محتواها با استفاده از لینک و ساختار به حضار معرفی و تشریح شد. 

موشکافی مفهوم «وب معنایی» در رویداد بیست و هفتم کندو 2

در این رویداد شیرواند چندین بار تاکید بر رفتار مخاطب با محتوا داشت و اینکه مخاطب چه رفتاری با محتوا دارد را بسیار حائز اهمیت دانست. 

تیم لید سئو ایرانیکارت در بیست و هفتمین رویداد کندو، مفهوم topical authority را بر اساس سه عنوان، پوشش محتوا، فاکتور کیفیت و میزان ارتباط محتوا با سایر محتوا تعریف کرد.  از موارد مهم در موضوع  topical authority  به چند مورد، تعداد محتوای تولید شده در مورد یک موضوع خاص، کیفیت محتوا، بک لینک‌های مطمئن، میزان پوشش entitle ها در متن، نحوه ارتباط دهی درست و موثر بین لینک‌ها در ارائه اشاره شد. مراقبت از رتبه‌ها کاری مداوم توصیف شد و از گوگل کروم به عنوان ابزاری برای اینکه بدانیم گوگل چطوری با متن برخورد می‌کند نیز یاد شد. 

در پایان رویداد، اسماعیلی موسس وبسیما رویداد کندو را به عنوان رویدادی برای شبکه سازی و همینطور دادن سرنخ‌های محتوایی به علاقمندان سئو توصیف کرد. 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
جمال احمدی
جمال احمدی
نظرات

اسمارتک