پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

مدیرعامل خانومی درباره پلتفرم تبلیغاتی بیوتی ادز: هدف بیوتی‌ادز، طراحی مارکتینگ‌پلن برای برندهاست

مهدیه اسماعیلی مهدیه اسماعیلی
20 خرداد 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرعامل خانومی درباره پلتفرم تبلیغاتی بیوتی ادز: هدف بیوتی‌ادز، طراحی مارکتینگ‌پلن برای برندهاست
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیرعامل خانومی درباره بیوتی ادز، پلتفرم تبلیغاتی جدید این مجموعه گفت: «درواقع می‌توان گفت بخش کمی از مسئولیت‌های بیوتی ادز فروش مدیای داخل خانومی است و هدف اصلی آن طراحی پلن برای شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی برای فروش سریع محصولات است.»

نشست خبری خانومی به مناسبت ده‌سالگی این مجموعه و رونمایی از گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ خانومی برگزار شد. مسعود شاه‌مرادی، مدیرعامل خانومی در این مراسم ضمن رونمایی از گزارش عملکرد این مجموعه در سال ۱۴۰۲، درباره لاین‌های جدید خانومی توضیحاتی ارائه داد. بیوتی ادز یکی از لاین‌هایی است که از ابتدای امسال به خانومی اضافه شده است. لاینی که مکان تبلیغات را برای برندها و تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی فراهم می‌کند. شاه‌مرادی درباره این ظرفیت به دی‌ام برد گفت: «بیوتی ادز نسبت به سیاست‌هایی که پلتفرم‌های فروش اینترنتی ایرانی در گذشته داشتند، تفاوت‌هایی دارد. پیش از این فروشگاه‌های اینترنتی رسانه خود را در اختیار آژانس‌ها قرار می‌دادند تا آن را به فروشندگان ارائه دهد. تفاوتی که بیوتی ادز با سایر امکانات تبلیغاتی دارد این است که ما داده‌هایی به غیر از رسانه خودمان (که البته این داده‌ها به اندازه رسانه داخل خانومی ارزشمند است.) را در اختیار داریم. داده‌هایی که نیازهای مصرف‌کننده به علاوه داده‌هایی درباره عملکرد رسانه‌های بیرونی هستند. این داده‌ها باعث می‌شوند که ما بتوانیم برای بازاریابی برندها و تولیدکننده‌ها برنامه‌ریزی کنیم. این متفاوت از این است که بگوییم تنها رسانه خودمان را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهیم.»

هدف اصلی طراحی مارکتینگ‌پلن برای برندها است

مدیرعامل خانومی درباره امکاناتی که بیوتی ادز به فروشنگان ارائه می‌دهد، توضیح داد: «درواقع می‌توان گفت بخش کمی از مسئولیت‌های بیوتی ادز فروش مدیای داخل خانومی است و هدف اصلی آن طراحی پلن برای شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی برای فروش سریع محصولات است.»

به گفته شاه‌مرادی خانومی با همکاری آژانس‌های تبلیغاتی این کار را انجام می‌دهد و خودش کار رسانه‌داری نمی‌کند. رسانه‌هایش را نیز از آژانس‌های تبلیغاتی مطرح در کشور می‌گیرد و برنامه‌ای هم برای رسانه‌داری و توسعه پلتفرم ندارد.

مدیرعامل خانومی درباره پلتفرم تبلیغاتی بیوتی ادز: هدف بیوتی‌ادز، طراحی مارکتینگ‌پلن برای برندهاست 1

او همچنین بیان کرد که بیوتی ادز پلتفرمی برای اداره کمپین‌ها است که هم ظرفیت فضای خانومی و هم ظرفیت سایر پلتفرم‌ها در آن قرار دارد.

مدیرعامل خانومی با اشاره به اینکه بیوتی ادز حلقه‌ مفقوده زنجیره تامین و تقاضای خود تولیدکنندگان بود، گفت: «ما این ظرفیت را ایجا کردیم و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت. ما همچنین در بیوتی ادز ظرفیت جدیدی نیز ایجاد کردیم تا به برندهای تازه‌وارد کمک کنیم تا به وسیله رسانه‌های ارزان‌تر خودشان را رشد دهند. پیش‌بینی ما این است که حداقل امسال به ۲۰ برند کوچک کمک کنیم تا توسعه پیدا کنند.»

رشد هزار درصدی اینفلوئنسرمارکتینگ

شاه‌مرادی در ادامه درباره تاثیرات اینفلوئنسرمارکتینگ نیز توضیحاتی ارائه داد. او توضیح داد: «نمی‌توان گفت چون تبلیغات اینستاگرامی نداریم، اینفلوئنسرمارکتینگ در ایران گران است. ترندها نشان می‌دهد اینفلوئنسرمارکتینگ به سرعت گران شد و رفتارش نیز تغییر یافت. نقشی که اینفلوئنسرمارکتینگ در افزایش فروش محصولات دارد مهم است. چراکه از اواخر ۱۴۰۱ به بعد اینفلوئنسرها خودشان به یک مدیا تبدیل شدند. یعنی به جایی رسیدند که مخاطب می‌دانست درحال تماشای تبلیغات است اما این تبلیغات تعاملی است و نوعی تجربه مصرف را در اختیار او می‌گذارد.»

به گفته شاه‌مرادی، اگر خانومی در کمپین‌هایش تجربه مصرف را به اینفلوئنسرمارکتینگ اضافه نمی‌کرد، هیچ‌گاه نمی‌توانست کمپین موفقی داشته باشد. نرخ تبدیل به خرید تبلیغات مستقیم اینفلوئنسرمارکتینگ در ایران نیز رشدی هزار درصدی داشته است.

 

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مهدیه اسماعیلی
مهدیه اسماعیلی
نظرات

اشاره