پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

دژینو از آپدیت موتور هوش مصنوعی خود خبر داد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
16 اسفند 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دژینو از آپدیت موتور هوش مصنوعی خود خبر داد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تقلب در تبلیغات کلیکی موضوعی جدید نیست ولی راه‌های مقابله با آن در ایران و دنیا نسبتا جدید است. دژینو به‌عنوان پلتفرم تشخیص تقلب کلیکی در ایران، روش‌ها و راه‌حل‌هایی برای شناسایی و مسدود کردن آن‌ها ارائه می‌کند.

روابط عمومی دژینو درباره این مجموعه به دی‌ام برد اینگونه توضیح می‌دهد: «طی دو سال فعالیت دژینو در صنعت تبلیغات آنلاین ایران و به واسطه همکاری طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها در صنایع گوناگون با آن، این پلتفرم پایگاه داده عظیمی از وضعیت ترافیک تبلیغاتی ایران را جمع آوری کرده که این داده‌ها زیربنای تحلیل‌ها و به روزرسانی‌های مستمر موتور هوش مصنوعی دژینو را ایجاد کرده اند. در همین راستا در سال 1401 نیز الگوریتم‌های کشف تقلب دژینو دو بار به روزرسانی شده و بیش از هر زمان دیگری برای مبارزه با فراد در تبلیغات کلیکی آماده است.
دژینو طی دو سال اخیر با بیش از 50 کسب ‌و کار در 9 صنعت مختلف همکاری کرده و کمک زیادی به بهبود کیفیت ترافیک ورودی و در نتیجه عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی آن‌ها نموده است. هم‌اکنون دژینو به عنوان ابزاری مدرن در پرفورمنس مارکتینگ جای خود را در بین کسب‌وکارهای ایرانی باز کرده است.»

در ادامه به معرفی بیشتر این سیستم و آپدیت‌های اخیرش می‌پردازیم.

موتور هوش مصنوعی دژینو چگونه کار می کند؟

سیستم‌های تشخیص تقلب بر مبنای هوش مصنوعی، به شیوه‌هایی گوناگون کار می‌کنند. الگوریتم دژینو نیز برای موتور تشخیص تقلب خود با پیاده‌سازی و تلفیق چندین الگوریتم هوش مصنوعی به مدلی چندوجهی دست یافته است. این مدل با بررسی و امتیازدهی به سشن‌ها به شناسایی ورودی‌های بی کیفیت و نامعتبر می‌پردازد.
موتور هوش مصنوعی دژینو بصورت درلحظه فاکتورهای متفاوتی از هر سشن ورودی به سایت را توسط چندین الگوریتم در سه شاخه کلی User Footprint، User Behavior و Session Profile بررسی کرده و هر شاخه بر اساس پارامترهای گوناگون علی الخصوص میزان تاثیر فاکتور مورد بررسی در تقلب امتیازی را به سشن بررسی شده اختصاص می‌دهد.

پس از آن امتیازهای هر بخش مجددا در یک فرمول محاسباتی وارد شده و نهایتا امتیازی از 0 تا 10 برای آن سشن ثبت می‌شود که مبنای تصمیم‌گیری درباره باکیفیت یا بی‌کیفیت بودن سشن خواهد بود.

گفتنی است تمامی سشن‌های ورودی با همین مکانیزم بررسی و امتیازدهی شده و نتیجه نهایی به تفکیک سورس، مدیوم، پابلیشر و کمپین به‌صورت درلحظه در اختیار کسب‌وکار قرار می‌گیرد.

 سه شاخه سیستم دیتکشن دژینو

1.Session Profile

در این شاخه، موتور هوش مصنوعی دژینو فاکتورهای مرتبط با خود سشن را بررسی می‌کند. مواردی مانند IP کاربر، User agent مرورگر، استفاده یا عدم استفاده از پروکسی و… در این بخش قرار دارند.

2.User Foot Print

در این شاخه، با بررسی شناسه‌های گوناگون ابتدا یک کاربر یکتا شناسایی شده و سپس رفتار قبلی او در داده های دژینو بررسی می‌شود. داده هایی نظیر تعداد دفعات ورود به سایت، الگوی ورود به سایت، رفتارهای قبلی و… از مواردی هستند که برای این بخش اهمیت دارند.

3.User Behavior

در این شاخه، موتور هوش مصنوعی دژینو رفتارهای کاربر در سشن مورد بررسی را با رفتار یک کاربر عادی مطابقت داده و براساس میزان تطابق درباره میزان نامعتبر بودن این رفتارها تصمیم گیری می‌کند. کلیک‌ها، حرکات ماوس، نحوه اسکرول‌های کاربر و… داده مورد نیاز این بخش از موتور دژینو را تشکیل می‌دهند.

در آخر

دژینو عنوان کرده است که در آخرین به‌روزرسانی موتور هوش مصنوعی دژینو الگوریتم های موجود در هر سه شاخه براساس تحلیل های صورت گرفته بر روی داده‌های بیش از 5 میلیون سشن یکتا، ارتقا پیدا کرده‌اند.

دژینو همچنین از اولین نسخه سرویس جدید خود به منظور افزایش پرفورمنس کمپین‌های تبلیغاتی رونمایی کرده است. این سرویس با دریافت داده‌هایی نظیر Goal‌های کمپین، صنعتی که کسب‌وکار در آن فعالیت می‌کند، اهداف کمپین و وضعیت ترافیک ورودی به لندینگ‌های کسب‌وکار، پیشنهادات داده محوری را برای ادامه کمپین به کاربران خود اراده می‌نماید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک