پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

عضو هیئت مدیره بانی‌مد: «فروش کالای دیجیتال» در راستای هدف تبدیل شدن به یک مرکز خرید جامع آنلاین است

مرجان عبدی مرجان عبدی
26 بهمن 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عضو هیئت مدیره بانی‌مد: «فروش کالای دیجیتال» در راستای هدف تبدیل شدن به یک مرکز خرید جامع آنلاین است
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بانی ‌مد پس از حضور تأثیرگذار به عنوان یک فروشگاه اینترنتی در حوزه پوشاک، اکسسوری، لوازم آرایشی و بهداشتی، در اقدام جدید خود، وارد حوزه فروش کالای دیجیتال شده است. در این خصوص با یکی از اعضای هیئت مدیره این مجموعه گفتگو کردیم و ایشان از اهمیت انتخاب فروشنده‌ها برای ورود به این بازارگاه گفت و اعلام نمود جامعه هدف مشتریان این درگاه با رقبای خود متفاوت است.

«مهران بخار»، عضو هیئت مدیره بانی مد، در پاسخ به این سوال که چرا بانی ‌مد تصمیم گرفت وارد فروش کالای دیجیتال شود گفت: «در واقع موضوع دسته‌بندی دیجیتال در مسیر توسعه بانی ‌مد قرار دارد و هدف بانی‌ مد نیز تبدیل شدن به یک مرکز خرید جامع آنلاین است. ما در دسته‌بندی پوشاک بسیار شناخته‌شده هستیم و در فروش باقی محصولات هم در مسیر توسعه قرار داریم. همچنین به بعضی از دسته‌بندی‌ها هم مثل کالاهای دیجیتال، کالاهای مربوط به خانه مثل مبلمان، لوازم برقی آشپزخانه درحال ورود هستیم.»

او ادامه داد: بانی ‌مد تصمیم دارد که به هر موضوعی که مربوط به سبک زندگی می‌شود، ورود پیدا کند. موضوع سلامت و زیبایی شامل لوازم آرایشی و کالای خواب هم از جمله دسته‌بندی‌هایی است که در حال تقویت آن هستیم.

جامعه هدف بانی‌مد و رقابت با دیجی‌کالا

بخار درباره چالش‌هایی که در مسیر ورود این سرویس پیش روی آن‌ها قرار داشت، به دی‌ام برد گفت:‌ «در واقع یکی از بزرگترین چالش‌های ما در مسیر، بحث نگه داشتن سطح کیفی ارائه خدمات بانی مد بوده است و این موضوعی است که ما روی آن بسیار تمرکز کردیم و تلاش ما این بود که کیفیت را حفظ کنیم».

عضو هیئت مدیره بانی‌مد: «فروش کالای دیجیتال» در راستای هدف تبدیل شدن به یک مرکز خرید جامع آنلاین است 1

او در ادامه صحبت خود در خصوص چالش‌های بانی ‌مد در این حوزه و جهت اثبات سطح کیفی فروشندگان این پلتفرم،‌ اظهار کرد: «تصور ما این بود که با ورود به بازارگاه، سطح کیفی خدمات با افت مواجه شود و به همین دلیل، رویکرد ما این بود که فقط به‌سراغ فروشنده‌های شخصی رفتیم که بتوانند در بانی مد فروشنده باشند. به‌طور کلی، هرکسی نمی‌تواند در بانی مد فروشنده شود؛ کسی که قرار است در بانی مد محصولات خود را به فروش بگذارد، باید سابقه درخشانی در بازار داشته باشد».

عضو هیئت مدیره بانی مد درباره کیفیت سیستم لجستیکی این مجموعه گفت:‌ «در واقع سرویس لجستیکی بانی ‌مد، از بهترین سرویس‌های لجستیکی موجود در ایران است که ارائه خدمات بسیار با کیفیت و به موقعی دارد. یکی از موضوعات بسیار مهم برای ما حفظ و نگهداری این سیستم در طول این سال‌ها بوده است».

عضو هیئت مدیره بانی‌مد: «فروش کالای دیجیتال» در راستای هدف تبدیل شدن به یک مرکز خرید جامع آنلاین است 2

بخار درباره برنامه‌هایی که برای تبلیغ این سرویس دارند، گفت:‌ «تمرکز فعلی ما افزایش منابع فروش و تنوع محصولات است و شاید برنامه خاصی برای پروموشن‌ها نداشته باشیم و صرفاً پروموشن‌هایی که از سمت خود فروشنده‌ها تنظیم می‌شوند را ارائه می‌دهیم اما حتما از سال آینده، برنامه‌های خوبی را انجام خواهیم کرد.»

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد بانی ‌مد مسیر متفاوتی را از دیجی‌کالا طی کرده است، بخار درباره چگونگی رقابت توضیح داد و اعلام کرد که مسیر متفاوتی در پیش گرفته‌اند. او در این باره گفت: «در واقع موضوع رقابت در اینجا مطرح نیست و بانی ‌مد و دیجی‌کالا با هم کاملا متفاوت‌ هستند. بانی ‌مد قرار است که فروشنده‌ها را به صورت گزینش شده انتخاب کند و جامعه هدف مشتریانش بسیار متفاوت است. ما یک جامعه خاص از مشتریان را هدف قرار داده‌ایم و در واقع مشتریان بانی‌ مد، جامعه متفاوت‌تری را نسبت به بقیه بازار در برمی‌گیرند».

ترس از شکست یا عبور از از آن؟

 باتوجه به اینکه فروشگاه‌های آنلاین حوزه پوشاک مثل بامیلو  و شیکسون در ایران با شکست مواجه شدند، بخار برای رفع این فرضیه که بانی ‌مد از ترس شکست وارد این حوزه شده است توضیح داد: «در واقع ما به پشتوانه قدرتی که در حوزه آنلاین و آفلاین در صنعت پوشاک داشتیم و توانستیم رتبه یک بازار را بگیریم و خودمان را در این جایگاه تثبیت کنیم. بعلاوه هم اکنون در حال ورود به حوزه‌های دیگری هستیم. تفاوت ما با بقیه در این است که از سخت‌ترین بخش موضوع شروع کردیم و در آن موفق شدیم و حال در حال ورود به دسته‌بندی‌های جدید هستیم و همچنان قوی‌ترین بخش ما پوشاک خواهد بود».

عضو هیئت مدیره بانی‌مد: «فروش کالای دیجیتال» در راستای هدف تبدیل شدن به یک مرکز خرید جامع آنلاین است 3

او درباره برنامه‌های آینده بانی‌ مد در این زمینه و راهکارهای مقابله با چالش‌های پیش‌رو مجموعه گفت: «برنامه‌ ما این است که به صورت بازارگاه وارد بازار شویم و تأمین‌کنندگان را با حساسیت بالا انتخاب می‌کنیم. باید خودشان نماینده اصلی و واردکننده یا فروشنده‌هایی با اعتبار بالا در بازار باشند».

او به صحبت‌های خود اضافه کرد: «در واقع ما فروشنده‌هایی را به مرکز خرید وارد می‌کنیم که سطح کیفی خوبی در ارائه خدمات داشته باشند و بتوانند در مرکز خرید بانی ‌مد فروشگاه آنلاین با کیفیتی افتتاح کنند».

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک