
کافه بازار از سایت بینش بازار رونمایی کرد

کافه بازار از خدمت جدید خود تحت عنوان بینش بازار رونمایی کرد. سایت بینش بازار به گفته مدیران آن بر اساس سنجههای مختلفی از جمله نصب فعال و هزینههای نصب، دادههای کاربران شکل گرفته است. در واقع این بخش، مقدار و روند تغییر سنجههای مرتبط با رفتار کاربران ایرانی در نصب و استفاده از برنامهها و بازیها بر اساس دادههای بازار را برای عموم افراد منعکس میکند.
آنها هدف از راهاندازی سایت بینش را فراهم کردن راهی روشن برای همه کسانی است که در این صنعت کار میکنند یا قصد ورود به این حوزه را دارند؛ اعلام کردهاند. مدیران کافه بازار با اشاره به این اینکه بینش حاصل سالها تجربه و تحلیل مداوم دادههای این صنعت است، انتظارات خود از راهاندازی این سایت توسعهی محصول، برنامه ریزی کمپینهای مارکتینگ را آسانتر کرده و نتایج آن را قابل پیشبینی کند. همچنین به مدیران در برنامهریزی راهبری و هدفگذاری شاخصهای کلیدی کمک کننده باشد تا سرمایهگذاران با اطمینان بیشتری به کسبوکارها سرمایه تزریق کنند. همچنین از دیگر نتایجی که مدیران کافه بازار از سایت بینش انتظار دارند، ایجاد فضای باز برای رسانهها برای نقد و آگاهی توسط دادهها است.
علیرضا اشکان، مدیر بازاریابی کافه بازار با اشاره به این موضوع که از مخاطبان اصلی سایت بینش بازار مدیران پروژه، مدیران محصول و بازاریابها هستند، گفت که توسعهدهندگان از این پس میتوانند با استفاده از این سایت، تصمیمگیریهای مناسبتری بر اساس داده، ایجاد تغییر در کسبوکار و ریسک کردن را داشته باشند. همچنین او اعلام کرد مخاطبانی که این سایت را دنبال میکنند و تسلط کافی دارند، میتوانند نقش مهمی بر تکمیل روندها و سنجهها برای داشتن یک اکوسیستم دادهمحور داشته باشند.
در بخش دیگر این مراسم آنلاین، مهدی ناصری، کارشناس تحلیل و دادههای کافه بازار درباره سایت بینش و هدف از راهاندازی آن میگوید: «از سال ۹۴ بازار دادههای واقعی استخراج شده به صورت ماهیانه یا فصلی را در قالب گزارشهای فصلی منتشر کرده است. از آنجایی که این صنعت هر روز به سرعت اعجاب انگیزی در حال پیشرفت است و بازار دسترسی به دادههای بروز و فعال دارد، تصمیم گرفتیم سایت بینش بازار را به عنوان فضایی اختصاصی و منسجم برای تحلیل دادههای این بازار بسازیم.»
بخشی از بینش به گزارشهایی اختصاص پیدا خواهد کرد که به صورت موردی و با توجه به شرایط صنعت برنامههای موبایلی، تغییرات، افت و خیز یا گزیده کردن یک موضع خاص، تدوین میشود.
ناصری در جریان رویداد آنلاین معرفی این سرویس به آمارهای جالبی از جمله 13 میلیارد رکورد داده در یک ماه، 100 میلیون تراکنش موفق در ده سال فعالیت کافه بازار اشاره کرد. به گفته ناصری دادههای کافه بازار نتیجه بررسی رفتار 41 میلیون کاربر کافه بازار است که تنها در مهر 99، کاربران بیش از 187 میلیون بار برنامه و بازی در گوشیهای موبایل خود نصب کردهاند.
عملکرد سایت بینش
ناصری در ادامه نیز عنوان کرد که در حال حاضر 30 سنجه، در 30 دسته مختلف برای 30 ماه گذشته در سایت بینشبازار در دسترس است و این سنجهها به مرور اضافه خواهند شد. سایت بینش بازار از دو بخش سنجهها و سنجههای عمومی فعالان صنعت تشکیل شده است. در این بخش ۲۵ سنجه وجود دارد و این تعداد با توجه به بازخوردها احتمال دارد افزایش پیدا کند. در بخش دسته سایت بینش بازار، علاقهمندان شاخصهای کلی متعلق به آن دسته را مشاهده میکنند. در بخش گزارشها، تاریخچهای از گزارشهایی که کافه بازار منتشر کرده وجود دارد. همچنین جدیدترینها بخشی از سایت است که خبرهای مرتبط با توسعه سایت در آنها قرار دارد. اغلب نمودارها در سایت بینش، براساس زمان و دسته قابلیت مقایسه شدن هستند.
قوانین و شرایط استفاده از بینش
کافه بازار با اشاره به این موضع که در سایت بینش و تعریف سنجهها، تجمیع و خلاصه سازی دادهها حریم خصوصی برنامهها و کاربران را رعایت میکند؛ اعلام کرد که بینش یک ابزار عمومی با دادههای بازار است و مسئولیتی در قبال تصمیمگیریها بر اساس این دادهها و پیامدهای آن ندارد. همچنین دسترسی، دانلود و به اشتراکگذاری تمامی دادهها کاملا رایگان بوده و کسب درآمد از ارائهی دادههای بینش بازار، غیرقانونی است.

مطالب پیشنهادی
