پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

چالش کمپین تبلیغاتی بازارپی با همکاری آژانس دیما: «پیچیدگی اجرای کمپین‌ برای کسب‌وکارهای B2B»

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
29 شهریور 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چالش کمپین تبلیغاتی بازارپی با همکاری آژانس دیما: «پیچیدگی اجرای کمپین‌ برای کسب‌وکارهای B2B»
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازارپی که از اسفند ۱۴۰۰ کار خود را با تمرکز بر راهکارهای پرداختی آغاز کرده، مدتی است که سرویس دایرکت دبیت یا پرداخت مستقیم را در قالب یک محصول به کسب‌وکارها ارائه می‌کند.

شرکت‌هایی مانند کافه بازار و دیوار در حال حاضر از سرویس پرداخت مستقیم بازارپی استفاده می‌کنند. اما این استارتاپ قصد دارد با معرفی محصول خود به دیگر کسب‌وکارها، آن‌ها را به استفاده از این سرویس ترغیب کند.

گفته می‌شود،‌ رویکرد بازارپی تمرکز بر افزایش درصد موفقیت در پرداخت‌ها با تسهیل روش‌های پرداختی مورد استفاده کاربران است و اذعان دارد که با فعالیت‌های خود در تلاش برای افزایش فروش کسب‌وکارها است.

معرفی سرویس دایرکت دبیت

بازارپی برای بالا بردن سرعت پرداخت‌های کسب‌وکارها و به کوتاه‌تر کردن پروسه خرید، پرداخت مستقیم (دایرکت دبیت) را به کسب‌وکارها پیشنهاد می‌دهد. با این محصول، تمام کاربران کسب‌وکار آنلاین می‌توانند با تنها یک بار وارد کردن اطلاعات بانکی خود، در هر بار خرید از کسب‌وکارهایی که پرداخت مستقیم را پیاده‌سازی کرده‌اند، با یک کلیک و در کسری از ثانیه پرداخت خود را انجام دهند. با استفاده از امکان پرداخت مستقیم، وارد کردن شماره کارت و اطلاعات حساب بانکی و همچنین انتظار برای دریافت پیامک رمز دوم نیست و بنابراین سرعت خرید بالا رفته و از احتمال پشیمانی از خرید کاسته می‌شود. دیگر مزیت پرداخت مستقیم، در امکان تمدید اشتراک خودکار برای کسب‌وکارهایی‌ست که فروش اشتراک دارند.

همکاری بازارپی و دیما

برنامه‌ریزی این کمپین با آغاز فصل تابستان با همکاری دو مجموعه آغاز گردید. شروع فاز اول این کمپین یک‌ماهه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد. همکاری گروه تبلیغات دیجیتال دیما و بازارپی، تمام مراحل ایده‌پردازی، ساخت خلاقه‌ها (تیزر و بنرهای تبلیغاتی)، انتخاب کانال‌های تبلیغاتی و اجرای کمپین را شامل می‌شود. تولید تیزر تبلیغاتی در استودیوی اینویژن و به کارگردانی یزدان گودرزی انجام شد.

 

هدف از اجرای کمپین یک ماهه بازارپی

  • افزایش آگاهی از برند و خدمت در اکوسیستم کسب‌وکارهای آنلاین
  • معرفی بازارپی به عنوان مهم‌ترین بازیگر حوزه دایرکت دبیت در ایران
  • معرفی این خدمت به کاربران کسب‌وکارها و ایجاد احساس نیاز در آن‌ها

ایده‌پردازی، شعار کمپین و ساخت تیزر

ایده‌پردازی کمپین توسط دو تیم و با هدف نشان‌ دادن اهمیت تسهیل فرآیندهای پرداخت اینترنتی برای کسب‌وکارها بود. با توجه به این مسئله و مخاطبان هدف، برنامه‌ریزی برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی کوتاه آغاز شد. همچنین، شعار کمپین با توجه به مسئله جدید بودن این خدمت در فضای اکوسیستم ایران، “پرداخت بدون دردسر، با دایرکت دبیت بازارپی” به عنوان شعار این کمپین در نظر گرفته شد.

تیزر 30 ثانیه این کمپین، به صورت استعاره‌ای به مسئله اهمیت پرداخت ساده‌تر می‌پردازد. پیام اصلی این تیزر، در کنار معرفی بازارپی و خدمت دایرکت دبیت، مطرح کردن اهمیت ساده‌سازی فرآیند پرداخت برای کسب‌وکارها آنلاین بود.

اجرای کمپین

گروه تبلیغات دیجیتال دیما، به عنوان مجری این کمپین، به انتخاب کانال‌های تبلیغاتی‌ای پرداخت که بتوان به صورت دقیق، کاربران مورد نظر را هدف‌گیری کرد. همچنین کانال‌های تخصصی برای ایجاد آگاهی از برند و خدمت در اکوسیستم کسب‌وکارهای آنلاین درنظر گرفته شد. از جمله کانال‌های انتخاب‌شده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغات در گوگل (تبلیغات در جستجو و تبلیغات در یوتیوب)
  • تبلیغات کلیکی هدفمند
  • تبلیغات بنری در سایت‌های خبری و تکنولوژی
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از طریق همکاری با اینفلوئنسرهای لینکدین و اینستاگرام
  • تبلیغات در پادکست‌های حوزه مدیریت کسب‌وکار

تبلیغات در لینکدین، به عنوان کانال اصلی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شد. مجموعا با ۵۰ اینفلوئنسر در حوزه‌های مرتبط تبلیغات اجرا شد.

تبلیغات در پادکست‌های مدیریت کسب‌وکار نیز با هدف ایجاد آگاهی از برند و خدمت، برنامه‌ریزی و اجرا شد. در این کمپین با ۱۰ پادکست برای معرفی این خدمت همکاری صورت گرفت.

چالش‌های کمپین

با توجه به ماهیت خدمت بازارپی (دایرکت دبیت)، مخاطبان کمپین، کسب‌وکارهای آنلاین هستند؛ در نتیجه، اجرای کمپین‌ برای کسب‌وکارهای B2B، به مراتب پیچیدگی و محدودیت‌های بیشتری را به همراه دارد. در این راستا، لازم است کانال‌هایی در نظر گرفته شود که مخاطبان بخصوص را هدف گیرد و اجرای تبلیغات در کانال‌هایی که لزوما بازدید گسترده و عمومی دارند، کسب‌وکار را به هدف مورد نظر نمی‌رساند.

نظر یزدان گودرزی، کارگردان تیزر بازارپی:

“برای القای حس بهم‌ریختگی و دشواری کارهایی که کارکترها انجام میدن، تصمیم گرفتیم از لنز واید(عریض) استفاده کنیم و به کارکترها نزدیک بشیم و با حرکات دوربین، مخاطب رو به دیدن ادامه ویدیو و راه‌حل بازارپی تشویق کنیم.”

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات

اسمارتک