سنجاب
اخبار مصاحبه‌ها
مدیرمارکتینگ بیمه بازار در رابطه با گوریلامارکتینگ کمپین «تو اعتبار بیمه‌بازاری»:

برخلاف رقبا، می‌خواستیم مفهوم اعتبار را به سمت مشتری ببریم

پانیذ میلانی پانیذ میلانی
اسفند ۱۳, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخلاف رقبا، می‌خواستیم مفهوم اعتبار را به سمت مشتری ببریم

بیمه بازار اخیراً کمپین تبلیغاتی جدیدی را با رویکرد گوریلا مارکتینگ در مراکز خرید تهران آغاز کرده است. این کمپین با شعار «شما اعتبار بیمه‌بازاری» طراحی شده و به نظر می‌رسد که با نصب استندهای تعاملی در مراکز خرید نیایش مال و بام‌لند، تلاش کرده مفهوم اعتبار را از شرکت به سمت مشتری منتقل کند. این اقدام در تقابل با رویکرد رایج تبلیغات صنعت بیمه است که معمولاً بر تعهد شرکت‌ها به مشتریان تأکید دارند.

به نظر می‌رسد هدف اصلی بیمه بازار از اجرای این گوریلا مارکتینگ، القای این حس به مخاطب است که تک‌تک افراد، اعتبار بیمه بازار هستند و برای این پلتفرم اهمیت ویژه‌ای دارند. این نگاه، نقطه تمایز مهمی در فضای رقابتی صنعت بیمه محسوب می‌شود.

در جریان این کمپین، استندهایی ویژه در نقاط پررفت‌وآمد مرکز خرید نیایش مال و محوطه بیرونی بام‌لند نصب شده است. این استندها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی فردی روی آن‌ها قرار می‌گیرد، نوری از بالای سر او روشن شده و از او عکس گرفته می‌شود. این تعامل مستقیم با مخاطب را می‌توان نمونه‌ای از گوریلا مارکتینگ دانست که موفق شده تا حدی توجه عموم را به خود جلب می‌کند.

این گوریلا مارکتینگ در امتداد یک کمپین آفلاین و دیجیتال گسترده اجرا می‌شود که در آن، محتوای کمپین در رسانه‌های مختلفی مانند بیلبوردهای شهری، بنرهای دیجیتال در سایت‌های پرمخاطب، تبلیغات و اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی اجرا شده است.

برخلاف رقبا، می‌خواستیم مفهوم اعتبار را به سمت مشتری ببریم 1

تلاش برای اتخاذ یک استراتژی متفاوت

امیر جباری، مدیر بازاریابی بیمه بازار در گفتگو با دی‌ام برد درباره انتخاب این شیوه تبلیغاتی می‌گوید: «علت انتخاب گوریلا مارکتینگ برای اجرای کمپین این بود که اعتبار و بازار مفاهیم مرتبطی هستند. رویکردی که رقبای ما در بازار پیش گرفتند، نسبت به رویکرد ما بسیار متفاوت بود.»

برخلاف رقبا، می‌خواستیم مفهوم اعتبار را به سمت مشتری ببریم 2

جباری در ادامه به تفاوت استراتژی بیمه بازار با رقبا اشاره می‌کند: «شعار خیلی از رقبای ما از این جنس بود که «من برای تو سبیل گرو گذاشته‌ام» یا «برات گرون تموم میشه»، اما ما سعی کردیم مفهوم اعتبار را به سمت مشتری ببریم و به او این پیام را برسانیم که اگر ما خدماتی به شما ارائه می‌دهیم، منتی برای شما نداریم و به این علت نیست که ما چیزی گرو گذاشته‌ایم، بلکه این شما هستید که به ما اعتبار داده‌اید.»

مدیر بازاریابی بیمه بازار در خصوص انتخاب مکان‌های اجرای کمپین توضیح می‌دهد: «انتخاب مراکز خریدی که کمپین ما در آن اجرا شد، بر اساس سگمنت هدف بیمه بازار صورت گرفت. ما بر اساس بررسی‌ها و نظرسنجی‌هایی که از کاربران خود انجام دادیم، مراکز خریدی را انتخاب کردیم که در نزدیکی محل زندگی یا کار کاربران و مشتریان ما قرار داشت.»

 

به اشتراک بگذارید:
پانیذ میلانی
پانیذ میلانی
نظرات