وزارت ارشاد با همکاری وزارت صمت، کمیسیون ملی برند و تبلیغات را تشکیل میدهد
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز سهشنبه ۱۸ مهرماه جلسهای مشترک با معاون خدمات و تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) داشت. در این جلسه، نمایندگان دو وزارتخانه صمت و فرهنگ و ارشاد در راستای ایجاد کمیسیونهایی ویژه تبلیغات و برندسازی به تفاهم رسیدند.
فرشاد مهدیپور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام در این دیدار با علیرضا شاهمیرزایی، از تشکیل کمیسیونهای مشترک و بهرهمندی از تمام ظرفیتهای حقوقی در زمینه همکاریهای مشترک استقبال کرد. مهدیپور، به ماده (15) آییننامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی، اشاره کرد و گفت: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهعنوان متولی اصلی تبلیغات کشور، از پشتوانه قانونی لازم برای حل مسائل مرتبط با تبلیغات و بهطور کلی، تبلیغات صنعتی برخوردار است و ما برای تقویت صنایع داخلی با تمام توان از این مرجعیت قانونی استفاده میکنیم.»
علیرضا شاهمیرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت نیز در این جلسه، همکاری دو وزارتخانه را راهی برای توسعه تبلیغات در کسبوکارهای خرد عنوان کرد. برندسازی و توجه به برندها، یکی دیگر از دیگر مباحثی که در جلسه معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد و معاون خدمات و تجارت وزارت صمت مطرح شد، بود. نکته قابل توجه در این دیدار، تمرکز بر معادل فارسی واژه برند بود که به آن ویژند میگویند.
ساماندهی برندها و برگزاری همایشهای مشترک با وزارت صمت برای توسعه کسبوکارهای خرد و کلان، از اهداف این دو وزارتخانه برای گسترش همکاریهایشان بود. معاون تجارت وزارت صمت با تاکید بر این موضوع که برخی از رویدادهایی که برندهای برتر را معرفی میکنند، بدون توجه به ضوابط و مقررات برگزار میشوند به لزوم نظارت روی حوزه برندها اشاره کرد.
عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی دیگر از افراد حاضر در این رویداد بود. محمدیان در این جلسه به توسعه صنعت تبلیغات اشاره کرد و تبلیغات را بهعنوان پایه و اساس نوآوری، خلاقیت و تحول در صنایع کشور دانست. امیرحسین اسدی، مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت هم با اشاره به جلسات و همکاریهای اخیر دفتر تبلیغات و دفتر خدمات کسبوکار روی استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای موجود در هر دو وزارتخانه تاکید کرد. اسدی گفت: «امیدواریم شرایط تبلیغات برای کسبوکارهای خرد فراهم شود و تحولات مناسبی در این زمینه را رقم بزنیم.»
براساس تفاهم وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت صمت، آنها قصد دارند همایشها، جشنوارهها و نمایشگاههای مشترکی را در حوزه تبلیغات برگزار کنند. همچنین، قصد دارند همکاری مشترک دیگری که برای تحقق شعار سال یعنی «مهار تورم، رشد تولید» موثر هستند را انجام دهند.
مسعود اسعدی، معاون دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عطا قائدی، معاون دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت، از دیگر افراد حاضر در این جلسه مشترک هماندیشی بودند.