آئودی برای نمایش وضعیت جاده از بیلبوردهای دیجیتال دادهمحور استفاده میکند
کمپانی آئودی و شرکت تبلیغاتی BBH لندن، یک تبلیغات محیطی دیجیتال (DOOH) را لانچ کردهاند که در آن، بیلبوردهای دیجیتال کنار جاده، با استفاده از APIها و دادههای عمومی، وضعیت جاده را به رانندگان نمایش میدهند. آئودی در این کمپین برای ارتقای کیفیت رانندگی در جاده در زمان واقعی، از دادههای اورجینال و در لحظه استفاده کرده است تا بتواند شرایط و فاکتورهای مختلف را در رانندگی اندازهگیری کند.
ایجاد و طراحی این پروژه توسط شرکت تبلیغاتی BBH لندن انجام شده و تولید آن، به دست شرکت تبلیغاتی Grand Visual بوده است. دو شرکت تبلیغاتی مذکور توانستهاند یک ایده جالب را عملی کنند: یک کمپانی خودروسازی با کمک فناوری و با ارائه دادههای عمومی در نمایشگرهای کنار جاده، به رانندگان کمک میکند که با شرایطی مثل ترافیک، مشکلات زمانی، آبوهوا و… مقابله كنند. این کمپین در 9 شهر اصلی انگلستان و در 211 بیلبورد اجرا میشود و شعار آن این است: «آئودی، حس ششم شما» !
آئودی برای اینکه بتواند در هر بیلبورد محتوای مرتبط و متعلق به خود لوکیشن را ارائه دهد، از دادههای در لحظه و واقعی استفاده میکند. به عنوان مثال، در آبوهوای بد، بیلبوردها پیامی را برای تمام وسایل نقلیه در جادههایی که در معرض این آبوهوای بد هستند نمایش میدهند. این کمپین پویا و خلاقانه، از طریق OpenLoop توزیع میشود؛ پلتفرمی که توسط شرکت Grand Visual ایجاد شده است تا API حملونقل انگلستان و دادههای آبوهوا را تجزیهوتحلیل کند و عناصر مرتبط با لوکیشن را برای هر بیلبورد در کنار جاده به سازندگان بدهد.
بنجامین براون، مدیر مارکتینگ ارشد کمپانی آئودی انگلستان در خصوص این پروژه گفت: «این اولین کمپین محیطی دیجیتال (DOOH) مبتنی بر دادهای است که ما در مقیاس ملی و کشوری راهاندازی کردهایم. ما با فضاسازی درست برای دادههایی که در دست داریم، میتوانیم با پیامهای تبلیغاتی هدفمند و کاربردی که مخصوص همان روز هستند، به رانندگان دسترسی پیدا کنیم و از نزدیک و در لحظه، به مشاهده طرز فکر راننده بپردازیم. این یک فرآیند قدرتمند است.» دن داوسون، مدیر ارشد فناوریهای خلاق Grand Visual اضافه کرد: «این کمپین برای برندی مناسب است که همچنان در خط مقدم فناوری هوشمند خودرو قرار دارد. دادهها و فناوری در کنار هم قرار میگیرند تا ارتباطات موجود در ایده را بسازند و به استاندارد جدید و خلاق در این زمینه تبدیل شوند.»
این یک مثال عالی و واقعی استفاده برندها از فناوری در بستر زمان و انتشار آن از طریق رسانههای سنتی است.
بخوانید: چطور یک کمپین دیجیتال طراحی کنیم؟