پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

«Google Bard» آپدیت شد؛ یکپارچه‌سازی با جیمیل و درایو، با هدف شخصی‌سازی کردن نتایج

رویا عزیزی رویا عزیزی
29 شهریور 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
«Google Bard» آپدیت شد؛ یکپارچه‌سازی با جیمیل و درایو، با هدف شخصی‌سازی کردن نتایج
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بارد، چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاصی گوگل از نسخه به‌روز رسانی شده خود رونمایی کرد. یکی از افزونه‌های بارد که در این نسخه به آن اضافه شده، پاسخ‌دهی به سوالات کاربران با توجه به نیاز آن‌ها است که به صورت شخصی‌سازی شده تنظیم می‌شوند.

چت‌بات اختصاصی گوگل که بارد نامیده می‌شود، مسیر تازه‌ای در جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها در پیش گرفته است. بنا به گزارش خبرنامه Google bard دسترسی این چت‌بات دیگر به اطلاعات درون وب محدود نخواهد بود و از این پس می‌تواند اطلاعات کاربران در ابزارها و اپلیکیشن‌های گوگل را هم اسکن کند. همچنین در افزونه‌ای که این چت‌بات ارائه داده است، اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن هستند به وسیله داده‌هایی که گوگل از هر کاربر در اختیار دارد، به صورت شخصی‌سازی شده ارائه خواهد شد. 

افزونه جدید بارد

افزونه گوگل، پاسخ‌ها را شخصی‌سازی می‌کند

افزونه جدید بارد که به زبان انگلیسی فعال است، اطلاعات موجود در فضای اینترنت را با داده‌هایی که از کاربران دارد ترکیب می‌کند. این افزونه، اپلیکیشن‌های گوگل را در یک نقطه بهم متصل می‌کند و با توجه به آنچه از او خواسته‌شده است، پاسخ‌های ترکیبی و شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه می‌دهد.

بارد در این افزونه با اسکن اطلاعات موجود در اپلیکشن‌های گوگل مانند youtub, drive، gmail و map می‌تواند با توجه به سوالی که از او پرسیده شده پاسخ‌های دقیق و شخصی‌تری بدهد. البته این دسترسی مشروط به اجازه کاربران است؛ همچنین هوش مصنوعی اجازه ندارد این دسترسی را در اختیار انسان‌ها قرار دهد و یا با هدف تبلیغات از آن‌ها استفاده کند.

امکانات افزونه بارد

همچنین بخوانید: گوگل دیسکاور چیست؟ | نحوه حضور در گوگل دیسکاور

امکان بررسی صحت پاسخ‌ها، درون چت‌بات

بارد با مجهز شدن به نرم‌افزارها و خدمات گوگل، پاسخ‌های دقیق و مفیدتری به کاربران ارائه می‌دهد. در این نسخه همچنین نتیجه جست‌وجوهای گوگل توسط گوگل بارد دوباره بررسی می‌شوند. 

تا پیش از این با امکان «Google it» در بارد، نتایج جست‌وجوها بررسی می‌شدند؛ اما حالا به صورت خودکار پاسخ‌های بارد، دوباره بررسی می‌شوند. به این صورت که خود چت‌بات نتایج جست‌وجو را برای کاربران نمایش می‌دهد که صحت پاسخ ‌های ارائه شده را بسنجد. در پاسخ ارائه شده کلمات هایلایت شده، اگر به رنگ سبز باشند تاییدشده هستند و اگر نارنجی باشند صحت آن تایید نمی‌شود.

امکان بررسی دوباره در افزونه بارد

اتفاق دیگری که در این افزونه رخ داد این است که هوش مصنوعی قابلیت به اشتراک‌گذاری چت‌ها از طریق لینک‌دهی را به کاربران می‌دهد. به این ترتیب شما به واسطه لینکی که به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌توانید دیگران را وارد مکالمات خود کنید یا وارد مکالمه یک کاربر دیگر شده و سوالاتی تازه بپرسید.

معرفی یک هوش مصنوعی «بی‌طرف»

در مدل زبانی PaLM 2 این هوش مصنوعی به صورت چند زبانه بهبود یافته است. این مدل زبانی اصلی‌ترین تمایز خود را به عنوان یک هوش مصنوعی، داشتن ویژگی مسئولیت‌پذیری معرفی می‌کند. در این مدل زبانی تلاش شده است که خروجی‌ها عاری از هرگونه سوگیری، نگاه عقیدتی، توهین و تهدید باشند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
رویا عزیزی
رویا عزیزی
خبرنگارم و کلمه‌ها راه را نشانم می‌دهند.
نظرات