پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رپورتاژ

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
26 دی 1401
زمان مطالعه: 8 دقیقه
بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B چیست؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

امروزه اگر بخواهید به نتیجه درستی در بازاریابی محصولات خود برسید، بدون برنامه تجاری تقریبا غیر ممکن است و این امر در بخش تولید بیشتر صدق می کند. شما باید استراتژی خود را برای جذب مشتریان جدید با نحوه برنامه ریزی برای گسترش به بازارهای جدید با ظرفیت و میزان گسترش شرکت خود هماهنگ کنید.

بازاریابی صنعتی می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی رقابتی و ایجاد موفقیت مالی کمک کند. استفاده از تکنیک‌هایی که برای هر کسب‌وکار، مشتریان و سرنخ‌های به کار گرفته می شود تا مردم را به محصولات یا خدمات علاقمند کند.

بازاریابی صنعتی به چه معناست؟

بسیاری از انواع مختلف بازاریابی به پلتفرم‌ هایی که استفاده می‌کنید و کمپین‌ هایی که در آنها سرمایه‌ گذاری می ‌کنید وابسته هستند، اما آنها به طور کلی تحت بازاریابی B2C (کسب و کار به مصرف‌ کننده) یا بازاریابی B2B (کسب و کار به کسب و کار) دسته ‌بندی می ‌شوند. در ساده ترین قالب، بازاریابی صنعتی B2B است و کالاها و خدمات را از یک کسب و کار به یک کسب و کار دیگر ارتقا می دهد. امروزه بازاریابی صنعتی به طور کلی با تاکتیک های آنلاین انجام می شود و شامل بسیاری از اجزای پیچیده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که خریداران محصولات صنعتی معمولاً 70 درصد از فرآیند تصمیم ‌گیری خرید خود را قبل از تماس با تأمین‌ کننده طی می‌کنند. به این دلیل که خریداران B2B امروزه از کاربران فضای آنلاین هستند و ابتدا تمام تحقیقات خود را به صورت ناشناس و به صورت آنلاین انجام می‌ دهند. بازاریابی صنعتی با تحقیق در مورد مخاطبان هدف و بالقوه برای درک چگونگی رفع نیاز آن ها فعالیت می کند.

چرا بازاریابی صنعتی مهم است؟

مشتریان محصولات صنعتی و تولید نیاز دارند تا اطلاعات دقیقی از محصول تولیدی، تاریخچه شرکت تولید کننده یا تامین کننده، نوع تجارت و نظرات و تاییده های شرکت تولید کننده محصول داشته باشند. آن ها انتظار دارند محتوایی که در مورد آن در حال تحقیق هستند برحسب تقاضا در دسترس باشد و برای هر محصولی کامل باشد، تعامل ایجاد کند و بصری باشد. کسب و کارهای دیگر نمی توانند قدرت بازاریابی دیجیتال و فرصت هایی که این نوع بازاریابی ارائه می کند را نادیده بگیرند. پس از شروع COVID-19 تولید کنندگان و تامین کنندگانی که از وب سایت خود و یا دیگر پلتفرم های آنلاینی چون ویترین نت برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند بسیار رو به افزایش است. به این ترتیب هر چیزی مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند را ارائه خواهید داد.

ایده های بازاریابی صنعتی برای رشد کسب و کار شما چیست؟

بازاریابی محتوایی و ویدئویی

هدف از ایجاد وب سایت تولید کننده یا فعالیت در پلتفرم های آنلاین چون ویترین نت، جذب خریداران ماشین آلات و تجهیزات صنعتی از طریق ارائه محتوا و عملکرد مورد تقاضای خریداران است، که در نتیجه سرنخ های با کیفیت ایجاد می شود. این نوع محتواها در حالت ایده آل باید به عنوان ابزاری برای فروش کار کند و سرنخ ایجاد کنند. تولید کنندگان و یا تامین کنندگان محتوای مورد نیاز مشتریان را در قالب اطلاعات محصولات، مشخصات، گواهینامه ها، برنامه ها، قابلیت ها و تجهیزات خود در وب سایت خود قرار می دهند.

بازاریابی محتوا یکی از اجزای مهم بازاریابی صنعتی است که به معرفی کسب و کار شما در فضای آنلاین کمک می کند. شما از این طریق می توانید مشتریان بالقوه را تشویق کنید تا با شما تماس بگیرند یا خرید انجام دهند. برخی از ایده های محبوب بازاریابی محتوایی که تولید کنندگان در آن مشارکت زیادی دارند، پست های وبلاگ و رپرتاژ آگهی برای معرفی محصولات و راهنمایی نحوه کار هستند. ویدیو ها و سایر گزینه های چند رسانه ای از جمله محتواهایی هستند که برای تنوع بخشیدن به محتوا و جذب بازدیدکنندگان تولید می شود.

محتوای متنوع در سایت به تولید کنندگان و تامین کنندگان کمک می کند تا به عنوان یک پیشرو در صنعت خود فعایت کنند. برخی از صنایع مانند فناوری هوافضا می توانند پیچیده باشند، اما محتواهای گرافیکی و ویدیویی می توانند به خریداران کمک کنند که به چیزی نیاز دارند و محصولات چه کمکی می توانند به آن کنند.

سئو برای افزایش ترافیک وب سایت

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو و نحوه استفاده موتورهای جستجو چون گوگل، بینگ، یاهو و غیره است که از الگوریتمی برای تعیین نتایج جستجوی کاربران استفاده می کند.

این کلید استراتژی بازاریابی صنعتی شما است و با محتوای جدید در وب سایت شما همراه است. با ارائه اطلاعات دقیق محصول به روشی مناسب برای موتورهای جستجو، احتمال بیشتری وجود دارد که بالقوه وب سایت شما را برای عبارات جستجوی خاص پیدا کنند و هنگامی که خریداران به وب سایت شما می رسند، هنوز به صورت بسیار خاص در حال جستجو در دیگر وب سایت ها هستند.

