پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات

تذکر سازمان زیباسازی به ویدیوهای ساختگی تبلیغات محیطی فیلیمو و تماشاخانه

الهه صالحی الهه صالحی
7 شهریور 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تذکر سازمان زیباسازی به ویدیوهای ساختگی تبلیغات محیطی فیلیمو و تماشاخانه
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سازمان زیباسازی شهر تهران طی بیانیه‌ای ضمن غیرواقعی دانستن تبلیغات غیرمتعارف دو سریال شبکه نمایش خانگی در فضای شهری پایتخت، به سازندگان این سریال‌ها تذکر داد.

به گزارش دی‌ام برد و به نقل از به اداره ارتباطات و بین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران، در چند روز اخیر دو تبلیغ ساختگی‌ برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی با محوریت‌ تبلیغات محیطی در فضای مجازی حاشیه ساز شده است.

اخیرا ویدیویی از تبلیغات فیلم زخم کاری منتشر شده است که چاقویی بزرگ را در کنار آزادراه نشان می‌دهد. این ویدیو ساختگی است و سازمان زیباسازی در این رابطه تذکراتی را به عوامل سریال داده است.

تذکر سازمان زیباسازی به ویدیوهای ساختگی تبلیغات محیطی فیلیمو و تماشاخانه 1

 

همچنین ویدیوی دیگری در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شده که در آن خون از چهره بازیگر فیلم پدر گواردیولا، سریال اختصاصی VOD تماشاخونه سرازیر می‌شد. این ویدیو نیز ساختگی و با هدف ویروسی شدن تبلیغات این سریال بوده است.تذکر سازمان زیباسازی به ویدیوهای ساختگی تبلیغات محیطی فیلیمو و تماشاخانه 2

تبلیغ سریال «پدر گواردیولا» با بیلبوردی از مهران مدیری که خون از صورتش در حال سرازیری است و دیگری تبلیغ سریال «زخم کاری» با طرح ماکتی از یک چاقوی خون آلود در حاشیه بزرگراه. سازمان زیباسازی با اعلام اینکه هر دو مورد ساختگی است و وجود خارجی ندارد، به عوامل این سریال‌ها تذکر داده که برای تبلیغات فضای مجازی از تبلیغات شهری ساختگی و غیرواقعی استفاده نکنند. به نظر می‌رسد از یک سو سازمان زیباسازی با تبلیغات وایرال غیرواقعی مخالف باشد و از سوی دیگر وزارت ارشاد با محتوای خشنی که این تبلیغات خود داشته‌اند.

در یک ماه گذشته چندین کسب‌وکار برای کمپین‌های خود از ساخت این‌گونه ویدیوهای ساختگی استفاده کرده‌اند و این تبلیغات به قدری واقعی به نظر رسیده‌اند که مخاطبان پس از مشاهده آنها در فضای مجازی متوجه غیرواقعی بودن آنها نشده‌اند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک