پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل: در می 2022 آپدیت گسترده‌ای در الگوریتم هسته خواهیم داشت

زهرا محبی زهرا محبی
6 خرداد 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوگل: در می 2022 آپدیت گسترده‌ای در الگوریتم هسته خواهیم داشت
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل خبر از لانچ آپدیت جدید الگوریتم هسته خود داد. این آپدیت با نام «آپدیت هسته‌ای می 2022» در روز 25 می منتشر شد و به گفته گوگل، تقریبا دو هفته طول می‌کشد تا به طور کامل لانچ و عرضه شود. گوگل در این خصوص گفته است: «همانطور که چندین بار در سال این کار را انجام می‌دهیم، امروز نیز یک به‌روز‌رسانی گسترده را از الگوریتم هسته گوگل منتشر می‌کنیم. این به‌روزرسانی را «آپدیت هسته می 2022» نامیده‌ایم.»

آپدیت‌های هسته گوگل برای مرتبط‌تر کردن نتایج سرچ کاربران طراحی و تدوین می‌شوند. این به‌روزرسانی نیز اگرچه 25 می لانچ شده است اما یک تا دو هفته لازم دارد تا به طور کامل منتشر و اعمال شود. دنی سالیوان، رابط عمومی بخش سرچ گوگل خاطرنشان می‌کند که با نهایی شدن این به‌روزرسانی، باید در انتظار تغییراتی در عملکرد سایت در نتایج جست‌وجو باشیم. او می‌گوید:

«به‌روزرسانی‌های الگوریتم هسته تغییراتی هستند که ما برای بهبود کلی فرآیند سرچ و همگام شدن با ماهیتِ در حال تغییر وب انجام می‌دهیم. در حالی که هیچ چیز در یک به‌روزرسانی هسته گوگل مختص سایت خاصی نیست، اما نهایتا این به‌روزرسانی‌ها ممکن است تغییرات قابل توجهی در نحوه عملکرد سایت‌ها ایجاد کنند.”

گوگل در سال 2019 پس از لانچ یک به‌روزرسانی در الگوریتم هسته گوگل، راهنمایی را منتشر کرد که در آن درباره ماهیت تغییرات در هر به‌روزرسانی توضیح می‌داد. پس از آن، در هر بار آپدیت شدن هسته گوگل، این کمپانی افراد را به سند منتشرشده در سال 2019 ارجاع می‌دهد، و این بار نیز همین کار را کرده است.

بخوانید  آغاز کار پروداکت‌رود با هدف ارتقای سطح مدیریت محصول

به طور خلاصه، توصیه‌های کلی گوگل در رابطه با به‌روز‌رسانی‌های هسته به شرح زیر است:

  • منتظر اثرات قابل توجهی و ملموسی مانند افزایش یا افت در رتبه‌بندی نتایج سرچ باشید.
  • به‌روزرسانی‌های الگوریتم هسته، «گسترده» هستند؛ به این معنا که مورد خیلی خاصی را هدف قرار نمی‌دهند. در عوض، آن‌ها برای بهبود کلی سیستم‌های گوگل طراحی شده‌اند.
  • صفحاتی که در رنکینگ خود افت مشاهده می‌کنند جریمه نخواهند شد. آن‌ها در رقابت با سایر محتوای وب که از بعد از آخرین به‌روزرسانی منتشر شده‌اند، مجددا ارزیابی می‌شوند.
  • تمرکز بر روی ارائه بهترین محتوای ممکن، بهترین راه توصیه‌شده برای مقابله با تاثیر پذیرفتن گسترده از آپدیت الگوریتم هسته است.
  • به‌روزرسانی‌های گسترده هسته گوگل هر چند ماه یک‌بار اتفاق می‌افتند. سایت‌ها ممکن است پس از یک به‌روزرسانی بازیابی نشوند تا زمانی که نسخه بعدی هسته منتشر شود.
  • بهبودهای هر آپدیت، ریکاوری و بازیابی خاصی را برای سایت‌ها تضمین نمی‌کنند. با این حال، اینکه به طور کل به سمت بهبود دادن نرویم، نرسیدن به بهبود و بازیابی را به طور صد درصد تضمین می‌کند.

معمولا آپدیت‌های گسترده‌ای که گوگل از الگوریتم هسته خود لانچ می‌کند، بسیاری از سئوکاران و صاحبان سایت را می‌ترساند. در حالی که این آپدیت‌ها تاثیر دوسویه دارند؛ یعنی هم ممکن است رتبه‌بندی سایت‌ها افت کند و هم ممکن است رتبه‌بندی برخی سایت‌ها که مدت زمان زیادی است روی آن کار شده است بهبود یابد. با این همه، برای اینکه از همین حالا به بررسی تاثیرات آپدیت بپردازیم بسیار زود است چرا که خود آپدیت هنوز به صورت کامل عرضه و اعمال نشده است.

بخوانید  گوگل رسماً چت‌بات هوش مصنوعی خود (Bard) را لانچ کرد

شش ماه از آخرین به‌روزرسانی گوگل که در نوامبر 2021 لانچ شد می‌گذرد. تا 2 هفته دیگر، این آپدیت جدید نیز نهایی و به صورت کامل عرضه می‌شود. در این مدت ممکن است نوساناتی را در رنکینگ سایت خود ببینید، اما نگران این تغییرات سریع نباشید. ابتدا اجازه دهید به پایان رسیدن انتشار این آپدیت از سوی گوگل تایید شود، سپس به تجزیه و تحلیل تغییرات سایت و رتبه‌بندی آن بپردازید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

زهرا
زهرا

تست 2

اسمارتک