مواردی چون ویژگی های عملکرد، قیمت گذاری، مشخصات فنی پروژه و ستو جستجوی محلی از جمله ویژگی های جستجوی پیشرفته است که باید در وب سایت خود قرار دهید. اگر به طور خاص مشتریان محلی خود را هدف قرار می دهید حتما باید کلمات کلید محلی را در محتوای خود قرار دهید تا به موتورهای جستجو این امکان را دهید تا بدانند منطقه خدمات رسانی شما کجاست.

کاتالوگ محصولات آنلاین

خریداران صنعتی می خواهند محصولات مورد علاقه خود را به سرعت پیدا کنند، به همین دلیل است که عملکرد وب سایت بخشی از بازاریابی صنعتی است. با محبوب شدن رویکرد مشتری محور در تجارت، عملکرد بهینه و پیشرفته وب سایت شما می تواند تفاوت بین وب سایت شما و رقبای شما ایجاد کند.

هنگامی که خریداران به یک وب سایت سر می زنند، به دنبال اطلاعات دقیق محصولات برای خرید هستند. با یک کاتولوگ محصول که می تواند تعامل مابین خریداران و تولید کنندگان ایجاد کند می توانید اطلاعت همه محصولات و ویژگی های آن ها را ارائه کنید. همچنین قابلیت فیلتر کردن سریع ویژگی ها می تواند کار را برای آن چه خریداران به دنبال آن هستند را آسان کند.

یک کاتالوگ محصول تعاملی می تواند فرآیند خرید را از طریق یکپارچه سازی تجارت الکترونیک برای خرید مستقیم آنلاین آسان کند. تا زمانی که اطلاعات شما دقیق باشد، می توانید فروش خود را شبانه روزی افزایش دهید. کاتالوگ محصولات آنلاین به شما کمک می کند تا تمامی جنبه های مختلف کسب و کار خود از خدمات مشتری گرفته تا خرید را به راحتی در نظر بگیرید. این باعث می شود که شما به عنوان تولید کننده در هر زمان معینی در دسترس باشید و نیازهای اولیه خریداران خود را برآورده کنید. در نهایت، پلتفرم شما باید عملکردی سریع داشته باشد و از شرکای تجاری شما پشتیبانی کند و ساعات خدمات رسانی به خریداران را کاهش دهد.

کمپین های تبلیغاتی

همانطور که انواع مختلفی از بازاریابی صنعتی وجود دارد، فرمت های تبلیغاتی مختلفی نیز وجود دارد. تبلیغات در جستجو، تبلیغات نمایشی (احتمالاً بسیاری از اینها را در فعالیت‌های معمولی روزانه خود در اینترنت مشاهده می‌کنید)، تبلیغات اجتماعی (بله، ویدیویی که در فیس‌بوک دیدید احتمالاً یکی از این نوع تبلیغ ها بوده است) و موارد دیگری که وجود دارد. کمپین های تبلیغاتی برای بازاریابی مهم هستند زیرا تمام تلاش های فوق را برای مخاطبان گسترده تر و هدفمند تر تبلیغ می کنند.

کمپین های بازاریابی ایمیلی

ایمیل ها به خریداران و مخاطبان شما این اجاره می دهند در جریان رویدادهای کسب و کار، انواع محصولات و پیشنهادهایی که ارائه می کنید قرار بگیرند.

تحقیقات نشان می دهد که تنها 25 درصد از سرنخ هایی که صاحبین کسب و کارها دریافت می کنند بلافاصله آماده خرید می شوند، در حالی که 50 درصد از سرنخ ها واجد شرایط هستند اما هنوز آماده خرید نیستند. پرورش این سرنخ ها با کمپین های ایمیل و منابع محتوایی، آنها را به مرحله خرید نزدیک تر می کند و در عین حال نام کسب و کار شما را در ذهن خریداران نگه می دارد.

ایمیل ها همچنان یکی از بهترین کانال های بازاریابی برای حفظ ارتباط با مشتریان هستند و در واقع ایمیل ها می توانند بالاترین میزان بازگشت سرمایه را برای مشاغل کوچک داشته باشند.

چت وب سایت

بخشی از استراتژی تولید سرنخ برای تولید کنندگان و تامین کنندگان محصولات صنعتی گفتگو یا چت وب سایت در صفحه اصلی است. از این طریق بازدید کنندگان به آنچه نیاز دارند و در حال مرور آن هستند دسترسی پیدا می کنند. با دسترسی آسان به اطلاعات کار مشاوره خرید آسان تر می شود تا از این طریق تولید کنندگان را به عنوان یک منبع قابل اعتماد ببینند.

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی  B2Bرا شروع کنید؟

بسیاری از فعالیت های بازاریابی صنعتی دیگری چون بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی یا PPC و تست A/B وجود دارد و از آنجایی که این یک فعالیت یک باره نیست، برخی از کسب و کارها متخصصین بازاریابی و یا آژانس های بازاریابی صنعتی را استخدام می کنند تا در این زمینه به آن ها کمک کنند.

ویترین نت به عنوان پلتفرم آنلاین خرید و فروش B2B به صورت اختصاصی در این زمینه فعالیت می کند تا صاحبین کسب و کارها و صنایع مختلف بتوانند با خریداران محصولات خود بدون واسطه در ارتباط باشند و از این طریق به رشد کسب و کار و فروش محصولات کمک کنند. اگر اولین تجربه فروش آنلاین خود را شروع می کنید و مطمئن نیستنید که چگونه باید آن را به انجام برسانید می توانید با مشاورین ویترین نت در ارتباط باشید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک