بیانیه پیامرسان «بله» در مورد دسترسی به گفتوگوهای خصوصی کاربران این پلتفرم
یکی از کاربران توییتر، به تازگی تصویری را منتشر و اعلام کرده که این تصویر متعلق به مانیتور یکی از کارمندان پیامرسان «بله» است. براساس گفتههای این کاربر، کارمندان «بله» به پیامهایی که کاربران این پیامرسان ایرانی به یکدیگر میدهند، دسترسی دارند. پیامرسان بله در واکنش به این موضوع، بیانیهای را صادر کردهاست.
براساس این بیانیه، پیامرسان بله از الگوریتمهای خودکار برای آنالیز پیامها استفاده میکند. این پیامرسان داخلی همچنین عنوان کرد که محتوای گروههای خصوصیای که بیشتر از هزار عضو دارند را مانند کانالهای عمومی بررسی میکنند. طبق بیانیهای که اپلیکیشن بله منتشر کرده، تصویری که در توییتر منتشر شده مربوط به کانالهای عمومی یا گروههایی بوده که اعضای آن بیشتر از هزار نفر بودهاند و برای جلوگیری از کلاهبرداری توسط یک کارشناس مورد بررسی قرار گرفته است.
همچنین در این بیانیه به «گزارش محتوای نامناسب» از سوی کاربران بله اشاره شده که براساس آن، بله گزارشهای دریافتی را بررسی و در صورت تایید مجرمانهبودن آنها، برخوردهای لازم را طبق قانون انجام میدهند.
بله، حفظ حریم خصوصی کاربران این پلتفرم را خط قرمز خود دانسته و در بیانیه منتشر شدهاش اعلام کرده که با تمام وجود از حریم خصوصی کاربرانش محافظت خواهد کرد. خبر نشست اطلاعات کاربران بله و دسترسی به چتهای خصوصی آنها در حالی منتشر شد که این پیامرسان داخلی، چند روز پیش در بخش «شبکه و پیامرسانهای اجتماعی فراگیر داخلی» نهمین جشنواره فناوری اطلاعات، رتبه نخست را به دست آوردهبود.
در انتهای بیانیه بله آمده است که این پیامرسان حق قانونی جهت پیگیری و برخورد با منتشرکنندگان این تصویر را برای خود محفوظ میدارد.