پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها

مرجان عبدی مرجان عبدی
16 بهمن 1401
زمان مطالعه: 14 دقیقه
بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها

اگر در صنعت مارکتینگ کشور فعال می‌باشید احتمال زیاد نام ترکر را بسیار شنیده‌اید. بعید است آگهی شغلی پرفورمنس مارکتینگی دیده باشید که در آن اثری از ترکر نباشد. اما شاید هنوز با کاربردهای آن به خوبی آشنا نشده‌ایم. یکبار برای همیشه برای شناخت این دست پلتفرم‌ها وقت بگذاریم و تمام! این مقاله برای پاسخ به همین سوالات طراحی شده‌است. با ما همراه باشید تا در این مسیر با پلتفرم اتریبیوشن ادتریس و قابلیت‌های آن آشنا شوید.

مخاطب اصلی پلتفرم‌های اتریبیوشن کسب‌وکار‌هایی می‌باشند که دارای اپلیکیشن می‌باشند. شاید در ادامه مسیر این سوال برایتان ایجاد شود که این کاربرد‌ها را در سایر ابزار‌های دیگر نیز می‌توان یافت. بگذارید در همین ابتدای مسیر حرف اخر را بزنیم؛ این نتیجه کاملا صحیح است! اما نکته اصلی که باید بدان توجه نمود، این است که ارزشی که ادتریس خلق می‌کند به هیچ وجه استفاده از این سبک ابزارها نیست؛ این سبک ابزارها را در انواع مختلف محصولات خواهید یافت. پس ارزش این محصول از کجا نشئت می‌گیرد؟

ارزش اصلی‌ای که محصول ادتریس برای اپلیکیشن‌ها فراهم می‌کند و در سایر محصولات نیز قابلیت دستیابی ندارد عبارت است از:

تفکیک

شاید نیاز باشد که این کلمه را دقیق‌تر بررسی کنیم. ارزش اصلی از اینجا نشئت می‌گیرد که شما بتوانید کانال‌های ورود به اپلیکیشن خود را تفکیک کنید و در ادامه به بررسی این دسته‌های تفکیک‌شده بپردازید. به همین جهت است که ادتریس را یک ترکر نیز می‌نامند؛ بدین شرح که کاربران را پیش از ورود به اپلیکیشن شما رصد می‌کند. از دیگر نام‌هایی که به محصول ادتریس نسبت می‌دهند پلتفرم اتریبیوشن می‌باشد. بدین علت که تمامی اتفاقاتی که توسط کاربران شما رخ می‌دهد را به کانال ورودی مربوط به آن اتریبیوت (نسبت‌دهی) می‌کند. در نتیجه این اقدام کمک می‌کند تا ارزش واقعی هرکدام از کانال‌های ورودی محاسبه نمایید. حال که این نسبت‌ها مشخص شد، تمامی ابزار‌هایی که در ادامه بنا داریم به بررسی آن بپردازیم ارزش دوچندان پیدا می‌کنند.

بگذارید پیش از توضیح محصول برخی از اصطلاحات را تعریف نماییم:

ترکر: در پلتفرم‌های اتریبیوشن برای شناسایی کانال‌های ورودی متنوع نیاز به ساخت لینک‌های متنوع داخل پنل می باشد. به هرکدام از این لینک‌ها ترکر گفته می‌شود. به اختصار هرکدام از کانال‌های ورودی را نیز ترکر می‌نامیم.

توجه! استفاده از ترکر‌های متنوع به عبارتی به معنی مدیریت کانال‌های مختلف ورود کاربر به اپلیکیشن می‌باشد. به عبارت دقیق‌تر برگزاری کمپین‌های مختلف تبلیغاتی صرفا بخشی از کاربری قابلیت تفکیک کانال‌های مختلف ورود کاربران به اپلیکیشن می‌باشد. لذاست که ارزش محصول ادتریس علاوه بر اپلیکیشن‌هایی که برنامه جذب یا بازگردادن کاربر دارند، برای تمامی اپلیکیشن‌هایی که رصد کانال‌های ورودی برایشان اهمیت دارد قابل‌توجه می‌باشد.

دیپلینک

از قابلیت‌های بسیار کاربردی پلتفرم‌های اتریبیوشن امکان تنظیم دیپ لینک می‌باشد. به چه معنا؟ بدین شرح که وقتی کسی بر روی لینک ساخته‌شده توسط شما کلیک نمود، در صورتی که اپلیکیشن شما را نصب داشت، وارد صفحه‌ی مدنظر شما در اپلیکیشنتان شود و در غیر این صورت به صفحه مربوط به شما در فروشگاه اپلیکیشن منتقل شود. همچنین قابلیتی پیشرفته‌تر نیز عبارت است از Differed deeplink که بدین معنی است که پس از دانلود نیز کاربر به صفحه خاصی از اپلیکیشن که مدنظر شماست منتقل شود. به عنوان مثال فرض کنید بنا دارید در صورتی که کاربر پیش از این اپلیکیشن شما را داشته است پیامی با عنوان «بازگشتت را مغتنم می‌شماریم!» را مشاهده نماید اما در صورتی که برای اولین بار اپلیکیشن شما را نصب می‌کند پیامی با عنوان متفاوت به عنوان مثال «خوش آمدی!» دریافت کند. این نیاز به وسیله differed deeplink محقق می‌گردد.

مفهوم دیپلینک به جهت افزایش کیفیت تجربه کاربری کاربران در هنگام مواجهه با لینک‌های ترکر می‌باشد.به عنوان مثال یکی از کاربرد‌های دیپیلینک ها در انتقال کاربران از وبسایت به اپلیکیشن می‌باشد. یکی از اهداف کسب‌وکار‌ها انتقال ترافیک حاظر در وبسایت به داخل اپلیکیشن می‌باشد. برای این مهم استفاده از دیپ‌لینک‌های بسیار کاربردی می‌باشد. بدین نحو که در صورتی داشتن اپلیکیشن وارد آن شود و در صورتی که کاربر اپلیکیشن را نداشت اقدام به نصب آن کند.

در نمای اولیه پنل ادتریس، یک ردیف از تب‌ها را مشاهده می‌کنیم که به ترتیب زیر به نمایش گذاشته‌ شده‌اند:

  • Statistics
  • Trackers
  • Export
  • Settings
  • Callback generator

در ادامه هرکدام از این بخش‌ها را بررسی می‌نماییم.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 1

Statistics

در بخش Statistics پنل که وارد شوید تب‌های عمودی را مشاهده می‌نمایید که به ترتیب زیر به نمایش گذاشته‌ شده‌اند:

  • Overview
  • Attribution
  • Analytics
  • Cohort
  • Users
  • Custom table

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 2

Overview

در بخش Overview در عمل با یک داشبورد سر و کار دارید که احتمالا اگر بنا دارید به صورت روزانه یک نگاه کلی به وضعیت امار‌های دریافتیا خود از اپلیکیشن بپردازید به آن نگاه می‌اندازید. در این صفحه اطلاعات زیر در دسترس می‌باشد:

  • تعداد نصب‌ها
  • تعداد سشن
  • تعداد کلیک‌ها
  • روند تغییرات شاخص‌ها در طول زمان
  • درصد هرکدام از ترکر‌ها
  • میزان فراوانی دیوایس‌هایی که با اپلیکیشن سر و کار داشتند
  • روند نرخ تبدیل و نصب غیرارگانیک
  • هیت مپ نصب، سشن و کلیک

این صفحه در عین سادگی، تحلیل‌های بسیار کاربردی‌ای به صاحب اپلیکیشن می‌دهد. به عنوان مثال تحلیل هیت‌مپ موجود در این صفحه کمک می‌کند تا پیک‌های زمانی تعامل کاربران با اپلیکیشنتان را بدست بیاورید در بهینه‌سازی زمان کمپین‌هایتان از آن نهایت بهره را ببرید. قابل ذکر است که این تحلیل‌ها اپلیکیشن به اپلیکیشن تفاوت می‌کند و نمی‌توان به آمارهای عمومی استناد نمود. همچنین روند تغییرات نرخ تبدیلتان را می‌توانید بررسی کنید و کاهش‌های ناگهانی را به عنوان یک هشدار برای خود در نظر بگیرید.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 3

Attribution

این بخش از دو زیربخش تشکیل شده است. این دو بخش عبارت‌اند از:

  • User acquisition
  • Fraud

اصلی‌ترین اطلاعات کمپین در بخش User acquisition نمایان می‌شود. در این صفحه می‌توان به تفکیک اینکه هر ترکر چه تعداد کلیک، مشاهده، نصب، نرخ تبدیل، آنینستال، ری‌اینستال، ری‌اتریبیوشن، سشن و نرخ LAT به ارمغان آورده‌است آمار را مشاهده نمود.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 4

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که در صورتی که بخواهیم تمامی این آمار‌ها را به تفکیک فروشگاه‌های اپلیکیشن ببینیم تا مقایسه‌ای بین کیفیت هر فروشگاه داشته باشیم راهی وجود دارد؟ پاسخ مثبت است! همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود راهکار این تفکیک بدین صورت است که آمار را به تفکیک SDK Signature مشاهده نماییم. همچنین این امکان وجود دارد که به تفکیک روز تمامی این آمار‌ها را دریافت نمود.

در همین صفحه می‌توان آمار مربوط به رخداد (Event) و درآمد حاصل از اپلیکیشن (Revenue) را نیز به تفکیک ترکر، فروشگاه اپلیکیشن و روز مشاهده نمود. این آمار به چه معناست؟ این تحلیل‌ها کمک می‌کند تا مشخص شود کدام کانال‌های ورود به اپلیکیشنتان رخداد بیشتری به ارمغان آورده‌است؟ و یا کدام یک از فروشگاه‌های اپلیکیشن عایدی بیشتری نصیب اپلیکیشنتان کرده‌است.

همچنین در این بخش یکی از قابلیت‌های اصلی ادتریس نهفته است که به نام Organic search معروف می‌باشد. بدین شرح که کاربرانی که به صورت ارگانیک اپلیکیشن شما را به وسیله سرچ در گوگل از گوگل پلی دانلود می‌نمایند، کلیدواژه‌های سرچ شده را مشاهده می‌نمایید.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 5

بخش دیگر عبارت است از سرویس تشخیص تقلب ادتریس که در زیربخش Fraud قابل دستیابی می‌باشد.  قابل ذکر است که هزینه از دست‌رفته حاصل از تقلب در نظر مارکتر‌ها بسیار قابل توجه می‌باشد. طبق بررسی‌ها از هر 13 نصب، یک عدد از آن تقلبی می‌باشد که در نوع خود بسیار قابل توجه می‌باشد. به عبارت دقیق‌تر در صورتی که شما بودجه یک میلیارد و سیصد تومانی برای کمپین‌های خود داشته باشید، 100 میلیون تومان از آن توسط نصب‌های تقلبی از بین خواهد رفت! در این بخش قادر خواهید بود که نصب‌های تقلبی که ادتریس براتان شناسایی کرده است را مشاهده نمایید. این آمار کمک می‌کند تا انتخاب دقیق‌تر و با کیفیت بیشتری برای کمپین‌های تبلیغاتی خود داشته‌باشید.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 6

ادتریس امکان شمارش تمامی انواع تقلب‌های نصب رایج در حوزه اپلیکیشن مارکتینگ را دارا می‌باشد و همچنین به دلیل عدم وابستگی به هیچ شبکه تبلیغاتی آمار نصب‌های تقلبی آن از بالاترین اعتبار در میان ترکرهای داخلی برخوردار می‌باشد. انواع این تقلب‌ها عبارت‌اند از:

  • Click injection
  • Click capping
  • Anonymous IP
  • Wrong signature
  • Suspicious signature
  • Missing signature
  • Distribution modeling

در قابلیت جدیدی از سرویس تشخیص تقلب ادتریس، تشخیص تقلب به وسیله توزیع فاصله زمانی کلیک تا نصب می‌باشد. این قابلیت در ادتریس Anomaly detection نام گرفته‌است. تحلیل تشخیص کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی به وسیله این نمودار بر عهده صاحب اپلیکیشن می‌باشد. قابل ذکر است که علاوه بر بررسی به تفکیک کمپین‌های تبلیغاتی، امکان بررسی به تفکیک فروشگاه‌های اپلیکیشن نیز وجود خواهد داشت. به جهت دریافت اطلاعات بیشتر مربوط به قابلیت Anomaly detection به مقاله مرتبط مراجعه کنید.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 7

Analytics

بخش آنالیتیکس پنل شامل دو زیربخش به نام‌های زیر می‌باشد:

  • Event
  • Funnel

در بخش رخداد‌های ادتریس، آمار تمامی Eventهایی که داخل اپلیکیشن خود پیاده سازی کرده‌اید را مشاهده می‌نمایید. این آمار عبارت است از اینکه هر کدام از رخداد‌ها چه تعداد توسط کاربران انجام گرفته‌اند. همچنین چه تعداد کاربر بودند که این کار را انجام داده‌اند و در نهایت سرانه رخداد نیز بدست می‌آید. این قابلیت در این صفحه وجود دارد تا بر اساس کانال‌های ورود به اپلیکیشن نیز فیلتر انجام بگیرد. همچنین امکان مشاهده روند تغییرات رخداد‌ها در طول زمان نیز وجود دارد.

Filtering

قابل ذکر است که در تمامی صفحات پنل ادتریس امکان فیلتر کردن بر اساس متغیرهای گوناگون وجود دارد که نمایی از آن در تصویر زیر به نمایش گذاشته شده است. این قابلیت امکانات جذابی را به تمامی گزارش‌ها می‌افزاید. در این سبک فیلتر امکان بررسی رفتار کاربران به تفکیک متغیرهایی چون موقعیت، نوع اتصال به اینترنت، اپراتور اینترنت، سایز صفحه نمایش، نوع گوشی، ورژن سیستم عامل، ورژن اپلیکیشن و … وجود دارد.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 8

در بخش دیگر که فانل ادتریس نام دارد امکان ترسیم مسیر حرکت کاربران داخل اپلیکیشن وجود دارد. این امکان وجود دارد که به وسیله این قابلیت قدم‌هایی که در آن‌ها کاربران ریزش قابل توجه دارند شناسایی شود. در ادامه باید دلیل ریزش مشخص شود که بر اساس نوع اپلیکیشن متفاوت می‌باشد. برخی اپلیکیشن‌ها بوسیله بهبود‌های تجربه کاربری (UX) اقدام به اصلاح می‌کنند و یا برخی دیگر اصلاحات مربوط به محتوای تبلیغات را انجام می‌دهند.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 9

مجددا امکان فیلتر کردن بر اساس ترکر نیز در این صفحه وجود دارد که در راستای انتخاب کانال‌هایی که کاربران باکیفیت‌تری را به ارمغان می‌آورد کمک قابل توجهی می‌کند.

Cohort

کوهورت‌ها ابزار‌های دقیق‌تری نسبت به نمودار‌های روتینی می‌باشند که به طور پیوسته از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این ابزار‌ها کمک می‌کنند که آمار رفتار کاربران را بر اساس ویژگی‌های مشخصی از افراد مشاهده کنیم. این ویژگی‌های مشترک می‌توانند کانال ورود به اپلیکیشنشان، فروشگاه اپلیکیشنشان، تاریخ نصبشان و سایر مولفه‌ها باشد. تمامی این دسته‌ها داخل بخش کوهورت ادتریس قابلیت دسترسی دارند. مبتنی بر رفتار‌های مختلف کاربران انواع مختلف کوهورت قابلیت ترسیم دارند که به شرح زیر می‌باشد:

  • Retention cohort: این کوهورت روند ماندگاری و ورود به اپلیکیشن کاربران را مورد بررسی می‌نماید. به عنوان مثال یکی از کاربردهای این نوع از کوهورت بدین شرح است که در طول زمان کدام شبکه تبلیغاتی، کاربران با روند ماندگاری بیشتری را برای اپلیکیشن به ارمغان آورده‌اند. از دیگر کاربرد‌ها بدین شرح است که کاربران جذب شده در کدام روز از روزهای هفته ماندگاری بیشتری داشته‌اند. و بسیاری کاربرد دیگر…
  • Event cohort: کوهورت رخداد نیز روند انجام یک رخداد خاص توسط کاربران را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. اینکه کدام رخداد در طول زمان تعامل بیشتری از کاربران دریافت کرده‌است از کاربردهای اصلی این ابزار می‌باشد.
  • Advanced event cohort: این قابلیت عملا کوهورتی می‌باشد که روح فانل در آن دمیده شده است. اگر بخواهیم روند حرکت کاربران از یک رخداد به رخدادی دیگر را به وسیله کوهورت بررسی کنیم، بهترین راهکار کوهورت پیشرفته می‌باشد. فرض کنید برای رسیدن به صفحه خرید دو مسیر وجود داشته باشد. در صورتی که بخواهید بررسی کنید کدام کمپین کیفیت بیشتری در انتقال از مسیر اول یا مسیر دوم به صفحه خرید داشته است، این سبک کوهورت به شما کمک خواهد کرد.
  • Revenue cohort: در نهایت همه تلاش‌ها را بکنید، اگر میزان عایدی دریافتیتان از کاربران به مقدار هدفتان نزدیک نباشد، عملا نتیجه مطلوب را دریافت نکرده‌اید. یکی از ابزارهایی که شیوه محاسبه Customer lifetime value(LTV) را راحت تر کرده است کوهورت درآمد می باشد. بوسیله این کوهورت به راحتی ارزش عمر کاربران هر کدام از شبکه‌های تبلیغاتی را محاسبه می‌نمایید!
  • Churn rate cohort: ابزار کوهورت به جهت بررسی ترک اپلیکیشن توسط کاربران نیز استفاده می‌شود. ریزش کاربران که توسط آنینستال اپلیکیشن شناخته می‌شود از دغدغه‌های اصلی مارکترها می‌باشد. اگر بخواهیم بررسی نمایید که کدام فروشگاه‌های اپلیکیشن، کاربران با ریزش کمتری را به ارمغان می‌آورد. این ابزار کاربردی‌ترین قابلیت مربوط به آن می‌باشد.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 10

همچنین امکان مشاهده آمار کوهورت به شیوه نمودار نیز وجود دارد که بوسیله آن امکان مقایسه بین خوشه‌های مختلف کاربران راحت‌تر نیز می باشد.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 11

 

Users

در بخش کاربران اطلاعات در رابطه با میزان تعامل کاربران با اپلیکیشن در اختیار قرار می‌گیرد. اطلاعاتی در رابطه با تعداد سشن، میانگین مقدار ماندگاری کاربران در اپلیکیشن، میانگین DAU, WAU, MAU، تعداد کاربران فعال، تعداد کاربران جدید و … را به تفکیک زمان و همچنین کانال‌های ورود به اپلیکیشن در این صفحه خواهید یافت. به احتمال زیاد پس از برگزاری کمپین سر و کارتان با این صفحه خواهد بود که حالا کمپینی که انجام شد چقدر کاربرانی را جذب نمود که دارای کیفیت بالایی بوده‌اند. عملا مارکترها تصمیم اینکه در ادامه با کدام شبکه تبلیغاتی فعالیت خود را ادامه دهند را از دل این صفحه خارج می‌نمایند.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 12

یکی از صفحاتی که بوسیله آن استفاده مضاعف از قابلیت Organic search انجام می‌گیرد، همین صفحه می‌باشد. بدین شرح که بررسی شود کدام کلمه کلیدی که توسط کاربران سرچ شده است منتهی به کاربران با کیفیت بالایی شده است. این بینش کمک می‌کند تا صاحبین اپلیکیشن اقدام به فعالیت‌های ASO بکنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مرتبط مراجعه نمایید.

Custom table

در نهایت نیز اگر نیاز داشتید که شاخص‌های ذکر شده در جای‌جای پنل را در یک نگاه داشته باشد تا به صورت روزانه تنها کافی باشد با دیدن یک صفحه به مقاصد تحلیلی خود برسید، امکان ساخت جداول بومی‌سازی‌شده در بخش Custom table فراهم شده است. 

Export

در ادتریس این امکان برای تمامی اپلیکیشن‌ها فراهم شده‌است که به ریز دیتای خود دسترسی داشته باشند. برای این مهم نیاز می‌باشد که متناسب با فیلترهای مدنظرشان اقدام به گرفتن اکسپورت نمایند. به طور کلی 4 نوع خروجی در ادتریس تعریف شده‌است که در ادامه مشاهده می گردد:

  • Event value export: در صورتی که بر روی رخدادهای خود مقدار ارسال کرده‌باشید توسط این نوع از خروجی امکان بررسی آن‌ها را خواهید داشت.
  • Event revenue export: مقدار عایدی‌هایی که از هر رخداد دریافت می‌نمایید را توسط این نوع از خروجی دریافت خواهید کرد.
  • Full export: تمامی اطلاعاتی که داخل پنل مشخص می‌شود در این نوع از خروجی قابل دستیابی می‌باشند.
  • Raw data export: ریزاطلاعات کاربران اپلیکیشنتان که داخل پنل قابلیت دستیابی ندارند را توسط این نوع از خروجی می‌توان دریافت نمود.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 13

Google ads integration

به دلیل یکپارچگی ادتریس و گوگل ادز این امکان به وجود آمده است که شمارش کمپین‌های گوگل ادز شما توسط خود گوگل برای ادرتیس ارسال شود و عملا از دقت 100% بهره‌مند خواهید شد. علاوه بر این، امکان آن بوجود می‌آید که صاحبین اپلیکیشن کمپین‌های گوگل خود را متناسب با رفتار کاربران داخل اپلیکیشن که توسط SDK ادتریس دریافت شده است بهینه کنند. مشاهده شده است که در صورت استفاده از این سبک بهینه‌سازی هزینه کمپین گوگل به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت. به عبارتی توسط این قابلیت شما به گوگل کمک می‌کنید تا کمپین خود را هدفمند‌تر انجام دهد. به عنوان مثال در صورت برگزاری کمپین CPA گوگل کاربرانی را جذب خواهد کرد که با احتمال بیشتری Action مدنظر شما را انجام دهند.

Reattribution

معنای ری‌اتریبیوشن عبارتی تخصصی در حوزه اتریبیوشن می‌باشد. این مفهوم برای شناسایی کاربرانی که به اپلیکیشن بازگردانده می‌شوند استفاده می‌شود که در ادبیات کلاسیک مارکتینگ تحت عنوان کاربران Retarget شده می‌شناسیم. به بیان دقیق‌تر، کاربری ری‌اتریبیوت می‌شود که یا مدت زیادی در اپلیکیشن نبوده است و یا اپلیکیشن شما را حذف کرده است و شما به وسیله یک کمپین ریتارگتینگ آن را به اپلیکیشن بازگردانده‌اید. شناسایی اینکه از یک کمپین چه مقدار کاربر جدید جذب شده است و چه مقدار کاربر قدیمی بازگردانده شده است قدرت تحلیلی بسیار بالایی به مارکتر در جهت بررسی کیفیت کمپین خود می‌دهد. یکی از کاربرد‌های اصلی ترکر‌ها شناسایی این دسته از کاربران می‌باشد.

User management

از اصلی‌ترین کاربردهای پایه‌ای ترکرها مدیریت دسترسی افراد مختلف به دیتای آن‌ها می‌باشد. به دلیل ماهیت فعالیت اکوسیستم مارکتینگ در تمام دنیا، این نیاز وجود دارد که شبکه‌های تبلیغاتی که با آن‌ها تعامل دارید به پنل شما دسترسی داشته باشند. قابلیت دسترسی ادتریس کمک می‌کند تا شما بدون نگرانی از اینکه سایر افراد خارج از سازمان شما به اطلاعات حیاتی اپلیکیشن شما دسترسی داشته باشند، بخش خاصی از اپلیکیشن که به آن‌ها مربوط می‌باشد را برایشان قابل دسترسی نمایید.

بررسی پلتفرم اتریبیوشن ادتریس، ترکر؛ از یکپارچگی با گوگل ادز تا شناسایی تقلب‌ها 14

سخن آخر

پدیده‌ای که در این روز‌ها بسیار مشاهده می‌شود این می‌باشد که مارکترهای کشور شناختی جامع از ارزش‌هایی که پلتفرم‌های اتریبیوشن می‌توانند برایشان خلق کنند ندارند. استفاده‌هایی که در خارج از کشور بسیار رایج و بدیهی می‌باشد. قابل ذکر است که استفاده‌های از ادتریس به این موارد محدود نخواهد بود. در مقاله‌ی مرتبطحوزه‌هایی که فراتر از موارد مذکور در این مقاله می‌باشد، که آشنایی با آن‌ها به استفاده هرچه بهینه‌تر از این سبک پلتفرم‌ها کمک می‌کند. همچنین در بلاگ ادتریس نیز اطلاعاتی به مراتب تخصصی‌تر در حوزه اپلیکیشن مارکتیگ و استفاده هرچه دقیق‌تر از پلتفرم‌های اتریبیوشن را خواهید یافت.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی