پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
13 شهریور 1402
زمان مطالعه: 12 دقیقه
گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل
زمان مطالعه: 10 دقیقه

استارت‌آپ‌های خلاق از ساختار و فرایندهایی برخوردارند که بستر خلاقیت و نوآوری مستمر را فراهم می‌آورد. این استارت‌آپ‌ها، تعاملات مستحکم و پایداری را با محیط بیرونی خود برقرار کرده و آنها را حفظ و تقویت می کنند. آنها از طریق این تعاملات قادرند نیازهای بازار را به سرعت و به شیوه‌ای کارآمد شناسایی و تأمین کنند. در این میان، استارت‌آپ‌های خوراکی‌محور همواره توجه ویژه‌ای به خلاقیت داشته‌اند. اولین رویداد حضوری بارجیل به نام «شیرینی‌پزون»‌ نمونه‌ای از این خلاقیت‌ها در فضای استارت‌آپی است.

پس از بررسی‌های ایده‌های مختلف توسط تیم حرفه‌ای بارجیل، رویداد شیرینی پزون در تاریخ ۱۶ و ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ همراه با گل و شیرینی و لبخند برگزار شد. در این رویداد، بیش از ۲۰۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و در نهایت ۱۰۰۰ نفر بازدیدکننده مشتاق شرکت داشتند. پذیرایی اصلی این رویداد، همان‌طور که از نامش پیداست، شیرینی‌های خوشمزه تهیه شده از مواد اولیه باکیفیت بارجیل و دست‌های هنرمند شیرینی‌پزهای ماهر بود. اگر شما هم جزو افرادی بودید که دوست داشتید در این رویداد ثبت‌نام کنید و نتوانستید، در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه در این دو روز و روزهای قبل آن رخ داده را با هم مرور کنیم.

سرآغاز داستان…

امروزه یکی از راه‌های معرفی برندها، برگزاری رویداد یا همان ایونت مارکتینگ است. در این رویدادها، تیم خلاقیت برند تمام تلاش خود را می‌کند تا به بهترین شکل ممکن، کسب‌وکار را معرفی کند و خاطره‌ای خوش در ذهن بازدیدکنندگان بر جا بگذارد. بارجیل، اولین رویداد طعم سالم خود را در نیمه مرداد سال ۱۴۰۲ همزمان با پنجمین سالگرد تولدش برگزار کرد.

اولین گام برای شروع برنامه‌ریزی، بررسی ایده‌ها بود. پس از انتخاب نام رویداد، روند کار و مکان برگزاری مشخص شده و بالاخره شیرینی‌پزون متولد شد. برای شروع کار لازم بود که تیم بارجیل برای تعدادی از بهترین شیرینی‌پزهای اینستاگرام دعوتنامه همکاری ارسال کند. در این دعوتنامه، هدف از این ایونت و حمایت‌ از شیرینی‌پزها، شفاف‌سازی شد.

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 1

بارجیل تلاش کرده بود که علاوه بر معرفی محصولاتش که در پخت کیک و شیرینی مصرف می‌شوند، شیرینی‌پزها را ترغیب به شرکت در این رویداد کند. دستورالعمل‌هایی که طی سه مرحله برای آن‌ها ارسال شد، نقش مهمی در شرکت کردن آنها در رویداد داشت. در نهایت، شیرینی‌پزهایی که تصمیم به شرکت در این رویداد گرفتند، دستور پخت شیرینی مورد نظر و لیست محصولات مورد نیازشان را برای تیم بارجیل ارسال کردند. قرار بر این شد که در زمان پخت شیرینی‌ها، از مراحل کار فیلمی تهیه شده و ارسال شود. بارجیل محصولاتی که شیرینی‌پزها نیاز داشتند را به طور رایگان برایشان ارسال کرد.

در مرحله بعدی، شیرینی‌پزها برای پذیرایی روز مراسم، محصولات خود را آماده کردند. بنابراین برای دومین بار محصولات بارجیل برای هنرمندان شیرینی‌پز ارسال شد. همان‌طور که می‌دانید، برگزاری ایونت چالش‌های خاص خود را دارد. به همین دلیل تمام دست اندرکاران بارجیل، از دو ماه قبل در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی موارد مورد نیاز بودند.

بارجیل کدام شیرینی‌ها را انتخاب کرد؟

بارجیل برای آن‌که بتواند به اهداف خود از برگزاری رویداد شیرینی‌پزون برسد، ویژگی‌های خاصی را برای شیرینی‌ها در نظر گرفت. مهم‌ترین ویژگی، سالم بودن و تناسب با ذائقه طیف گسترده‌ای از مخاطبین بود. در واقع، اجرای شعار بارجیل یعنی «طعم سالم، زندگی سالم» در این رویداد در اولویت قرار داشت. از دیگر ویژگی‌های شیرینی‌های این رویداد، خشک بودن و قابلیت نگهداری تا ۱۵ روز بود. در انتخاب نوع شیرینی‌ها، تلاش بر این شد که دو یا چند مورد از محصولات بارجیل در دستور پخت وجود داشته باشد. 

و بالاخره اصل ماجرا…

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 2

پس از برنامه‌ریزی و تلاش‌های فراوان تیم توسعه بارجیل، بالاخره روز موعود فرا رسید و رویداد شیرینی‌پزون برگزار شد. همه شیرینی‌پزها بدون دریافت هیچ هزینه‌ای در این رویداد شرکت کردند. محل برگزاری این رویداد، فضای گرم و صمیمی کافه دژن بود. در این روز، شیرینی‌پزها محصولاتی را که با هنر و شوق فراوان تهیه کرده بودند، برای تست به همراه آوردند تا از بازدیدکنندگان پذیرایی کنند. نحوه امتیازدهی به این صورت بود که هر بازدیدکننده با استفاده از QR Code طراحی شده، به صفحه فرود امتیازدهی مراجعه کرده و رأی خود را ثبت می‌کرد.

در این دو روز در کنار شیرینی‌های خوشمزه، با چای و قهوه بی‌نظیر کافه دژن از مهمانان پذیرایی شد. همان‌طور که گفتیم، در دستور پخت شیرینی‌ها حتما باید از محصولات بارجیل استفاده می‌شد. اما تنوع شیرین‌ها باورنکردنی بود! گرانولا بار،حلوا بوتیکی، کوکی جو بری و جو گردو، شیرینی مینیاتوری، کوکی صبحانه سلامت، شیرینی اسکار گردویی، انواع اسلایس، شیرینی ملکه بادام، کوکی لاهیجان، سبله فندق و شکلات، انواع بیسکاتی، انواع کوکی‌های رژیمی، شیرینی فندق و گردو، شیرینی بادام‌زمینی، کوکی هل و چای و انواع دیگری از شیرینی در این رویداد مورد استقبال قرار گرفتند. نکته مثبت دیگری که در مورد تنوع شیرینی‌ها وجود داشت این بود که تست کردن بعضی از شیرینی‌ها برای بیماران مبتلا به دیابت نیز ممکن بود.

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 3

افرادی که در این رویداد شرکت کردند بیش از 1000 نفر در رده‌های سنی گوناگون بودند: از مقامات فرهنگی، هنری و خبرنگاران گرفته تا خانواده‌ها و دوستداران صنعت غذا و شیرینی. در میان شرکت‌کنندگان، حضور مهران رنجبر، بازیگر سرشناس کشور و مهیار علیزاده (آهنگساز) نیز مایه افتخار بارجیل بود که با استقبال گرم سایر شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان روبرو شد.

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 4

مهران رنجبر

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 5

حامیان بارجیل در رویداد شیرینی‌پزون

حمایت بی‌دریغ دوستان و حامیان بارجیل به این برند کمک کرد تا بتواند این رویداد را باشکوه برگزار کند. به همین دلیل خالی از لطف نیست که با همراهان و حامیان بارجیل بیشتر آشنا شویم:

کافه دژن

یکی از مهم‌ترین نکات برای برگزاری رویداد، انتخاب فضای مناسب است. کافه دژن انتخاب بارجیل بود؛ چرا که محیط گرم و صمیمی آن، با اهداف بارجیل در یک راستا قرار داشت. کمک‌های بی‌دریغ تیم حرفه‌ای دژن و لبخند و آرامش آقای علیرضا لاجورد (مدیریت کافه) در تک تک مراحل برگزاری مراسم، مایه دلگرمی بارجیل بود.

الانزا

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 6

با بررسی و آنالیز فرم ثبت‌نام رویداد توسط تیم بارجیل، این آمار به دست آمد که ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان رویداد شیرین پزون، خانم‌ها هستند. از آنجایی که یکی از علاقه‌مندی‌های بانوان، لوازم آرایشی و بهداشتی است، بارجیل تلاش کرد تا از حمایت الانزا بهره‌مند شود. الانزا فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی است که از سال ۱۳۹۸ تا به امروز فعالیت می‌کند. یکی از هدایای بارجیل به شرکت کنندگان این رویداد، اعتبار خرید از الانزا بود که لبخند را به لب مهمانان، به ویژه خانم‌ها آورد.

فودکس ایران

یکی دیگر از حامیان رویداد شیرینی‌پزون، مجموعه فودکس بود. هدف این مجموعه آگاه کردن جامعه نسبت به فرهنگ غذایی صحیح است. به همین دلیل تلاش می‌کند تا برندهای شایسته این عرصه را حمایت و معرفی کند. احسان الله‌وردی، مدیر اجرایی فودکس با حضور در این رویداد، حمایت خود را از بارجیل به عنوان یک برند معتبر در عرصه مواد غذایی اعلام کرد.

رنگین کالا

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 7

انتخاب ظروف زیبا، شیک و کاربردی برای رویدادی که به خوراکی مربوط است، اهمیت زیادی دارد. تیم بارجیل، سعی کرد بهترین ظروف را برای پذیرایی شیرینی‌های خود انتخاب کند و در این زمینه، از حمایت رنگین کالا بهره برد. این مجموعه در زمینه فروش لوازم سرو و پذیرایی تخصص دارد.

گلدونی

تصور کنید که صرف شیرینی و قهوه در کافه‌ای دنج در یک عصر تابستانی چقدر می‌تواند دلچسب باشد. مخصوصاً اینکه در چیدمان فضا از گل‌ها و گلدان‌های زیبا استفاده شده باشد. گلدونی به بارجیل کمک کرد تا به بهترین شکل و آن‌گونه که شایسته مهمانان بود، از آن‌ها پذیرایی کند. گلدونی در زمینه فروش انواع بطری، گلدان‌های شیشه‌ای رنگی، چوبی و انواع گلدان‌های مدرن فعالیت می‌کند.

آنچه بارجیل از این رویداد به دست آورد

حمایت از کسب‌وکارهای کوچک اینستاگرامی در راستای ارزش‌های کلیدی بارجیل است. ارزش‌های کلیدی برند بارجیل به عنوان یک استارتاپ عبارت‌اند از: اخلاق محوری (احترام، راستگویی، انسانیت)، خلاقیت و نوآوری، سلامت‌محوری، رشد فردی و بهبود فضای کار و برابری در دسترسی.

بدون شک، چشم‌اندازی که بارجیل از برگزاری این مراسم در نظر دارد، تنها به روزهای رویداد ختم نمی‌شود و قرار است اتفاقات بیشتری در انتظار دوستداران بارجیل باشد؛ از جمله، همکاری دو طرفه بین بارجیل و شیرینی‌پزهای هنرمند. از دیگر دستاوردهای مجموعه بارجیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش آگاهی عمومی از برند: این رویداد کمک کرد تا افراد بیشتری بارجیل را بشناسند و از محصولات و خدمات آن آگاه شوند.
  • معرفی ظرفیت‌های گوناگون محصولات بارجیل: برخلاف تصور عموم، آجیل و مغزها تنها به عنوان میان وعده کاربرد ندارند. بلکه می‌توان از آن‌ها در تهیه دسر، شیرینی و کیک نیز استفاده کرد و این رویداد استفاده خلاقانه از محصولات بارجیل را به صورت تمام و کمال نشان داد.
  • ارتباط با متخصصین حوزه شیرینی‌پزی: ایجاد رابطه بلندمدت با اینفلوئنسرهای حوزه شیرینی‌پزی، یکی دیگر از دستاوردهای مهم این رویداد بود. 
  • تولید محتوای مفید برای مجله بارجیل: از آنجایی که شیرینی‌پزها پیش از رویداد، از فرایند شیرینی‌پزی فیلمبرداری کرده و متن دستور تهیه شیرینی‌ها را به دست تیم بارجیل رساندند، محتوای با کیفیت تولید شده توسط افراد متخصص از دستاوردهای این رویداد بود.
  • شبکه‌سازی ارزشمند: رویداد شیرینی‌پزون باعث شد تا بارجیل بتواند با افراد فعال و متخصص در حوزه غذا و شیرینی ارتباط برقرار کند و این می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای برای بارجیل باشد.

آنچه شیرینی‌پزها از این رویداد به دست آوردند 

شرکت در رویداد شیرینی پزون برای هنرمندان شیرینی‌پز نیز خالی از لطف نبود و دستاوردهای ارزشمندی برای آن‌ها داشت که در ادامه به چند مورد از این دستاوردها اشاره می‌کنیم:

  • معرفی برند شخصی و جذب مشتری: در بازار پر از رقابت اینستاگرام، شرکت در رویداد می‌تواند به صاحبین کسب‌و‌کار کمک کند تا محصولاتشان را به افراد بیشتری معرفی کنند. شیرینی‌پزهای این رویداد نیز از این فرصت بی‌نصیب نماندند.
  •   انتشار محتوا در مجله بارجیل با نام شیرینی‌پز: فیلم و دستور تهیه شیرینی‌ها با نام خود شیرینی‌پزها در مجله بارجیل که ماهانه بیش از ۱۰۰۰ بازدید دارد، منتشر می‌شود.
  •   فرصت همکاری با بارجیل: شیرینی‌پزهایی که توانستند بیشترین امتیاز را به دست آورند، فرصت همکاری بلندمدت با بارجیل برای فروش محصولاتشان را خواهند داشت. محصولات آن‌ها در سایت بارجیل و اسنپ‌فود این فروشگاه (به عنوان برترین فروشگاه اینترنتی از نظر کاربران) عرضه می‌شوند. 

دستاوردهای کافه دژن از همکاری با بارجیل

همان‌طور که گفتیم، کافه دژن به عنوان فضای برگزاری رویداد، در نظر گرفته شد. این کافه نیز دستاوردهای ارزشمندی از همکاری در این رویداد داشت که عبارتند از:

  • افزایش مشتریان کافه به واسطه حضور شرکت‌کنندگان در رویداد
  • معرفی کافه دژن به عنوان محل برگزاری رویداد در شبکه‌های اجتماعی مختلف
  •   آشنایی با شیرینی‌پزهای بااستعداد و ماهر برای اضافه کردن شیرینی‌های جدید و خوشمزه به منو

اختتامیه شیرینی پزون و تولد بارجیل

پس از برگزاری رویداد شیرینی پزون در ۱۶ و ۱۷ مرداد، اختتامیه این رویداد در روز ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ همزمان با تولد ۵ سالگی بارجیل برگزار شد. فعالان عرصه دیجیتال مارکتینگ، مدیران کسب و کار، افراد شاغل در زمینه استارتاپ و هنرمندانی چون ناصر سجادی حسینی ازجمله مدعوین به این جشن تولد بودند. البته شیرینی‌پزهایی که در برگزاری رویداد حضور داشتند نیز به این جشن دعوت شدند.

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 8

ناصر سجادی حسینی

در این روز و به مناسبت تولد بارجیل، داستان به وجود آمدن بارجیل، چالش‌هایی که در روند شروع کار وجود داشت و هر آنچه که بارجیل را به یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های حوزه مواد غذایی تبدیل کرده، مطرح شد. علاوه بر این، شیرینی‌پزها نیز درمورد تجربه همکاری خود با بارجیل صحبت کردند. همه‌ شیرینی‌پزها در مورد کیفیت محصولات بارجیل اتفاق نظر داشتند و این مُهر تاییدی بر آینده درخشان این تیم پرتلاش است.

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 9

بارجیل چگونه بارجیل شد؟

تولد فروشگاه آنلاین بارجیل به حوالی سال ۹۷ برمی‌گردد اما تجربه این برند در ارتباط با محصولات خوراکی‌محور سالم به سال‌ها قبل از آن. بارجیل در ابتدای مسیر خود، تمرکزش را به طور خاص روی فروش آنلاین آجیل و خشکبار گذاشته و اکنون با اضافه کردن محصولات جدید سعی در پوشش گستره وسیعی از محصولات خوراکی محور سالم را دارد. تلاش بارجیل، عرضه محصولاتی با کیفیت بالا و تجربه خریدی منحصر به فرد زیر سایه بسته‌بندی‌هایی مدرن و کاربردی است. 

مسئول توسعه و بهبود فرآیندهای عملیات و محصول (آقای محمد واعظی فرد) و مسئول توسعه کسب و کار بارجیل (آقای علی واعظی فرد) در سخنرانی‌های خود به موضوعات جالبی پرداختند:

فروشگاه نه، حال خوب!

هدف اصلی بارجیل انتقال حس خوب به مشتریان است. این حس خوب با نظارت بر کیفیت محصول و توجه به استانداردها میسر شده است. حس سورپرایز، هیجان و حال خوب برای تیم بارجیل خیلی مهم است. 

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 10

مسیر رشد بارجیل 

مسیر پیشرفت بارجیل از یک تیم دو نفره به مجموعه‌‌ای بزرگ با چندین شعبه و دفتر پخش،  با تلاش‌های شبانه‌روزی مسعود نادرزاده، مدیر عملیات این مجموعه حاصل شده است.

از مزرعه تا میز مشتری

چالش‌های بارجیل در فروش اینستاگرامی، این کسب‌وکار را به سمت فروش از طریق وب‌سایت barjil.com سوق داد. موضوع تأمین نیز از دیگر چالش‌های این برند بود که با تقویت زنجیره تأمین و پیروی از رویکرد «از مزرعه تا میز مشتری» برطرف شد.

بسته‌بندی‌های بی‌نظیر

 مخاطبین و مشتریان، بارجیل را به خوراکی‌های سالم در بسته‌بندی‌های باکیفیت می‌شناسند و همین موضوع به منزله امضای کار تیم بارجیل و USP این برند است.

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 11

‌‌B2C یا ‌B2B؟ مسأله این است!

پاسخ بارجیل به این سؤال این است: هر دو! در مرحله‌ای از مسیر پیشرفت، بارجیل تصمیم گرفت علاوه بر B2C از B2B یا همان استراتژی بازاریابی سازمانی نیز بهره‌مند شود. به همین دلیل بارجیل با مجموعه‌ها و استارتاپ‌های زیادی مانند دیوار، فن آوا، والکس، همکاران‌ سیستم، بانک سامان، فلایتیو، ورزش سه، مایکت، سابیر بین‌الملل، مایکت و … همکاری می‌کند.

تنوع محصولات در عین کیفیت

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 12

 در شروع کار، محصولاتی مانند تنقلات، آجیل و خشکبار توسط بارجیل عرضه می‌شد. اما این برند قصد دارد محصولات خود را متنوع‌تر کرده و با اضافه کردن محصولاتی مثل قهوه و دمنوش، راه خود را برای تنوع محصولات بیشتر باز کرد. رویداد شیرینی‌پزون نیز با هدف افزودن شیرینی به خط فروش بارجیل برگزار شد.

 و در پایان…

در رویداد شیرینی پزون آنچه که بیش از همه چیز برای مجموعه بارجیل اهمیت داشت، چشیدن طعم شیرین همکاری با اعضای کسب‌و‌کارهای مختلف بود. در این رویداد و جشن اختتامیه آن، اعضای تیم بارجیل توانستند به خوبی از تجربیات استارتاپ‌های موفق بهره‌مند شوند. بارجیل در پنجمین تولد خود هدیه‌ای ارزشمند از همکارانش دریافت کرد و آن چیزی نبود جز تبادل تجربیات شیرین، خلاقانه و واقع‌بینانه.

گزارش مارکتینگ اولین رویداد حضوری بارجیل | ماجرای شیرینی‌‌پزون بارجیل 13

در حال حاضر بارجیل تلاش می‌کند به مناسبت‌های مختلف رویدادهای گوناگون برگزار کند تا بتواند دستاوردهای بیشتری در این عرصه کسب کند. همچنین همکاری با سایر برندها و مجموعه‌ها در برگزاری رویدادهای مختلف نیز از دیگر اهداف این برند است. برای برگزاری رویداد مشترک با بارجیل می‌توانید با این شماره تماس بگیرید: 02191300576

 منبع خبر: بارجیل

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک