پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آرتیفکت، اپلیکیشن خبری بنیان‌گذاران اینستاگرام به دلیل نبود سرمایه‌گذار تعطیل می‌شود

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
23 دی 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آرتیفکت، اپلیکیشن خبری بنیان‌گذاران اینستاگرام به دلیل نبود سرمایه‌گذار تعطیل می‌شود
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آرتیفکت، اپلیکیشن خبری مبتنی بر یادگیری ماشین که توسط بنیان‌گذاران سابق اینستاگرام ایجاد شده بود، پس از تنها یک سال فعالیت به دلیل شکست در جذب سرمایه‌گذار تعطیل خواهد شد.

 

بیشتر از یک سال پیش، کوین سیستروم و مایک کریگر، هم‌بنیان‌گذاران اینستاگرام که در سال ۲۰۱۸ به‌دلیل تنش با متا از این شرکت جدا شده بودند، خبر از ایجاد یک اپلیکیشن خبری جدید به نام آرتیفکت داده و آن را نسل بعدی شبکه‌های اجتماعی دانستند؛ آرتفیکت درعمل قرار بود یک فید خبری شخصی‌سازی‌شده‌ای باشد که از یادگیری ماشین برای فهمیدن علایق کاربران استفاده می‌کند. اما حالا بنیان‌گذاران این پلتفرم خبر داده‌اند که آرتیفکت پس از یک سال فعالیت قرار است به زودی تعطیل شود.

توسعه دهندگان این پلتفرم در یک پست این تصمیم را اعلام و گفته‌اند: ما در تمام طول این یک سال به طور خستگی‌ناپذیر برای توسعه یک محصول عالی کار کرده‌ایم و چیزی را ساخته‌ایم که مخاطبان آن را دوست دارند اما به این نتیجه رسیده‌ایم که فرصت‌های موجود در بازار برای سرمایه‌گذاری مداوم محدود‌اند.

بنابر اعلام بنیان‌گذاران، قابلیت خواندن اخبار اصلی  Artifact تا پایان فوریه فعال خواهد بود اما کاربران نمی‌توانند نظر یا پست جدیدی در این پلتفرم تولید کنند. آرتیفکت دلیل این موضوع را نیازمندی محتواهای تولیدی به نظارت و بازبینی دانسته است و اعلام کرده است که دیگر هیچ کارمندی در این بخش فعالیت ندارد. اما کاربرانی که پیش‌تر در این پلتفرم پستی منتش کرده‌اند، همچنان می‌توانند به پست‌های خود دسترسی داشته باشند.

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک