پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

بلواسکای، هم‌زمان با تغییر لوگو، امکان مشاهده پست‌ها بدون ورود به حساب کاربری را برای کاربران فراهم کرد

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
2 دی 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بلواسکای، هم‌زمان با تغییر لوگو، امکان مشاهده پست‌ها بدون ورود به حساب کاربری را برای کاربران فراهم کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلواسکای که به‌عنوان رقیبی برای ایکس (توئیتر) شروع به فعالیت کرده بود، حال با لوگوی پروانه جدید، امکان نمایش پست‌ها برای کاربران را بدون نیاز به ورود به حساب را فراهم کرد؛ همچنین این شبکه اجتماعی به انتشار‌دهندگان اجازه می‌دهد تا پست‌ها را در وبلاگ‌ها قرار بدهند، و کاربران می‌توانند پست‌ها را در چت‌های فردی یا گروهی به اشتراک بگذارند.

برای ایجاد حساب کاربری و ارسال پست، همچنان به دعوت‌نامه نیاز است، اما کاربران می‌توانند پست‌ها را از طریق لینک بخوانند. کاربران حتی می‌توانند تنظیمات را به گونه‌ای انجام دهند که پست‌هایشان برای کاربرانی که لاگین نیستند، نمایش داده نشود. این تنظیمات تنها در وب‌سایت و اپلیکیشن رسمی بلواسکای اعمال می‌شود و این شرکت اعلام کرده است که ممکن است تردپارتی‌ها این تنظیمات را رد کرده و پست‌ها را نمایش دهند. برای افزایش حریم خصوصی، کاربران می‌توانند حساب کاربری خود را پرایوت کنند.

بلواسکای همچنین از لوگوی جدید خود رونمایی کرد.در یک پست وبلاگ، مدیرعامل شرکت، جی گریبر، لوگوی جدید این شرکت را معرفی کرد؛ که یک پروانه را به جای لوگوی عادی (آسمان آبی با ابرها) جایگزین شده است. نکته قابل توجه در چرایی این تغییر است که مدیرعامل بلو اسکای‌ دراین‌خصوص نوشت:

«از اوایل، متوجه شدیم که مردم به صورت طبیعی از ایموجی پروانه برای نشان دادن نام‌های کاربری بلواسکای خود استفاده می‌کنند. ما این موضوع را دوست داشتیم و آن را به عنوان نمادی از ماموریت‌مان برای تحول رسانه‌های اجتماعی به چیزی جدید درآوردیم.»

بلواسکای، هم‌زمان با تغییر لوگو، امکان مشاهده پست‌ها بدون ورود به حساب کاربری را برای کاربران فراهم کرد 1

امسال، بلواسکای با اپلیکیشن‌های iOS و Android خود، شروع به‌ کار کرد و به ۲ میلیون کاربر رسید. با توجه به تمرکز شبکه‌های اجتماعی دیگر، همانند تردز به پروتکل ActivityPub و اتصال آن به شبکه‌های اجتماعی دیگر، در حال حاضر بلواسکای از پروتکل AT خود استفاده می‌کند. با توجه به تغییراتی که بلواسکای در خود ایجاد کرده است، ممکن است در آینده سرورها و نمونه‌های بیشتری که با بلواسکای سازگار هستند ببینیم.

در آخر لازم به‌ذکر است که برای ایجاد حساب کاربری در بلواسکای، همچنان نیاز به دعوت‌نامه است؛ که این موضوع یکی از انتقاد‌های اساسی به این شبکه‌ اجتماعی است.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

اسمارتک