۱۴ بانک در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۲.۸ هزار میلیارد تومان خرج تبلیغات کردند
در سال ۱۴۰۲، ۱۴ بانک کشور مجموعاً ۲/۸ هزار میلیارد تومان صرف تبلیغات کردهاند که نسبت به سال قبل، ۸۳ درصد افزایش داشته است. این هزینهها عمدتاً در تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای محیطی متمرکز بوده است.
به گزارش دیام برد به نقل از سیاست روز در سال ۱۴۰۲، صورتهای مالی ۱۴ بانک کشور نشان میدهد که این ۱۴ بانک مجموعاً ۲/۸ هزار میلیارد تومان برای تبلیغات هزینه کردهاند که این مبلغ در مقایسه با سال گذشته ۸۳ درصد رشد داشته است. بخش عمدهای از این بودجه به تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای محیطی اختصاص یافته است. بانک شهر با صرف ۵۷۱ میلیارد تومان، رتبه نخست را در هزینهکرد تبلیغاتی به خود اختصاص داده و بانکهای ملت و سامان با ارقام ۴۵۳و ۴۰۱ میلیارد تومان در رتبههای بعدی قرار دارند.
اما با وجود این هزینههای چشمگیر، در شرایطی که بانکها به دلیل قوانین و مقررات خاص فعالیت و محصولات خود را ارائه میکنند و تقریباً برای همه مردم شناختهشده هستند، این حجم از هزینهکرد تبلیغاتی تا چه اندازه منطقی و موجه است؟