پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آپارات گیم به کار خود ادامه خواهد داد

زهرا محبی زهرا محبی
19 شهریور 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آپارات گیم به کار خود ادامه خواهد داد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

همین هفته گذشته بود که محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات) یک پیام ویدیویی در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد و در آن اعلام کرد که سرویس آپارات گیم از جمعه، 18 شهریور، به صورت دائمی به کار خود پایان می‌دهد و پس از آن، به عنوان ماژولی از یک پورتال گیم عربی به کارش ادامه خواهد داد. شکوری مقدم این تصمیم را نتیجه برخی حواشی و هجمه‌ها و همچنین عدم درک درست مسئولین از این پدیده اعلام کرد.

در پی این عمومی‌سازی بود که مرکز ملی فضای مجازی با یک اطلاعیه به ماجرا ورود کرد و با انتشار یک اطلاعیه، اعلام کرد که این موضوع در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی بررسی خواهد شد. در این اطلاعیه صراحتا از مدیران آپارات خواسته شده بود که تصمیم خود را عملی نکنند. در این اطلاعیه آمده است: «در پی اختلافات حوزه پخش زنده کاربرمحور و سرویس آپارات گیم، این موضوع در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت

در واکنش به این اطلاعیه، آپارات در یک اطلاعیه فوری اعلام کرد که سرویس آپارات گیم تا زمان تصمیم‌گیری کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی به کار خودش ادامه می‌دهد. آپارات در اطلاعیه‌اش اعلام داشت:

«در پی اطلاعیه اخیر مرکز ملی فضای مجازی و اصرار این مرکز در خصوص به تعویق انداختن تصمیم تعطیلی آپارات گیم، تا زمان حصول نتیجه و رسیدگی به اختلاف تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربرمحور، این سرویس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. آپارات گیم به دلیل اتهام‌های غیرحرفه‌ای رسانه‌ای ناشی از رویکرد سنتی، ابهام در نهاد رگولاتوری و عدم درک صحیح از پدیده‌های نوظهور، تصمیم به تعطیلی این سرویس گرفته بود؛ اما در صورت اصلاح و به‌روز‌رسانی قوانین تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربر محور، همچنان قادر به ادامه فعالیت خواهد بود.»

حالا باید ببینیم که کمیسیون تنظیم مقررات فضای مجازی در این خصوص چه کاری انجام می‌دهند و واکنش آن‌ها چه سازوکار تازه‌ای میان سرویس‌های استریمینگ و سازمان‌هایی مثل ساترا ایجاد خواهد کرد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک