قابلیت جدید آپارات اسپرت: پخش تبلیغات هوشمند در فوتبال زنده
آپارات اسپرت یک قابلیت تبلیغاتی جدید ارائه کرد. آپارات اسپورت عنوان کرده که در این قابلیت جدید تبلیغات، از هوش مصنوعی و پردازش تصویری در فوتبال پخش زنده بهره برده شده.
به گزارش روابط عمومی صباایده، برای اولینبار در کشور، در وبسایت کاربرمحور «آپارات اسپرت» با استفاده از هوشمصنوعی و پردازش تصویری، به صورت آنی و در لحظه، لوگوی تبلیغاتِ مورد نظر در دایره میانی زمین به نمایش در میآید.
بر اساس این گزارش، فناوری مذکور به شکلی ویژه و کاملا طبیعی طراحی شده به طوری که با حضور یک یا چند بازیکن روی لوگو، تصویر با همپوشانی مواجه میشود و تصویری واقعی به مخاطب ارائه میدهد و به واسطه درج هوشمند و ایجاد پرسپکتیو مناسب، کمترین اختلالی در دیدِ مخاطب ایجاد نمیکند.
همچنین ورود و خروجِ لوگو به داخل زمین هم با حرکت دوربین هماهنگ شده و به محض خارج شدن از قابِ مدنظر، تبلیغات نیز محو میشود.
محمدعلی هاتفی، مدیر مارکتینگ آپارات اسپرت نیز در گفتوگو با دیام برد در رابطه با این موضوع توضیح میدهد: «از طریق پردازش تصویر که یکی از شاخههای هوش مصنوعی شناخته میشود، دایره میانی زمین و چمن شناسایی شده و به واسطه کمک آن بازیکنها و توپ در لایه اول تصویر حذف میشوند، به این ترتیب نمایش طبیعی از محتوای تبلیغاتی و بازیکنها بدون هیچ لگ و مزاحمتی برای مخاطب را تجربه میکنیم.»
او با تاکید براینکه این نوع از تبلیغات برای اولین بار در کشور انجام میشود و نمونه مشابه با این دقت وجود نداشته، توضیح میدهد: «قطعا با فناوریهای موجود در زمینه هوش مصنوعی، تبلیغات هدفمندتر و جایگاههای جدیدی برای تبلیغات در حوزههای مختلف را شاهد خواهیم بود.»